Jyhad/Vampire

Startat av Barcus, februari 23, 2007, 14.58

Föregående ämne - Nästa ämne

Barcus

Hej alla

Nu har jag försökt så många gånger med sms
Tänkte att vi kanske skulle köra en dag istället

Hur fungerar tisdagar för folk?
Puss På Skinkan
Marcus Johansson

Martin Larsson

Bra initiv!
Jul å nyår och annat är ju också över nu, det gör sitt....

Tisdagar funkar för mig :)
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Getsen

Visste ni att Ulugh Begh finns på ett sovjetiskt frimärke från 1987?
"I've made characters for games you've never heard of, and I've never played!"
"The road to hell is paved with randomly-generated content."
"Chaotic Neutral means never having to say you're sorry."

Martin Larsson

Citat från: Getsen skrivet oktober 15, 2015, 20.36
Visste ni att Ulugh Begh finns på ett sovjetiskt frimärke från 1987?

Lol wtf? :o
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Getsen

Ja, hans observatorium fick också vara med. Långt ner på sidan. https://en.wikipedia.org/wiki/Ulugh_Beg
"I've made characters for games you've never heard of, and I've never played!"
"The road to hell is paved with randomly-generated content."
"Chaotic Neutral means never having to say you're sorry."

Martin Larsson

Citat från: Getsen skrivet oktober 17, 2015, 20.55
Ja, hans observatorium fick också vara med. Långt ner på sidan. https://en.wikipedia.org/wiki/Ulugh_Beg

Efter att ha konstaterat att Ulugh Beg är en historisk person så för det mig osökt in på vår historia av att spela sagda spel där en viss nämnd medeltida astronom figurerar...

Så vilken dag ska vi se till å spela Jyhad/VTES? Måndagar? Någon annan dag? Förslag?
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Kari

Citat från: Martin Larsson skrivet oktober 19, 2015, 23.00
Så vilken dag ska vi se till å spela Jyhad/VTES? Måndagar? Någon annan dag? Förslag?

Måndagar en eller två ggr i månaden funkar för min del.
"O divine art of subtlety and secrecy! Through you we learn to be invisible, through you inaudible, and hence we can hold the enemy's fate in our hands."
― Sun Tzu, The Art of War

patriknills4

Vill spela Jyhad i morgon...  runt klockan 10.00 och framåt för ev. intresserade.
"När de tiger, ropar de" (Cicero)
denna webbplats kan du hitta av de bästa rabatter på böcker om historia

Marcus Krönenstedt

Efter ca 15 år mestadels borta från vtes kom suget tillbaka när jag hittade min vtes låda med spellekar... så tänkte starta upp igen, nån som har nån bra sida eller butik där man kan köpa på sig lite kort? Har bara lekarna just nu så behöver köpa på mig en samling igen (^_^) om det finns fler som fortfarande lirar är jag gärna på lite lir också, har en vän som fortfarande lirar men vampire är ju bäst om man är minst 4 pers. Jag lirade från jyhad till nån gång när lasombra etc kom ut, sen ett litet tag under sabbat så är rätt ringrostig haha men älskar vampire, tänkte var värt att slänga ut nått här i förhoppningen att nån i borås fortfarande lirar (^_^)

mlkr

Hej Marcus, försök få tag på Carl Tatti som jag tror spelar Jyhad på föreningen ibland. Tror han heter Spiff eller rymdspionen här på forumet :)


Skickat från min iPhone med Tapatalk
/Veni Vidi Vicious

Kari

Hej Marcus, det är flera på föreningen som lirar sporadiskt. Ebay funkar bra om man vill köpa kort, har själv mestadels handlat från Rick's Jyhad/VTES Shop. Vi brukar spela med "husregler" på föreningen men ändå försökt anpassa det så att det ska gå att spela med turneringslekar också. Lättaste sättet att få till en spelomgång är dock att föreslå tid själv och se hur många som nappar på. (Kanske även crossposta på föreningens fb-sidor)
"O divine art of subtlety and secrecy! Through you we learn to be invisible, through you inaudible, and hence we can hold the enemy's fate in our hands."
― Sun Tzu, The Art of War