War Room

Startat av Delirium, oktober 04, 2019, 13.19

Föregående ämne - Nästa ämne

Delirium

Jag har nu lagt ett par rejäla vantar på War Room: https://www.nightingale-games.com/

I korthet ett simultanorderskrivande multiplayer om andra världskriget i ungefärlig Axis & Allies-stil med en cirkulär karta och formationer med plastbrickor istället för miniatyrer.

Jag letar efter pionjärer som vill vara med och testa inom en hyggligt snar framtid. Jag ser det som ett dagsprojekt.

/Björn

Martin Larsson

Hmm ser potentiellt intressant ut.

Typ ett söndagsprojekt någon helg eller vad?
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

mlkr

Det ser ju lockande ut :)
/Veni Vidi Vicious

Usually_Insane

Se efter BSK, då borde jag ha tid på helgerna igen
Suffering from Knight in Shining Armor syndrome and proud of it!

"We put poisons in our water and air to weed out the weak! We detonate fission bombs in our only biosphere! We nailed our god to a stick! Don't fuck with the human race!"
- attributed to General Nikolai Nikolai at a galactic summit

Delirium

#4
Kul att se lite intresse!

Jag går direkt emot mitt inledande förslag och undrar om det finns läge redan nu på tisdag eller onsdag kväll? Hinner inte så långt antagligen men vore roligt att testa livekrig åtminstone.

Onsdag är då lite bättre med möjlighet till tidigare start på em för min del.

mlkr

Jag kan tyvärr inte viga fler vardagskvällar till spel men att köra det på en torsdagskväll skulle kunna funka för min del.
/Veni Vidi Vicious

Delirium

#6
Torsdagar är tyvärr min sämsta dag i veckan...

Avvaktar lite till men verkar som helger är bättre generellt.

Delirium

Var inne och gjorde en snabb demo på spelet idag och det finns helt klart intresse., kul! Jag och några till enades om att lördag om två helger, dvs 12 oktober, vore en bra dag att spela.detta. Start ganska tidigt är önskvärt. Blir vi mot förmodan många är jag enbart GM.

Jag utesluter fortfarande inte ett litet test någon veckodag innan dess men lördag är the big one.

/Björn

Delirium


Delirium

Jag kan ju inte räkna, om två helger är förstås 19 oktober och inget annat...

Delirium

Försöker samla folk på lite olika ställen och det är många kanske och försiktigt intresserade just nu. Vi behöver så klart inte vara sex man men ju fler desto roligare. Så om du ser detta och vill vara med så hör av dig! Alternativt föreslå fler datum.

Delirium

Nästa tillfälle att pröva på blir på lördagen på BSK. Tänker en demonstration först och sedan spel för de som vill. Skrik till här om intresse finns.

mlkr

/Veni Vidi Vicious

Delirium

Kul!

Jag tänker mig att sätta igång med en demonstration runt 10 på lördagen för alla som vill, och sedan sätta igång och spela efter det.

Här finns regler: https://www.nightingale-games.com/rules-faq-errata

Och här finns bra videor av developern, se dessa:

1. War Room Rules: The Basics
2. War Room How to play: Combat Operations (Phase 4)
3. War Room Advanced and misc rules