Brädspel på torsdagar

Startat av globetrotter, februari 25, 2007, 21.07

Föregående ämne - Nästa ämne

globetrotter

Peter! Menar du WoWtbg, så funkar det inte på den tiden. Jag bör vara färdigspelad senast 17-tiden, då min sambo vill ha hjälp att packa inför helgen på på Hornbore vikingamarknad (börjar på torsdagen).
Men kanske Mage Knight (det finns även samarbetsscenarier) eller Through the Ages om man börjar senast kl 11? Passar också bäst på 2-3 spelare.
/Carl

globetrotter

Jag och Peter W tänker spela något längre spel på onsdag 31/7 kl 11-17. Vill ni hänga på så skriv något här i forumet eller i Facebookgruppen. Jag tar med mig spel lite beroende på hur många det blir. Är det bara 2-3 funkar Through the Ages eller Mage Knight, men är det fler så får det bli något annat. Kanske Steam eller Power Grid. På 4 vore det kul med DUngeon Lords, då det var länge sedan.
/Carl

globetrotter

Peter A och Robin kommer kl 11. Jag tar med bl a Dungeon Lords, Steam och Le Havre plus några till.
/Carl

globetrotter

I morgon torsdag kväll kommer varken jag eller Peter W som har nyckel, så det blir inställt. Nästa vecka som vanligt.
/Carl

globetrotter

I morgon torsdag kör vi som vanligt. Jag, PeterW och TomasG har tänkt att spela "Tales of Arabian Night", (ett slags "story telling"-spel) vilket helst inte ska ha flera spelare. Men det dyker nog upp fler och är det någon enstaka, så får vi vara flexibla som vanligt. Jag kan också släppa min plats om det är nödvändigt.
/Carl

globetrotter

Dags i morgon igen. Tyvärr har jag fått veta att Robinson Crusoe kommer till min återförsäljare cirka 25 augusti, så det får bli lite andra spel som tas med. Jag skriver mer detaljerat i facebookgruppen i kväll som vanilgt.
/Carll

globetrotter

I morgon som vanligt. Jag har lovat Tomas G (sista torsdagen han är kvar i Borås) att ta med Kingsburg.
/Carl

Usually_Insane

Unni kommer och har med sig en kompis från brittiska öarna, så räkna med en 2-3 till
Suffering from Knight in Shining Armor syndrome and proud of it!

"We put poisons in our water and air to weed out the weak! We detonate fission bombs in our only biosphere! We nailed our god to a stick! Don't fuck with the human race!"
- attributed to General Nikolai Nikolai at a galactic summit

globetrotter

Vi hade hela 15 spelare i torsdags, vilket var extra roligt. För några år sedan hade vi faktiskt hela 17 st, så det är inte rekord.

Jag kommer i alla fall ta med mig Robinson Crusoe, som jag vet att även Peter har väntat på, pssu ett antal till som vanligt.
(PeterW! Läser du aldrig email...?)
/Carl

Usually_Insane

jo, sedan är frågan om jag kan svara. har haft trubbel med nätet i över en vecka nu
Suffering from Knight in Shining Armor syndrome and proud of it!

"We put poisons in our water and air to weed out the weak! We detonate fission bombs in our only biosphere! We nailed our god to a stick! Don't fuck with the human race!"
- attributed to General Nikolai Nikolai at a galactic summit

globetrotter

En fråga som egentligen inte har med torsdagskvällarna att göra, men i alla fall om brädspel.
Jag tänkte anordna en speldag hemma hos mig med "World of Warcraft the Boardgame" lördag 7 september (kl 11 till sådär 19-20). Det ska helst spelas på 6 spelare, men funkar även på 4.
Det finns 2 platser (ev endast 1 plats kvar då förfrågan är ute till en person).
Hör av er snarast ifall ni är intresserade.
/Carl

globetrotter

Torsdag och brädspelskväll i morgon som vanligt. Välkomna!
/Carl


PS. Vi har fullt till WoW på lördag nu.

Usually_Insane

en riktigt bra guide till
Robinson Crusoe: Adventure on the Cursed Island
som även innehåller bra regelgenomgång.
Suffering from Knight in Shining Armor syndrome and proud of it!

"We put poisons in our water and air to weed out the weak! We detonate fission bombs in our only biosphere! We nailed our god to a stick! Don't fuck with the human race!"
- attributed to General Nikolai Nikolai at a galactic summit

globetrotter

I morgon torsdag som vanligt!
/Carl

globetrotter

I morgon kommer jag att ha med Pathfinder Adventure Card Game och troligen också rykande färskt från DHL Trains, vilket var ett av de mest "hypade" spelen från förra årets Essen och nu har Alderac gett ut en "allmän utgåva". Detta är ett japanskt deckbuildingspel, där man samtidigt bygger spårlinjer i Tokyo eller Osaka på ett bräde. (...tänk Dominion mixat med Age of Steam...)
/Carl