Spela HordeMachine regelbundet på en veckodag

Startat av Martin Larsson, april 04, 2013, 13.29

Föregående ämne - Nästa ämne

Vilken veckodag passar folk bäst att ha som HordeMachine dag?

MÃ¥n
0 (0%)
Tis
2 (20%)
Ons
1 (10%)
Tor
7 (70%)

Antal personer som röstat: 10

Omröstningen har avslutats: maj 04, 2013, 13.29

Martin Larsson

Vi kan sikta på 3, det blir säkert bra det :)
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Martin Larsson

Gällande steady och diverse stuff som gör skada när man springer igenom, samt även när steady inte hjälper:


Since I'm never knocked down if I pass my tough roll, wouldn't my charge just continue as normal?
Yes, this is how it would work if you are immune to knock down and make a tough roll.

Only knockdown for slam and thrown prevent charge even it is cannot be knocked down(They forfeit movement or action their activation that turn). The other ability to knocked down only prevent futher move because they are knocked down while advancing. So It does nothing for cannot be knocked down model. It just move as if it doesn't
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Andreas Graae

Citat från: Martin Larsson skrivet januari 14, 2014, 21.57
Gällande steady och diverse stuff som gör skada när man springer igenom, samt även när steady inte hjälper:


Since I'm never knocked down if I pass my tough roll, wouldn't my charge just continue as normal?
Yes, this is how it would work if you are immune to knock down and make a tough roll.

Only knockdown for slam and thrown prevent charge even it is cannot be knocked down(They forfeit movement or action their activation that turn). The other ability to knocked down only prevent futher move because they are knocked down while advancing. So It does nothing for cannot be knocked down model. It just move as if it doesn't

hmmm hänger inte med på andra påståendet ? Slam o throw gör så man får forfiet move el action, men du blir inte knockad? Men om du chargar o går på ngt el blir freestrike vad som gör knockdown så står jag fortfarande upp o fortsätter chargen?

Martin Larsson

Det andra syftar till att om man tex tar Xerxes och ger honom safeguard från en Brute och sedan kastar honom med en Bronzeback så kan inte han härja fritt, trots att han inte kan bli knockad. Detta för att se till att det inte är löjligt lätt att assassinatea gissar jag...


En Krielwarrior som springer förbi något och blir knockdownad på något sätt bryr sig inte och springer vidare, så där händer ingenting.
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Robin

Jag vann combat med 13.

Cassarus

"Cry havoc and let slip the dice of war!"

Martin Larsson

Jo hur var det nu, crit decap händer 100% av gångerna bara man boostar, eller vad var resonemanget? :P
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Cassarus

"Cry havoc and let slip the dice of war!"

Robin

Citat från: Martin Larsson skrivet januari 15, 2014, 19.25
Jo hur var det nu, crit decap händer 100% av gångerna bara man boostar, eller vad var resonemanget? :P
Jag hittar inget fel med det, gör du???
Jag vann combat med 13.

Robin

Jag vann combat med 13.

Robin

Glöm inte anmäla er på www.gothcon.se och betala tidigare så man slipper kön!

Plus att man blir inte "färdiganmäld" till turneringarna innan man betalt där.
Jag vann combat med 13.

Andreas Graae

Check på Gothcon, hoppas man kan va ledig bara xD

Tänkte imorgon, någon som kan tänka sog spela redan kl 14? O så kör vi med klockor imorrn. Kanske till o med testar lite gothcon material.
Givetvis tycker jag vi tar ngn helg o spelar assavis inför gothcon för d blir en lustig turnering xD

Cassarus

Det blir nog vanlig tid för mig imorgon, har lite att fixa med på förmiddagen.
"Cry havoc and let slip the dice of war!"

Cassarus

Jag har tyvärr fått förhinder ikväll, ser inte ut som att jag kommer.
Hur ser nästa vecka ut, spela tidigt på Tisdag kanske?
"Cry havoc and let slip the dice of war!"

Andreas Graae

Jag kan inte på tisdag nästa vecka tyvärr. Men gärna en eller flera matcher på Torsdag. Dock måste jag dra från borås kl 21:00 för jag ska jobba natt. Men hörs la av om vi kan spela tidigare på torsdag kanske?