Webcam?

Startat av rAWTAZ, januari 29, 2006, 23.46

Föregående ämne - Nästa ämne

Kamera?

Ja!
11 (57.9%)
Nej, gillar inte idén.
2 (10.5%)
Nej, tycker att det känns osäkert/kränkande/farligt.
4 (21.1%)
Vet ej, måste diskuteras mera, gärna över ett teparty på föreningen.
2 (10.5%)

Antal personer som röstat: 18

Omröstningen har avslutats: januari 29, 2006, 23.48

Niklas

Det går väl att ordna så att de enda som kommer åt att kolla på kameran är de som är medlemmar i armagedon? Då slipper man ju alla andra obehöriga

emil

Citat från: "Nisse"En annan gammal idé slog mig... kortläsare för att komma in...
OT!
Mmmmh... Jag föreslog ngn gång för länge, länge sedan kortläsare där man registrera sig att man var där för aktivitetsstödet samt lokalöppning. Ett digitalt medlemskort, det hade varit grejjer det!  :P Kommunen va inte så pigga på det har jag för mig, men det vet nog John B mer om...
(Fast det där helvetet med aktivitetsstöd är kanske på väg ut nu ändå om man ber till högre makter.)

Heavy

Personligen tycker jag det inte är en bra idé..

Det känns kränkande på något vis i första hand.. Sen är det en dålig lösning på redan "fungerande" sätt att se om lokalen är öppen, om det händer nått osv..

Under arrangemang vore det jäkligt kul/tufft såklart, men inte hela tiden..
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

rAWTAZ

Jag förstår inte varför folk tycker det är kränkande. Who cares om nån kollar på er när ni pillar på varandras bröstvårtor, det gör väl alla? :>

Ta dessa som exempel: http://hobbyhotellet.se/webcams/thcca.html
Folk sover där på helger ibland, går omkring i shorts o sockor på sladdrigt sätt, ser allmänt dumma ut då o då, osv. Har aldrig hört ett endaklagomål om att de ogillar kamerorna. Däremot är det jäkligt kul o se att det är folk där, ibland kollas det på bio osv, osså äre praktiskt om man undrar om man ska gå dit överhuvudtaget, även om man kan ringa.

Det handlar ju inte om någon övervakning. Den som känner att det är så kommer nog ha problem med många saker här i livet.

Stjärten är som baken, delad.

jonte

Bara för att de som du länkar till inte har något emot en webcam betyder väl inte det att alla andra tycker likadant?

Själv skulle jag inte gilla det.

Ewers

Det är nog så att antingen gillar man iden eller så gör man det inte. Jag har förståelse för att det är supercoolt för den som gillar iden men så länge det finns en ansenlig minoritet som ogillar iden så anser jag att det vore fel mot dem. Men så är jag ju också en av dem som ogillar tanken på att vara sedd av vem som helst på min fritid. Dessutom ogillar jag att vara med på korttagningar som jag vet om...  :roll:

/F

Sparvel

Jag e på! Hatar personligen att vara med på foto, men en webbcamera är juh inte riktigt samma sak :) Sen vore det kul om det bara hände nåt nytt med föreningen för en gång skull ^_^;;

sen är det juh en ganska bra portal utåt kan jag tänka mig. Att folk utifrån ser att det är folk där (nej då tänker in på oss som redan är medlemmar) och har roligt.

Sen att småbarnen kommer tycka det är jätte kul att peka finger i början får man väl leva med, dom kommer inte orka hålla på särskilt länge eftersom dom inte får nån respons på det.

men men, over and out.
"The wind was not the beginning. There are neither beginnings or endings to the turning of the Wheel of Time. But it was a beginning."

Robert Jordan
17/10-48 - 16/9-07

Apanpapan

Håller med ewers. Känner sig en kränkt så ska det inte upp någon kamera. Jag tycker inte om iden alls.
¡Oook ook ooook oooook!  (¡Hasta la Victoria Siempre!)

Ivar

Helt rätt.

Tycker idén är cool, men det här är en sån fråga så att om det är  folk som inte gillar det, även om det är få, så ska det inte upp nån kamera...
Om ni stöter på problem så kontakta mig i sista hand.

rAWTAZ

Ni konservativa folk, skulle ni gå med på en webcam om den endast var tillgänglig för medlemmar, alltså medelst lösenord o grejjer så att bara medlemmar kan spana på den, då?

Apanpapan

¡Oook ook ooook oooook!  (¡Hasta la Victoria Siempre!)

sebbe

pasi gör saker i blå rummet som ingen ska få veta någonting om!
sen finns det EU-mopar
då får man köra i 45

Apanpapan

¡Oook ook ooook oooook!  (¡Hasta la Victoria Siempre!)

rAWTAZ