Konventsmötet 120509
Närvarande Marcus Johansson, Jonathan Markert, Fredrik Ewers, Niclas Lallo, Peter Wahlström, Patrik Lennartsson, Tomas Davidsson, Ola Ståhl, Lars-Robert Söderlund
1. Öppnande av mötet
2. BSK fyller 30 - Huruvida vi skulle ha ett tema eller ej diskuterades. Vi kom fram till att talet 30 skall genomsyra BSK. Latinska citatet sattes till Nox Max Lux.
3. Ansvarsposter
ORD - Marcus Johansson
SEK - Tomas Davidsson
BRÄ - Tomas Davidsson
SEK - Tomas Davidsson
REC - "Junior" Mattias Andersson
KIO - Vakant
STÄ/TRA - Jonathan Markert
ROL - Patrik Bohlin
FIG - David Dynefors
FIG(TRA) - Ola Ståhl
HEM - Tomas Davidsson/ Patrik Bohlin
SÄK -
Arrangörskontakt under BSK30 - Tomas Davidsson / Fredrik Ewers
4. Reklam/Bild/Poster
Mer högskolereklam så att studenter vid HB vet att vi finns, bild måste skapas! Möjlighet att få ett "Supervisor Message" som visas vid inloggning på HB:s datorer skall kollas upp
Få en bild målad: trettio
5. Reklam
Tidningar, radio, Borås stad - Marcus kontaktar
Hemsidan, utlottningar - Tomas D
6. Marcus frågar om vem han skall kontakta på HB, Kåren och Borås Stad. Svar gavs.
7.Övriga frågor
Massa tankar och idéer vädrades bl a:
TV/Dataspel - intresse finnes
Låna in konsoller som finns i spelbutiker
Studiefrämjandet - Fredrik E
Blast from the past - Gamla arrangemang som borde finnas på BSK30 - Squig Hoppa, Star Max
Filmsal - Vi har salar för det, vilka möjligheter har vi att köra detta?
Kulturbidrag - Vad kan vi få från olika instanser?
Samarbeten - Att erbjuda rabatterat boende på hotell eller vandrarhem
Flipper - Lämplig plats för detta om vi skall ha det? Tysta rummet?
Bättre skyltning på konventet så folk kan hitta rätt
Informationsansvarig - diskussion om detta skulle vara en post som behövs på konventet.
8. Mötets Avslutande
Tror Dyne valdes till FIG-ansvarig.
Jag ska hjälpa honom och hålla koll på TRA som berör detta.
Eller?
Jag kollade upp rabatter på Scandic förra året och vi kunde få samma pris som högskolan får men eftersom det är helg så tjänar man inget på det.
Jag har han om figurspel men jag ska be Robin kontakta 40k folket i tid för jag har för mig det var problem med arrangörer.
Ska försöka få in flames of war i år med. Vore bra om vi kunde flytta på några butiker med men det ska nog gå bra.
Citat från: Ola skrivet maj 16, 2012, 11.20
Tror Dyne valdes till FIG-ansvarig.
Jag ska hjälpa honom och hålla koll på TRA som berör detta.
Eller?
Den hade inte kommit på en egen rad... Låg bakom ROL..
Fixat nu
Angående SÄK, vill ni så kan jag nog ordna detta igen!
Kontakta gärna mig ordentligt och inte på forumet då jag genomför en utbildning just nu, som tar mycket tid.
mailto:tobiaszanden_87@hotmail.com
phone:Noll 7 noll 5 åtta 4 sex 6 ett 1
BUMP, jag är tillbaka efter utbildningen. Hur går det med styrelsen och organisationen?
Vill ni har SÄK? Antal dagar och tider?
Fet bump, har varit utomlands i september och därför missat möten!
Vill ni ha SÄK börjar det bli jävligt bråttom för ni att planera det. Styrelsemedlem eller arrangör för bsk30 kan väl höra av sig AS SOON AS POSSIBLE till mig på min mailadress eller tfn:
Noll 7 noll 5 åtta 4 sex 6 ett 1
Vi vill ha SÄK. Jag ska be konventsordförande kontakta er.
Jag blev kontaktad och har sms/mailat med Marcus.
4 SÄK gubbar klara, vi nöjer oss antagligen med det.
Lite saker jag tänkt på efter att ha läst gamla trådar och fräschat upp minnet:
TRE FRÅGOR:
Finns det armband/buttar?
annars har Sverok 10% rabatt på Mera produktion (där vi brukade beställa buttar/hyra buttmaskin)¨
mera.se
Ska jag maila Sveroks "Spelveckan" och se till att konventet listas som en del av spelveckan? (pågår samtidigt i hela Sverige, kanske har de synpunkter på att vi har inträde dock)
Har vi fortfarande 100:- "rabatt" om man köper Geddonmedlemskap samtidigt?
Vi har köpt armbanden från Mera Produktion så rabatt hos dom är ju bra. Dom har tryckt allt åt oss i flera år.
Kan vi inte ha buttar med?