Brädspel på torsdagar

Startat av globetrotter, februari 25, 2007, 21.07

Föregående ämne - Nästa ämne

globetrotter

Härligt att jag fick chansen att spela Rolling Freight, men jag hoppas på bättre uppslutning nu på torsdag. Ev kommer jag lite tidigare, för det kanske är dags för lite städning... då jag ändå har en ledig dag.

För övrigt har jag lagt ut en hög bräd- och kortspel till försäljning till låga priser:
http://www.armagedon.se/forum/index.php?topic=3336.0
/Carl

globetrotter

Hej!
Nu på torsdag 28/3 så blir det ingen brädspelskväll, pga GothCon under helgen.
Det skulle vara ifall Peter kanske vill dra ihop ett gäng i st f mig.

Torsdag 4 april fortsätter vi som vanligt!
/Carl

Usually_Insane

Kommer inte att hålla i något separat, är ju gothcon på fredag!
Suffering from Knight in Shining Armor syndrome and proud of it!

"We put poisons in our water and air to weed out the weak! We detonate fission bombs in our only biosphere! We nailed our god to a stick! Don't fuck with the human race!"
- attributed to General Nikolai Nikolai at a galactic summit

globetrotter

I morgon torsdag är vi tillbaka i samma gamla banor igen med spelkväll.
Vi syns!
/Carl

Usually_Insane

är ledig så kan köra hela kvällen :)
Suffering from Knight in Shining Armor syndrome and proud of it!

"We put poisons in our water and air to weed out the weak! We detonate fission bombs in our only biosphere! We nailed our god to a stick! Don't fuck with the human race!"
- attributed to General Nikolai Nikolai at a galactic summit

globetrotter

Då får vi väl dra igång ett Terra Mystica...
/Carl

globetrotter

Önskemål på spel till torsdagen?
Ev kanske jag har med mig en ny kollega som inte varit där tidigare. Allt för att brädspelsfamiljen ska växa!
/Carl

globetrotter

Då är det snart dags för torsdag och nya tag. Hoppas Peter W har kryat på sig!
/Carl

globetrotter

Hoppas ni är taggade för spel i morgon som vanligt!
/Carl

globetrotter

#1164
Ni är väl utvilade för att spela i morgon kväll som vanligt!
/Carl

PS. Jag har städat hemmavid och hittade ett PC-spel som bygger på Avalon Hills "Diplomacy" (från 1999). Jag tror aldrig jag begrep mig på det, men någon som spelat det riktiga kanske är mer intresserad. Det är gratis. Jag tar med det i kväll.

Andrés T

Hej Carl,


Vad brukar ni spela på torsdagar?

Jag tycker om att spela brädspel samt MTG, men har i princip inga att spela med sedan vi flyttade till Borås.

Mvh
Andrés T
Mvh
Andrés T

Adam P

Spelen beror på vilka han tar med, men det finns även ett utbud på föreningen som man kan använda. Man får givet ta med egna spel man vill spela med.
Har man önskemål på spel så kan man alltid fråga om någon kan ta med sig det till föreningen.
It's not that I got ADD its more that i go t...OHLOOKASQUIRREL!!

Andrés T

Ok, trevligt.


Jag kanske kan ta mig förbi idag. Får se hur det blir idag.

Mvh
Andrés T
Mvh
Andrés T

globetrotter

Hej!
Eftersom det är ledig dag på torsdag, så tänker jag och Peter W komma till klubben redan kl 15:00.
Vi hade i första hand tänkt att spela Silverton, vilket tar lite längre tid. Det finns plats för två spelare till. Det är ett logistik- och ekonomispel, som är väldigt kul, trots en hel del turfaktor. Annars håller vi på till sådär kl 23:00 som vanligt (jag kan spela längre, då jag räknar med att vara ledig dagen därpå).
/Carl

globetrotter

Hej!
Jag har nu lagt till en FB-grupp för torsdagsspelningarna, då en del inte har koll på forumet.
Jag kommer dock att "dubbel-posta" inlägg även här.

https://www.facebook.com/groups/492709244117375/

/Carl