Tågspel (18xx)

Startat av Beast, maj 31, 2008, 23.05

Föregående ämne - Nästa ämne

dagle

13/7 funkar nog bra för även mig och jag är ganska sugen på att spela lite tågspel. Men som sagt är det en söndag så vi får nog räkna med att börja tidigt, speciellt om ni vill ha med lite gröna spelare. :oops:

Usually_Insane

låter som ett bra datum, jag är på! när skall vi börja? 09.00-10.00?
Suffering from Knight in Shining Armor syndrome and proud of it!

"We put poisons in our water and air to weed out the weak! We detonate fission bombs in our only biosphere! We nailed our god to a stick! Don't fuck with the human race!"
- attributed to General Nikolai Nikolai at a galactic summit

Brain

Titta, då var vi redan 4 :-)
Tomas Davidsson

Beast

Med "tidigt" syftade jag på typ 12, snarare än 9-10, eller möjligen 11.

Men då spikar vi väl datumet 13 juli.

Blir vi 4 eller 5 tror jag mest på 1826, blir vi 6 så är antagligen 1861 bäst. Blir vi fler så kan det ju sättas igång två bräden...
War is justice,
death to all kinds of humans

Daniel

Jag kollar upp det datumet, borde inte vara något problem för mig.
Daniel Johansson

Brädspel är min grej!

http://spel.nsson.nu - Ska du köpa spel?

Beast

Då är det spikat!

Klockan 11 på söndag den 13 så är det dags för tågspel.
War is justice,
death to all kinds of humans

Beast

Börjar känna suget för tågspel... Någon mer som har sug?
War is justice,
death to all kinds of humans

Usually_Insane

ofta ja närmast alltid
Suffering from Knight in Shining Armor syndrome and proud of it!

"We put poisons in our water and air to weed out the weak! We detonate fission bombs in our only biosphere! We nailed our god to a stick! Don't fuck with the human race!"
- attributed to General Nikolai Nikolai at a galactic summit

Beast

Har laddat ner en ny variant från nätet - 1886 - en japansk variant gjord av japaner och utspelad i Japan...

Dessbättre har någon som kan läsa japanska gjort en regelsammanfattning och översättning.

Nu är det så att kartan var i A2, men en bekant fixade ut en karta i rätt format och ruskigt glassig layout, så jag blev sugen att spela den varianten - jag skall bara klippa ut tåg, aktier och tiles först.

Under juli månad kommer jag nog att ha rätt många dagar ledigt, så jag vill se om det kan finnas någon lämplig tid att spela under semestertiden...

(Fast jag måste hitta reglerna först...  :oops: )
War is justice,
death to all kinds of humans