BloodBowl 2016

Startat av cracked_open, augusti 17, 2016, 19.15

Föregående ämne - Nästa ämne

Brain

Skall se ifall jag kan hitta mina figurer och vara med
Tomas Davidsson

emil

@Brain
Galna Goblins med en massa illegal utrustning? Jag har Ogres med Gnoblars ist. för Snotlings om du vill låna. Raritet-Dark Elves har jag också fast omålat.

cracked_open

#17
Då är det dags att börja kasta boll

Omgång 1 v.36-37
TBA (Kari) - Black Army (Renis)
Bearded Mountain Raiders (Jerry) - Ice Cold Poets (Greger)
Blitzkrieg Bop - Brutal Deluxe (Brain)

Omgång 2 v.38-39
TBA (Kari) - Blitzkrieg Bop (Emil)
Bearded Mountain Raiders (Jerry) - Black Army (Renis)
Ice Cold Poeits - Brutal Deluxe (Brain)

Omgång 3 v.40-41
Bearded Mountain Raiders (Jerry) - TBA (Kari)
Blitzkrieg Bop (Emil) - Ice Cold Poets (Greger)
Black Army (Renis) - Brutal Deluxe (Brain)

Omgång 4 v.42-43
TBA (Kari) - Ice Cold Poets (Greger)
Black Army (Renis) - Blitzkrieg Bop (Emil)
Bearded Mountain Raiders (Jerry) - Brutal Deluxe (Brain)

Omgång 5 v.44-45
Bearded Mountain Raiders (Jerry) - Blitzkrieg Bop (Emil)
Ice Cold Poets (Greger) - Black Army (Renis)
TBA (Kari)- Brutal Deluxe (Brain)

Efter fem matcher följer vi upp med ett finalspel  8)

Choaches
Jerry - 0706-932887
Greger - 0767-810308
Renis - 0736-481636
Kari - 0735-402602
Emil - nås via pm/alt nummret som finns nere på geddon.
Brain - nås via pm


 
If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking.
George S. Patton

emil

"Blitzkrieg Bop" för ffs, inte "Pop". Kan du inte din The Ramones Jerry?

cracked_open

Mina kunskaper om The ramones lämnar en del att önska. Men jag åtgärdar felen  8)
If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking.
George S. Patton

Brain

Hittat mina figurer!
Dyker in med mitt chaoslag: Brutal Deluxe
Tomas Davidsson

emil

Det är bra, då får jag något motstånd som kan lära upp mig i BB LRB6 någorlunda pedagogiskt. Blitzkrieg Bop VS Brutal Deluxe, indirekt Chaos mot Chaos. Finns det någon utskriven LRB6 någonstans på föreningen?

cracked_open

Då är turneringsschemat uppdaterat.
Nej, det finns ingen regelbok utskriven vad jag vet nere på föreningen. Jag kan se om jag inte kan ordna det under nästa vecka. Fram till dess finns det som pdf här i tråden.
http://www.bloodbowlgamers.com/downloads/LRB6.pdf

Roligt att du gör oss sällskap Brain  8)
If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking.
George S. Patton

Brain

Så, en träningsmatch avklarad.
Brutal Deluxe - Bearded Mountain Raiders
TD: 2-0
CAS 2-0

Om någon vill ta ett träningsläger söndagen 4/9 så skicka ett meddelande på forumet.
Tomas Davidsson

emil

Wtf, träningsmatch alltså. Fusk! :)

Om ni vill boka match så är jag även/mest tillgänglig på Steam annars, nick "Bolibompadraken Emil". Spelar gärna någon BB2-match också om någon känner för det. Inte för att jag kan något om multiplayer, headset och hur det fungerar. Men någon gång ska ju vara den första.

Brain

Pluggat lite regler och har lite funderingar:

Free Fan Factor
Instead of using the rules for purchasing Fan Factor on page 16, the league may have Fan Factor be free. All teams under this optional rule would start with a Fan Factor of 5 for no cost. Fan Factor never adds to a team's value and changes in Fan Factor from Post-game rolls do not affect team value.

Blir lite konstigt om man tillåter att man köper till extra här då FF inte räknas in i Team Value. Du får en möjlighet att sänka ditt TV och höja din FF.

De två vägarna som finns är att antingen kör vi som det står och inte får köpa till extra över 5 eller också räknar vi att FF ökar TV.

Jerry, du är LO, your call!
Tomas Davidsson

emil

Förslag på husregel, ett mellanting, är ju annars att FF utöver dom 5 som man startar med, räknas till TV. Inte allt för komplicerat eg.

Brain

Citat från: emil skrivet september 04, 2016, 15.51
Förslag på husregel, ett mellanting, är ju annars att FF utöver dom 5 som man startar med, räknas till TV. Inte allt för komplicerat eg.

Jo, det är den tredje vägen men hur räknar vi då när man höjer och sänker sin FF över startvärdet eller sänker den under?

Eller skall vi säga att vi har 50K extra som är obligatoriskt köp av FF och sedan räknas all FF till TV?
Tomas Davidsson

emil

#28
50K extra till FF verkar smidigast & enklast, då får man en enkel TV också. Men det får Jerry som liga-ansvarig avgöra.

cracked_open

Min tanke är att man börjar sin rooster med FF5. Som coach kan du inte köpa FF men den kan påverkas post-match genom det tärningsslag du gör som antingen sänker eller höjer ditt lags FF. Som det står på s16 så påverkar inte FF TV.


If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking.
George S. Patton