Spela HordeMachine regelbundet på en veckodag

Startat av Martin Larsson, april 04, 2013, 13.29

Föregående ämne - Nästa ämne

Vilken veckodag passar folk bäst att ha som HordeMachine dag?

MÃ¥n
0 (0%)
Tis
2 (20%)
Ons
1 (10%)
Tor
7 (70%)

Antal personer som röstat: 10

Omröstningen har avslutats: maj 04, 2013, 13.29

Martin Larsson

Så eftersom ingen annan gjort detta tänkte jag att det är dags att försöka få en veckodag i veckan som speldag för HordeMachine, typ som dem gör med brädspel osv.
Eftersom det tar typ 2h* att spela ett slag så är detta en bra veckodagssyssla och dessutom ett bra sätt att få igång folk. Dessutom har detta en potential att ta slut på 15 minuter som säkert dem flesta redan upplevt/kommer få uppleva, så att hinna med 2 slag är inte alls omöjligt och ändå vara hemma till 22 om man börjar 18 8)
Man skulle väl även kunna kombinera detta med att ha någon form av "scoreboard" a la det David gjort i en annan post för att få lite mer schnurr på det hela, det är valfritt.

*Gothcon hade 50 pts listor och varsin timme speltid och det var aldrig något problem där, 35 pts listor har 42 minuters slag vilket såklart är mindre...


Mitt förslag är att man spelar 35 pts listor här så att det blir lättare att komma in i det hela för folk, samt att få kontinuitet i spelandet vilket är bra för både regler, spelvana, klockvana osv. Dessutom tar dem såklart också mindre tid att spela vilket ännu mer gör det lätt att hinna med :)

PPs steamroller paket finns att ladda hem här: LÄNK och där i finns allt man behöver veta om man läser.

VOET ON GODZDAMMNIT!
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Meldon

Torsdagar! Inte för att det spelar så stor roll för mig för jag kan bara vara med varannan vecka iaf pga jobb, men på Torsdagar finns det redan folk där så man behöver inte hålla på och krångla med en massa nycklar.

Förövrigt tycker jag att detta låter som en grym ide och 35p är väldigt lagom för snabba o bra matcher. :)
There are no friends in the real world, just less hostile enemies

Andreas Graae

Det e ju sant med Torsdagar e bra med att d e folk :)
O vill man spela större matcher e ju d bara o fixa. Hade varit nice om vi fick snurr på detta så det blir lite mer spelande, för det e de man behöver för o lära sig dehär jädra spelet :P
Tänkte sagt jag kommer nästa Torsdag så börjar vi XD men jobbar natt då så kan bli lite dumt. Men efter det blir d bara tuta o köra!

Martin Larsson

#3
Citat från: Meldon skrivet april 04, 2013, 19.18Torsdagar! Inte för att det spelar så stor roll för mig för jag kan bara vara med varannan vecka iaf pga jobb, men på Torsdagar finns det redan folk där så man behöver inte hålla på och krångla med en massa nycklar...
Citat från: Andreas Graae skrivet april 05, 2013, 08.10
Det e ju sant med Torsdagar e bra med att d e folk...

Hade inte direkt tänkt på den saken men visst är det så, en bonus helt klart :)

Har ju egentligen satt poll helvetet till allt för lång tid men det verkar väl redan nu som att folk gillar torsdagar bra så vi kanske ska sikta på det direkt?
Bättre att komma igång än att dra ut på det :)
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Meldon

Jag tycker vi drar igång med detta redan nu på Torsdag :)
There are no friends in the real world, just less hostile enemies

Andreas Graae

Denna kommande Torsdag ska jag jobba natt, men hade man kommit dit lite tidigare kan/vill jag spela mot ngn. Men berors la på när brädspelarna är där. Men vill ngn spela lite tidigare på torsdag så kan man jag nog fixa nyckel!
( tidigare är väl att jag vill vara klar runt 17 tiden så vid 14-15 kan man spela :P)

Usually_Insane

vi är garanterat på plats från och med 18.00 om inte annat sägs i brädspelstråden.
Suffering from Knight in Shining Armor syndrome and proud of it!

"We put poisons in our water and air to weed out the weak! We detonate fission bombs in our only biosphere! We nailed our god to a stick! Don't fuck with the human race!"
- attributed to General Nikolai Nikolai at a galactic summit

Meldon

10 som svarat, är vi ens så många som spelar..??

Kl 18 tänkte jag att man kan börja efter som det är då brädspelarna (och nycklen) kommer dit, men vill man börja tidigare och man kan fixa en nyckel är det ju bara positivt :) Jag kommer nog inte så mkt tidigare då jag brukar sova till iaf 13-16 på dagarna.
There are no friends in the real world, just less hostile enemies

Martin Larsson

som jag räknar det är vi det, men det kan vara fel :P

Jag är på att lira tidigt AG om du inte hittar någon annan kandidat. Har ny plan som ska gå lite bättre med klockan ;)
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

cracked_open

Jag kommer att utebli den här torsdagen men nästa vecka ser jag inga problem i dagsläget att kunna delta  8)
If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking.
George S. Patton

Lord Black

om inget oförutsett händer kommer jag nu på torsdag frågan är bara om min Bronzeback kommer bara vara mer än ett par ben ;)
"I hate them not because they hate us but because  they are incapabel of good, honest human hatred"
Inquisitor Angmar on Tyranids

Martin Larsson

Citat från: Lord Black skrivet april 08, 2013, 16.18
om inget oförutsett händer kommer jag nu på torsdag frågan är bara om min Bronzeback kommer bara vara mer än ett par ben ;)

Han behöver typ inte mer för att vara bäst ändå...... ::)
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Andreas Graae

Larsson jag kollar med Dyne om man kan fixa Nyckel, hade varit kul o spela på torsdag, jag e ändå hemma själv så lika bra o passa på o åka iväg då haha.
Jag har slipat till Min eGrissel lista med o vill testa ;)
Nästa Torsdag Kommer jag kunna spela länge o sent om folk vill möta troll (hade varit kul o möta lite nytt folk än host host everblight host host haha)

Men vi spelar 50 på Torsdag larsson, o sen göra la jag några 35 Listor till nästa torsdag med andra ord??

Ska c om inte jag kan ansöka om en nyckel, hade ju varit gött o ha om vi nu får igång detta på en Torsdags basis :D

Martin Larsson

Citat från: Andreas Graae skrivet april 08, 2013, 20.55Nästa Torsdag Kommer jag kunna spela länge o sent om folk vill möta troll (hade varit kul o möta lite nytt folk än host host everblight host host haha)

Men vi spelar 50 på Torsdag larsson, o sen göra la jag några 35 Listor till nästa torsdag med andra ord??

Ska c om inte jag kan ansöka om en nyckel, hade ju varit gött o ha om vi nu får igång detta på en Torsdags basis :D

Samma samma men tvärt om, man börjar ju kunna Trollbloods ganska bra nu :P
Ska bli spännande å se hur nästa inkarnation av min Deathclock fail lista går denna gången....


Kommer ha stuff för att lira 35 pts efteråt såklart, ses på torsdag folks :)
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Robin

f that, mercenaries baby. fast jag får proxa och ta med bok så du kan läsa på vad grejerna gör.
Jag vann combat med 13.