Lokalvecka 15-21/1 2007

Startat av carlsson, november 20, 2006, 22.48

Föregående ämne - Nästa ämne

Spiff Rymdspionen

Jag tycker personligen att det är bra att större beslut fattas av styrelsen och att sedan detaljerna lämnas öppna för debatt fram till det att de skall verkställas. Det kan ju mycket väl vara så att någon har en fruktansvärt bra ide som ändrar på vad som ursprungligen var planerat.

När det gäller skåpen så handlar det om en ökad trevnad på föreningen. Vi har långsamt försökt gå från en förening då medlemmarna tar för sig och gör vad dom vill, till något där dom flesta finner lokalen gemytligare, fräshare och trevligare att vara i. Jag har full förståelse att många känner nostalgi genemot det skåp som dom använt ett längre tag, men en vane-sak är inte anledning nog att sluta fräsha upp och ändra på föreningen.
"Det finns tillfällen när inte ens mina turrymdskeppskalsonger hjälper."

Clifford

Umm, jag behöver förklara mig tydligen:

För mig är målningen inte en stor grej. Det finns INGEN anledning att definitivt bestämma "så här är det", utan måla helt enkelt om de skåp där ägaren inte opponerar sig. Ni ska se att det är samma skåp som är slitna och fula...:roll:  Merparten skåpsägare kommer tacka och ta emot ett nymålat skåp!

Min uppfattning har hela tiden varit att skåpen ska BÄTTRINGSMÅLAS för att merparten är SLITNA, inte för att vi plötsligt, efter 20 år, inser att alla skåp måste se likadana ut. Det tycker inte jag.

Målet med målningen:
Hela och rena skåp!

Med hela och rena menar jag att de som gjort som tex. Lindbergh ska få behålla det, medans de skåp som målats av flera ägare på rad och ser sketna ut ska målas i en färg. Tror INTE att det är svårt att skilja på dessa skåp i verkligheten. Tror nog att de som har sketna/nerkladdade skåp gärna får dem målade, medans de skåpen som man uppskattar kan få vara som de är. Jag tror detta är en höna av en fjäder.

cracked_open

Sedan upplever jag att det finns medlemmar som alltid ska sätta sig emot och klaga bara för att de kan det. Många av skåpen ser hemska ut inte bara på klotter och dåliga sprayfärger utan även pga slitage. Ska man få samma protester om man vill göra iordning golven eller någon soffa på föreningen? Att måla skåpen är ju bara för att göra det "finare" och förhoppningsvis trevligare.
If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking.
George S. Patton

Ewers

Bra talat Cliff!

Vill åter påminna om att man måste ta av dörrarna på skåpen för att kunna måla dem på ett bra sätt. Borde kunna lösas med att styrelsen får en extranyckel till låns under lokalveckan.

/F

Ivar

Här kommer jag igen.
Personligen tycker jag att det är mycket viktigt att alla faar ge uttryck för sin aasikt. Jag ser gärna att mitt skaap maalas om men, sen vill jag gärna att vissa andra inte maalas om, typ Emils, Lindberghs o naagra till. Rätt beslutsväg enligt mig är att lägga fram fraagan först o fatta beslut sen inte tvärtom.
Skaapen tillhör föreningen föreningen tillhör medlemmarna Man behöver inte försöka sätta sig paa folk för att man kan.
Annars maaste jag säga att ni jobbar paa bra.
Se inte folks uttryck av aasikt som kritik!
Om ni stöter på problem så kontakta mig i sista hand.

Clifford

Blev just varse att skåpen ska målas i Khaki / Beige, med tanke på mängden skåp blir ju hela lokalen beige...måste färgen på lokalen matcha stämningen? ;)


Vitt är fint! Och billigast!

Är det 100% säkert att taket ska målas helt svart? Det är jag också extremt skeptisk till, är jag rädd. Anledningen till att det funkar i TV-hörnan är att det är en TV-hörna.

Resten av lokalen riskerar bli deprimerande och mörk. Alla innertak i Sverige målas vita av en anledning, vågar jag nog påstå.

jonte

Ett svart innertak låter oerhört dumt.

carlsson

Citat från: "jonte"Ett svart innertak låter oerhört dumt.

Ungefär lika dumt som att flytta till Kiruna! ;)


Seriöst, vi kommer inte att måla taket denna gången, av olika anledningar.

Andreas Carlsson, Borås
ASL-nörd och gammal Armagedon-uv

http://www.aslsweden.com

Judas

Jag får nog hålla med Jonte om att ett svart tak vore väldigt dumt. Det får bara rummet att kännas ännu mindre.

Vilka är de olika anledningarna om man får fråga?

Clifford

Men what about Khakifärgade skåp? Ska det bli så?

Niklas


emil

Vi skulle lira Hârn den 15:e tydligen, men jag utgår från att det inte går tills ngn tycker motsatsen. Så vi lirar väl ngn annanstans, valet står just nu antingen med eller utan toalettväggar... :lol:

Judas

Citat från: "emil"Vi skulle lira Hârn den 15:e tydligen, men jag utgår från att det inte går tills ngn tycker motsatsen. Så vi lirar väl ngn annanstans, valet står just nu antingen med eller utan toalettväggar... :lol:

Har du inte fixat ditt badrum ännu?  :)

emil

@Jesuskyssarn, nä, du fixa ju aldrig väggarna ju... ;) Skämt åsido, det ska fixas januari-februari, men man är ju beroende av tillgängliga? hantverkare också, tydligen mycket att göra nuförtiden nu när det går bra.

Ivar

Men INTE BEIGE!!!!!!!!!!
Hallå det är ju svindumt.
Ställ er i lokalen 5 minuter o föreställ er hur det kommer att se ut, Snälla.
Jag trodde vi skulle försöka piffa upp lokalen lite.
Om ni stöter på problem så kontakta mig i sista hand.