40k Gamesday 26/11

Startat av Ewers, oktober 26, 2005, 16.37

Föregående ämne - Nästa ämne

Clifford

Ja, och med tanke på antalet intresserade spelar vi väl på Geddon nu då, förmodar jag?

Ewers

Hej!

Följande gäller för Games Day på Lördag:

TID - Samling 11.00 (Vill man vara med och påverka tg, turneringsform, sin första motståndare mm är man här då).
        Spelstart 12.00 (senast)

PLATS - Armagedon

UTRUSTNING - Regelbok för arme, Armé, tärningar, mätmoj, pengar till godis och mat (vill inte ha en massa "jag måste iväg och ta ut pengar") samt ett hurrans gott humör. För den som har tendens att få huvudvärk rekomenderas att tabletter medtages. ;0)

Antal deltagare är i skrivande stund ca 5 från M-Wolf samt ca 8 från Geddon. Som vanligt är några kort osäkra, ffa från geddon.

Väl mötta på Lördag!

/Primus Commander Ewers

Brain

Citat från: "Ewers"Hej!

Följande gäller för Games Day på Lördag:

TID - Samling 11.00 (Vill man vara med och påverka tg, turneringsform, sin första motståndare mm är man här då).
        Spelstart 12.00 (senast)

Då var klockan 11 då...
och Ewers kom just genom dörren......
fan, jag och Dale som tänkte bestämma allt så att vi skulle vinna
Tomas Davidsson

cracked_open

tackar för en mycket rolig dag och trevliga spelare hoppas det inte dröjer för länge innan det händer igen  :lol:
If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking.
George S. Patton

Heavy

I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

Ewers

Vet i skrivande stund inte det. Var så trött på slutet (Kl 24.00!!!) att jag stod och somnade. Höll på att trilla över spelbordet...

kommer skriva det här snart!

/F

Heavy

Citat från: "Ewers"Vet i skrivande stund inte det. Var så trött på slutet (Kl 24.00!!!) att jag stod och somnade. Höll på att trilla över spelbordet...
/F


Stackars gamle man... ;)

Ser med spänning fram emot resultaten..
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

Clifford

Jag hade fett sömnunderskott och mitt sedvanliga dåliga humör blev ännu värre. Jag tror inte de gillar mig längre...  :oops:

Trots mitt gnäll så fick jag ju 7 poäng...(en Total 4poängs, en Draw 1poängs, samt en Solid 2poängs)...det får man ju vara nöjd med. Att döda en hel squad assaultmarines med ett skott är aldrig tråkigt.

Robin

Tja, det gick väl hyfsat, fick två Victorious Slaughter och en Crushing Victory, totalt 11p :)

EDIT: Armén var hård men inte så ostig.
Jag vann combat med 13.

Brain

Armagedon     31   
M-Wolf             22   


Armagedon      Final Pts
Eldar                   Robin            11
Guards                   Cliff             7
Witchhunters   Brain             4
Tyranids                   Evers             4
Marines                   Dale             4
Tyranids                   Christian             1
Chaos Marines   Glenn             0

M-Wolf      
Chaos Marines   Jerry            10
Orks                   Patrik             5
Guards                   Henk             4
Marines                   Anders             2
Tau                   David             1
Eldar                   Marcus             0


Individuell Ranking
      Final Pts   Given PTS
1.  Eldar      Robin   11   0
2.  CM      Jerry   10   0
3.  Guards      Cliff   7   1
4.  Orks      Patrik   5   3
5.  Tyranids  Evers   4   0
6.  Guards      Henk   4   2
7.  Marines      Dale   4   5
8.  WH      Brain   4   6
9.  Marines      Anders   2   6
10. Tyranids Christian   1   5
11. Tau      David   1   9
12. CM      Glenn   0   5
13. Eldar      Marcus   0   11

Listan är sorterad först efter hur många poäng man fick och sedan efter hur många poäng man gav bort vilket jag fann som en lämplig Tie-breaker i detta läget. Givetvis finns det andra sätt att beräkna tie-breaks som eventuellt skulle ändra listan (hur bra ens motståndare placerade sig etc) men ett system skulle anslåts före i sådana fall....(kanske även detta)

På det hela taget en klockren lördag! Synd att vi inte var jämt antal, hade varit roligt ifall alla fick spela i alla pass

EDIT: Tabellerna såg bra ut i editorn men skit i meddelandet.... någon som vet hur man gör tabels i forumet??
Tomas Davidsson

Clifford

Prova att inforga tabellerna med "code"-markören...
Typ:

tabeller

Ewers

Stort tack till Brain som sammanställt listan och ett stort grattis till Robin som "vann". Vad jag hörde så var du dessutom en trevlig motspelare.

/F

Martin Larsson

Citat från: "Ewers"Stort tack till Brain som sammanställt listan och ett stort grattis till Robin som "vann". Vad jag hörde så var du dessutom en trevlig motspelare.

/F

Robin körde på det klassiska konceptet att muta samtliga av sina motspelare med snask, inte att var trevlig. Funkar utmärkt på de flesta 8)

Pröva själv vetja :roll:
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Hail Sigmar

Glenn e me! Han spelar äckliga nurgle chaos marines igen
All makt åt Tengil. Vår befriare!