Att göra-lista

Startat av jonas, augusti 17, 2005, 13.11

Föregående ämne - Nästa ämne

rAWTAZ

Citat från: "rAWTAZ"
Citat från: "dagle"hoppas verkligen det är sftp och inte ftp då detta är inget att föredra då det är okrypterat och är görlätt att hacka om man har narp eller liknade. Admin pass i mig :S, då är scp bättre (finns om ssh finns). Om du behöver hjälp kan du alltid fråga mig då jag har gjort ganska konstiga funktioner till php (typ slim torrent client (jättekass)) men mycket standard lösningar , men är kanske inte lika bra på att göra klart hela sidor.. kan mysql, php, lite cgi (glömt mycket) etc. Så fråga om det är något
Jadu, vi får nog ta den risken. Chansen att det är SFTP är väl inte så stor. Jag lovar dock att inte köra NARP så det kanske är ganska lugnt ändå.

Men jag har fortfarande inte hört ett knyst så vem vet vart detta bär hän ;)
h0h0, Sverok har dumpat FTP och kör SCP/SFTP istället! :D (Det är en bra sak). Då är vi minst två i sverige som gör det, utvecklingen rör sig framåt..

dagle

jippi... bara ett sak som fattas. linux -> openBSD då det är bättre på serverar... (om det inte jävligt konstig server)

Clifford

Citat från: "dagle"jippi... bara ett sak som fattas. linux -> openBSD då det är bättre på serverar... (om det inte jävligt konstig server)

Ok, nog med L337 linux praise, håll er till trådens ämne...

tobias

CitatJag har inte haft någon mer kontakt med Wille så du får gärna be honom skicka det som behövs, jag har dålig koll och fullt upp med jobb.
Jag tar detta med Wille i helgen.
/Tobias
Jag är bara här för maten och drycken.

rAWTAZ

Citat från: "tobias"
CitatJag har inte haft någon mer kontakt med Wille så du får gärna be honom skicka det som behövs, jag har dålig koll och fullt upp med jobb.
Jag tar detta med Wille i helgen.
Ah, jag har faktiskt fått svar från Wille nu. Får jag fråga hur långt bort LinCon's system är? Jag väntar fortfarande på mail från Molle om det.

Anledningen till att jag frågar är att systemet Spelkonvent.se används på just den sidan. Användare loggar alltså in sig där för att kolla på de arrangemang som finns upplagda för ett konvent, samt göra anmälningar o så.
Vi som konvent kan dra hem listor över arrangemang o så via RSS, så det skall inte behöva läggas upp arrangemang båda där och på vår hemsida, om vi väljer att köra det systemet. Verkar alltså ganska neat, men man tänker alltid efter en extra gång när det är något som helt plötsligt skall ligga någon helt annanstans :)

Jag tänkte därför att vi kan spana även på LinCon's system, om det är OK. Väntar som sagt dock mail om det så man får veta det handlar om :)

Clifford

Citat från: "rAWTAZ"
Citat från: "tobias"
CitatJag har inte haft någon mer kontakt med Wille så du får gärna be honom skicka det som behövs, jag har dålig koll och fullt upp med jobb.
Jag tar detta med Wille i helgen.
Ah, jag har faktiskt fått svar från Wille nu. Får jag fråga hur långt bort LinCon's system är? Jag väntar fortfarande på mail från Molle om det.

Anledningen till att jag frågar är att systemet Spelkonvent.se används på just den sidan. Användare loggar alltså in sig där för att kolla på de arrangemang som finns upplagda för ett konvent, samt göra anmälningar o så.
Vi som konvent kan dra hem listor över arrangemang o så via RSS, så det skall inte behöva läggas upp arrangemang båda där och på vår hemsida, om vi väljer att köra det systemet. Verkar alltså ganska neat, men man tänker alltid efter en extra gång när det är något som helt plötsligt skall ligga någon helt annanstans :)


Jag tänkte därför att vi kan spana även på LinCon's system, om det är OK. Väntar som sagt dock mail om det så man får veta det handlar om :)

Slugt med RSS, det kände jag inte till. Hur går det med Molin?

rAWTAZ

Citat från: "Clifford"Slugt med RSS, det kände jag inte till. Hur går det med Molin?
Fortfarande inte fått något mail. Om Tobias kan ringa honom eller något och be honom kontakta mig via e-post, så vore det bra.

Har så länge mailat Wille och frågat lite småsaker, samt om det är OK att vi bäddar in bara själva formulärdelen av spelkonvent.se i vår sida, o så. Ser ju inte så snyggt ut med annan reklam på vår anmälningssida, så att säga =o

/me förstår inte varför andra är så sega med e-post :D

rAWTAZ

Kan NÅGON som har möjlighet att nå mannen inom LinCon som skulle maila mig användarsystemet/info om det, ringa honom och se till att jag får någon kontakt? Har inte hört ett knyst. Segt med respons från Spelkonvent.se också, så det vore bra om vi hade fler än en tråd ute.

*suck*

Clifford

Jag har ingen kontakt med Molin alls, däremot kan jag tjöta på Wille.

rAWTAZ

Citat från: "Clifford"Jag har ingen kontakt med Molin alls, däremot kan jag tjöta på Wille.
Vore bra. Möte imorrn, därefter kan det ju bli en jäkla rulle, right? ^^

Jag mailade Wille (kanske som sagt) och bad honom om ett testkonto, samt lite allmänna svar.

Sparvel

När kommer loggan att läggas upp på hemsidan?

Skulle jag göra nåt av den andra bliden jag gjorde? Känner att jag inte fått så mycket respons på den, så jag vet inte riktigt vad jag ska ta mig till..
"The wind was not the beginning. There are neither beginnings or endings to the turning of the Wheel of Time. But it was a beginning."

Robert Jordan
17/10-48 - 16/9-07

Clifford

Citat från: "Sparvel"När kommer loggan att läggas upp på hemsidan?

Skulle jag göra nåt av den andra bliden jag gjorde? Känner att jag inte fått så mycket respons på den, så jag vet inte riktigt vad jag ska ta mig till..

Jag är jättepositiv till den bilden! Bäst vore om vi fick den som omslag på Districted News (hint hint, Tobias...)

Den ska naturligtvis upp på hemsidan med anser jag...svartvitt går också bra!

rAWTAZ

Väntar fortf på svar från Wille :roll:

rAWTAZ


rAWTAZ