Mordheimkampanj på Geddon

Startat av mlkr, juni 20, 2015, 23.04

Föregående ämne - Nästa ämne

mlkr

Ouch! Tough luck, men turligt nog var det en testmatch ^_^


/Mlkr
/Veni Vidi Vicious

mlkr

Mordheimers! Lördag 22/8 är det tänkt att vi kör träff nummer 2 för de av oss som kan. Provspela, bygga warbands, bygga terräng, måla, tjöta osv.
Vi har fortfarande intresserade som inte fått all info så att vänta lite med att köra igång en regelrätt kampanj känns vettigt :)

Låter standard Geddontime 13:00 bra?


Skickat från min iPad med Tapatalk
/Veni Vidi Vicious

Cassarus

Kikade igenom tråden och gillar väl ändringarna helt ok.  Hur känner ni för att ta bort regler med att man får minus i move med tung rustning och sköld?
Sen vet jag att i en av ändringarna i grund reglerna fick man minus 1 på att träffa om man hade två vapen.
Samtidigt kanske spelet slösa ner ännu mer om man får ha massa rustning?

Sen har jag inte hunnit läsa alla warbands än, men har de warbands som var för bra t.ex. skaven blivit ändrade nåt?  Likaså har de som var för dåliga t.ex. Witch hunters blivit bättre?

Jag har spelat väldigt mycket mordheim genom åren och en av de största svagheterna med spelet jag tänkt på är ju att skytte lätt blir för bra,  speciellt med de gäng som får ha slings. Några ändringar på det?
"Cry havoc and let slip the dice of war!"

mlkr

Hejhej, kikar du förbi på lördag? Hoppas på att många dyker upp för då kan man ta lite gemensamma beslut :)

Moveregeln på heavy+sköld kan säkert strykas för att snabba upp spelet litegranna.

-1 på träff har vi ju lagt på extra attacken. Vilken version av regelboken står det redan med i?

Inga ändringar i warbands från oss & inga ändringar på skjutvapen förutom crithit tables. Personligen hoppas jag på warbands ihopsatta med variation & skoj i åtanke. Om nu inte skoj betyder att skägga till det så mycket som möjligt...


/Mlkr
/Veni Vidi Vicious

mlkr

Glöm inte imorgon nu då good people ^_^


Skickat från min iPad med Tapatalk
/Veni Vidi Vicious

Meldon

Jag är i Sthlm så ni får vara utan mig iaf :)
There are no friends in the real world, just less hostile enemies

Cassarus

Jag kommer.  Oklart om jag inner till ett men kommer  innan  kl två iafiaf.
"Cry havoc and let slip the dice of war!"

Brain

Hinner tyvärr inte ner idag
Tomas Davidsson

mlkr

Ännu en givande dag! Fler deltagare på plats & ett par matcher spelade. Några warbands skapade & lite figurer byggda. Massa trevligt snack & umgänge :)
Detta kommer bli mycket trevligt :)

Träffarna är beslutade till lördagen innan löning i varje månad. Återkommer om nästa exakta datum ^^ vi körde på från 13ish till seeent.

Nästa möte kommer vi behöva fokusera mer på att bygga terräng så vi kommer igång på den delen också!


Skickat från min iPad med Tapatalk
/Veni Vidi Vicious

mlkr

Sorry att det varit dålig info här på forumet. Jag har varit iväg på arbetsresa med 12timmarsdagar i några veckor nu och inte vart så närvarande än ibland när jag lyckats få igång facebook-appen.

Anyways - Nu på lördag så kör vi nästa Geddonheimträff och det är stort fokus på att börja producera terräng. Så närvara gärna då vi behöver komma igång med detta inför kampanjstart.

Trevligt umgänge utlovas. Dyk upp när ni kan, antar att folk kommer vara där från 11ish eller senast 13ish. Jag har en liten dotter som ibland kan sätta tidsagendan lite på eget bevåg så vågar inte lova exakt tid för när jag dyker upp.

tjo på er!
/Veni Vidi Vicious

mlkr

Geddonheimers! Dags att köra igång på allvar nu efter BSK33 va?
Förslagsvis kör vi igång lördag 28/11, 12:00

Pang poff!! Nu händer det :P

Kan man inte den dagen men ändå vill vara med i kampanj är det bra om man slänger in en liten pling här eller på FB till oss ^^ tjohej!
/Veni Vidi Vicious

Meldon

Jag kan vara med men kan inte komma redan kl 12, kanske dyker upp runt 14-15 typ om ni fortfarande är kvar då
There are no friends in the real world, just less hostile enemies

mlkr

/Veni Vidi Vicious

Meldon

Gött, då är vi två st som dyker upp runt den tiden då
There are no friends in the real world, just less hostile enemies

mlkr

Jag sitter o försöker sätta ihop spelschema :) om någon här inte skrivit upp sig på pappret vid anslagstavlan i lokalen alternativt ej pm:at mig på fb så skriv gärna en rad här med namn, mobil, mail samt warband. Tjo


Skickat från min iPad med Tapatalk
/Veni Vidi Vicious