Hemsidan - tips från en informatör.

Startat av Jesper Wasling, juni 23, 2005, 11.43

Föregående ämne - Nästa ämne

sebbe

Citat från: "Martin Larsson"
Citat från: "sebbe"fixar berget så fort ajg får tag på en vettig bild.
ska vi ha gamla eller nya?

Vi lever i nutiden, inte dåtiden e min åsikt :)
betyder det att allt som är nytt är bättre än allt som är gammalt? =)
sen finns det EU-mopar
då får man köra i 45

Martin Larsson

Citat från: "sebbe"
Citat från: "Martin Larsson"
Citat från: "sebbe"fixar berget så fort ajg får tag på en vettig bild.
ska vi ha gamla eller nya?

Vi lever i nutiden, inte dåtiden e min åsikt :)
betyder det att allt som är nytt är bättre än allt som är gammalt? =)

Japp, klart att det gör. Vad som är gammalt e bättre än dess nya version(förutom 40k) :?:
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Heavy

Citat från: "Martin Larsson"
Japp, klart att det gör. Vad som är gammalt e bättre än dess nya version(förutom 40k) :?:


Hehe, så sant så sant.. Vem vill inte ha en Virus-Grenade igen :D

Nåja, on topic:

Jag tycker allt att den gamla loggan är fin-fin jag..
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

sebbe

har fixat bort scrollen i IE nu, föreslår att vi låter det stå att sidan fungerar bäst i Firefox av principiella skäl =P
har även ställt in så att endast fem nyheter syns per sida, sen dyker länkar till de gamla upp där nere.

jag har funderat på vad man ska göra med övriga scrollbars, just nu finns det endast en på "om föreningen", men om innehållet blir för mycket på de andra sidorna kommer där också finnas en scrollbar.

vad tycker ni är bäst, scrollbar eller flexibel höjd på själva rutan?
sen finns det EU-mopar
då får man köra i 45

Clifford

scrollbar tills vidare, men om utseendet på scrollbaren kan ändras vore det trevligt. Just nu ser den ut som klassisk windows-betong.

sebbe

den enda koden jag har hittat för det funkar bara med IE, och man vill ju inte optimera sidan för IE =/

favoriten är ju annars "this page is best viewed with both eyes still in their eyesockets"

edit: stötte på detta när jag letade efter en sådan funktion som fungerar även i firefox: "Scrollbars with colours belong in the 90s with 50x50px spinning email buttons and neon hit counters"
letar vidare...

=)

edit2: nae det verkar som att firefox överhuvudtaget inte stöder färgbyte på scrollbar..
jag skulle kunna lägga in det ändå, IE är trots allt fortfarande den mer populära läsaren..
sen finns det EU-mopar
då får man köra i 45

dagle

Citat från: "Clifford"scrollbar tills vidare, men om utseendet på scrollbaren kan ändras vore det trevligt. Just nu ser den ut som klassisk windows-betong.

"går inte" då detta är en del av OS. det man får gör är en dhtml eller flash vilket inte css. I exporer går det ändra men detta är inte heller css. Men skulle kunna lägga fram en dhtml variant (ganska kass på dhtml :/), eller så koppar jag en

sebbe

känns inte lönt att lägga ner tid på scrollbar.

funderar lite på att göra om sidan lite så man får plats med mer information.
sen finns det EU-mopar
då får man köra i 45

Clifford

Skit i att ändra scrollbaren, ni vet bäst. Krångla inte får min skull, bara vi blir av med de horisontella scrollsen så är jag nöjd(are).

Martin Larsson

Citat från: "sebbe"jag skulle kunna lägga in det ändå, IE är trots allt fortfarande den mer populära läsaren..

Njae, inte bland folk som får välja skulle jag säga. Vem f*n behåller IE som man inte måste :?:
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

sebbe

finns rätt många som fortfarande håller fast vid IE av någon märklig anledning.

men men, gjort är gjort och nu är rullningslisten annorlunda i IE
sen finns det EU-mopar
då får man köra i 45

Greger

En tydlig länk från hemsidan till BSK-hemsidan vore bra, och tvärt om, en länk från BSK-sidan till föreningens hemsida - hjälper en att hitta! :)

sebbe

Citat från: "Greger"En tydlig länk från hemsidan till BSK-hemsidan vore bra, och tvärt om, en länk från BSK-sidan till föreningens hemsida - hjälper en att hitta! :)
länk på armagedon.se fixat, fattar inte varför den inte funnits där innan  :?
sen finns det EU-mopar
då får man köra i 45