Frågor om övernattning

Startat av Thomas, oktober 08, 2013, 22.40

Föregående ämne - Nästa ämne

Thomas

Jag har ju flyttat ifrån Borås, men jag hoppas att jag kan komma upp och vara med på Konventet. För att göra det så behöver jag dock fundera på övernattning.

Har någon i föreningen plats för en person över den helgen?

Finns det fortfarande övernattningsrum på Konventet? Hur fungerar dom i fråga om kostnad, vad som ingår, och var de är belägna?

Har någon råd om billiga vandringshem eller andra platser där man kan sova en helg?

bohlin

Vi har sovsalar till förfogande och dusch på konventet.

Angående vandringshem så om du har bil med kan jag rekommendera borås camping http://www.boraszoo.se/djurparken/boende/boras-camping/
en snabb googling ger även http://www.hotellvila.se/ men det är inget jag har hört någon testa.

Thomas

Kostar det någonting att använda sig av sovsalarna, eller ingår det i antingen entré kostnaden eller medverkan på konventet?

bohlin

Sovplats ingår i inträdet. När du föranmäler du dig så kan välja sovplats eller ej kostnad 0kr.

Thomas

Exakt vad ingår i en sovplats? Jag kunde inte hitta den informationen på hemsidan och vill veta vad jag själv behöver ta med mig.

bohlin

Sovplats är vad det heter: plats för att sova inget mer. Vi har ett antal salar som är tysta nattetid. Du behöver ha med dig liggunderlag och sovsäck själv.

Thomas

Okej, det är vad jag förväntade mig.

Jag funderar på att åka upp på torsdag eftermiddag så att jag kan vara med på brädspelskvällen och sen är på plats i staden på fredag då arbetet att förbereda för konventet börjar.

Är det möjligt att sova över torsdag-fredag natten i Armagedon's lokaler, eller skulle jag behöva hitta någon annan plats att övernatta?

bohlin

Hej Thomas

Vad jag vet så har vi inte tillåtelse av brandmyndigheten att ha sovande i lokalen. Detta får gärna någon som har koll på detta (styrelsen?) klargöra. Skulle nog ändå rekommendera kolla några vandrarhem för vara på den säkra sidan.

Thomas

Det verkar vara svårt att hitta bra platser, men vi får se.

Om det visar sig att jag inte hittar någon plats att sova och får åka upp på fredag istället, när ungefär är det som förberedelserna för konventet börjar?

bohlin

Tror det är folk på plats på morgonen fredag. Med lite tur är receptionen uppe och fungerar runt lunch