Brädspel på torsdagar

Startat av globetrotter, februari 25, 2007, 21.07

Föregående ämne - Nästa ämne

Usually_Insane

Legends of Andor låter lite intressant, ska kolla på det på BGG. på tal om nästa vecka så kan jag mycket väl tänka mig att komma in tidigare.
Suffering from Knight in Shining Armor syndrome and proud of it!

"We put poisons in our water and air to weed out the weak! We detonate fission bombs in our only biosphere! We nailed our god to a stick! Don't fuck with the human race!"
- attributed to General Nikolai Nikolai at a galactic summit

globetrotter

Härligt med sådär 10 spelare varje torsdag som det numera ständigt verkar vara. Det spelades både 7 Wonder, Tzolkin the Maya calender, liksom samarbetsspelet Legends of Andor med två scenarion.

Nästa torsdag (27/12) är det många lediga. Då hade jag, Peter W, Marcis M och Oscar A tänkt börja redan kl 12 och spela Merchant of Venus (=fullt bräde, fast MArcusa verkade lite tveksam så tänkbar reserv är intressant att känna till), vilket vi är klara med framåt 18-tiden. Men det betyder att det är öppet för andra som är sugna på att spela tidigt.
/Carl

globetrotter

Hej! Oscar kunde inte, så vi blir bara tre st på MoV. Finns intresse, så är det en plats över till kl 12 i morgon!
/Carl

Adam P

jag kommer tyvärr inte alls då jag blivit sjuker :/
It's not that I got ADD its more that i go t...OHLOOKASQUIRREL!!

globetrotter

Tråkigt Adam, men krya på dig inför nya året!

För övrigt har nu Björn B tackat ja för att spela MoV.
/Carl

globetrotter

Det är tveksamt om jag kommer på torsdag och i så fall senare. Min sambo läggs in för en höftledsoperation som ska utföras dagen innan och hon kommer att behöva moraliskt stöd. Det kan bli lite från och till de närmaste 6-8 veckorna också pga att hon behöver hjälp med något, men troligen kommer jag dyka upp som vanligt framöver.
/Carl

Adam P

då får vi hålla ställningarna utan dig.
Jag hoppas operationen går finfint och att hon snabbt är på benen igen.
It's not that I got ADD its more that i go t...OHLOOKASQUIRREL!!

Usually_Insane

oroa dig inte, vi fixar brädspelskvällarna.. blir tufft utan dig, men vi ska klara't
Suffering from Knight in Shining Armor syndrome and proud of it!

"We put poisons in our water and air to weed out the weak! We detonate fission bombs in our only biosphere! We nailed our god to a stick! Don't fuck with the human race!"
- attributed to General Nikolai Nikolai at a galactic summit

globetrotter

Jag räknar med att köra i morgon och har just packat väskan med sex av de nya spelen.
/Carl

Usually_Insane

Suffering from Knight in Shining Armor syndrome and proud of it!

"We put poisons in our water and air to weed out the weak! We detonate fission bombs in our only biosphere! We nailed our god to a stick! Don't fuck with the human race!"
- attributed to General Nikolai Nikolai at a galactic summit

Usually_Insane

Suffering from Knight in Shining Armor syndrome and proud of it!

"We put poisons in our water and air to weed out the weak! We detonate fission bombs in our only biosphere! We nailed our god to a stick! Don't fuck with the human race!"
- attributed to General Nikolai Nikolai at a galactic summit


globetrotter

Vi kör som vanligt i morgon.
/C-G

globetrotter

Vi kör som vanligt. Jag är sugen på Keyflower, som är ett klart intressant spel, men jag har ännu bara spelat det en gång. Bäst på 4, men material för upp till 6 st (tar troligen lång tid med flera spelare).

Då jag är ledig från jobbet i morgon, så funderar jag på att gå dit vid 17-tiden och dra mitt strå till stacken med lite städning. Förmodar det behövs...
/Carl

Usually_Insane

hade gärna kommit då med, men med tanke på att jag just kom hem idag, får se hur sent jag är på geddon imorgon.
Suffering from Knight in Shining Armor syndrome and proud of it!

"We put poisons in our water and air to weed out the weak! We detonate fission bombs in our only biosphere! We nailed our god to a stick! Don't fuck with the human race!"
- attributed to General Nikolai Nikolai at a galactic summit