BloodBowl 2016

Startat av cracked_open, augusti 17, 2016, 19.15

Föregående ämne - Nästa ämne

Brain

Citat från: cracked_open skrivet september 05, 2016, 09.52
Min tanke är att man börjar sin rooster med FF5. Som coach kan du inte köpa FF men den kan påverkas post-match genom det tärningsslag du gör som antingen sänker eller höjer ditt lags FF. Som det står på s16 så påverkar inte FF TV.

Free FF reglen som skriven alltså. (Orsaken till att jag tog upp det att jag uppfattade det som annorlunda när vi pratades vid i lördags)

Tomas Davidsson

cracked_open

If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking.
George S. Patton

cracked_open

Har skrivit ut den nya regelboken. Kommer att försöka hinna springa in på geddon och byta ut mot den gamla utgåvan som ligger där.
If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking.
George S. Patton

emil

Bra med utskriven LRB6. En sak bara, man särskriver Blood Bowl. ;) Och det är nog ett GW-spel, vare sig man vill eller inte.

cracked_open

Det är tufft att agera rebell och vägra särskivningar. Markera bara det nya ordet med en versal så är kidzen med på tågen  8)
If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking.
George S. Patton

Brain

Brutal Deluxe - Blitzkrieg Bop, TD 3-0, CAS 2-2

En match med silkesvantar både hos lagen och publiken. AV8&AV9 var svårt att komma igenom. Den enda allvarliga skadan löste Blitzkrieg Bops apotekare. Vid spelslut hade Brutal Deluxe dugouten full men lyckades med både blitzar och duckningar(!). Även bollen var insåpad så det var vissa svårigheter att plocka upp den.
Tomas Davidsson

emil

Ja, det var förfärlig svårt att hitta några mjuka ställen att landa in sina slag på i matchen. AV 9 är hårt, men jag anser ändå att jag vann på stilpoäng. Nästa match då j-r! Grrr... Har man ett snitt på 2,2 i AG i laget så är bollen den värsta fienden.

cracked_open

Bearded Mountain Raiders VS Ice Cold Poets
TD 2-1
Cas 1-1 (rätta mig om jag minns fel nu Greger)
Winnings 60k

Skönt att se ligan börja dra igång. Min och Gregers match var sannerligen "battle of the block" när Norse och Dvärgar kolliderade över det gröna fältet. Norse lyckades (trots att flertalet av spelarna låg medvetslöshet på planen) med en imponerande kontring där de jämnade ut ställningen från 1-0 till 1-1 i TD. En av norse spelarna lyckades även att krossa ankeln på en av dvärgarna vilket resulterade i-1 MA. Även om den tryckande värmen gjorde att spelarna kom och gick under matchens gång så var det en givande och intensiv match. Efter att en av dvärgarnas runner gjort två TD så belönades han (till följd av ett gynnsamt tärningsslag) med +1 Agility.
If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking.
George S. Patton

KOBOLDKUNGEN

BLACK ARMY - TBA (Kari) TD 2-0 CAS 0-2

Lagkapten Tjerna (Zombie) stoppade ett tidigt DE-mål genom en klockren interception på en dump off som också innebar en spelvändning för 1-0 av Martin Mutumba och sedermera i andra halvlek 2-0 av Bojan, Bojan var även nära 3-0 i slutsekunderna men en blizzard kan stoppa även den bäste. TBA inledde matchen fult och våldsamt och fyllde ganska snart BAs bänk tidigt under första halvlek. Gnagets briljans tog dock överhanden och de hade matchen helt under kontroll matchen igenom och kunde ohotat ta en bekväm promenadseger. Ingen hybris här inte!
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


emil

#39
Blitzkrieg Bop!(Chaos Dwarf) VS TBA(Dark Elves) 3-1
Casualties 5-0!

TBA inledde starkt med boll, Turn Over nästan med en gång. Blitzkrieg Bop! ville inte vara sämre utan följde TBAs krassa spel med en Turn Over. Dark Elvsen gjorde det dom skulle och gjorde en Touchdown ganska tidigt i matchen och det såg mörkt ut bland Chaos Dwarfsen. Men dom vidhöll sin beprövade taktik att mala ner motståndaren, publiken visade prov på våldsamheter och dödade en Runner ur TBA. Efter det så fick Blitzkrieg Bop! matchen dit dom ville och vann på Knock-Out, Casualties och Touchdownsen haglade in, matchen var över i mitten på Second Half i princip.

Blitzkrieg Bop! är inne i en positiv våldsspiral på plan, som dom även visade prov på i den första matchen. Dom kan om dom vill, och med höjd Agility på en Bull Centaur så kan ev. det "fina" spelet sätta sig ngn gång i en framtid. Framtiden är Blitzkrieg Bop!s. :)

*edit* Stavfel

cracked_open

#40
Bearded Mountian Raiders VS Black Army
TD: 1-1
Cas 2-3

Black army gick med knutna nävar och något högmod ut på planen med tanken att få spöa upp de små dvärgarna. Dvärgarna satte dock sin tilltro till sin runner med höjt AG sedan förra matchen. Efter första halvlek står det 1-0 till dvärgarna och Black army (med imponerande tärningsslag på sin reg) tackar högre makter för fungerande regenaration. Andra halvlek startar och dvärgarna ser en möjlighet att på kort varsel få ner en andra TD när bollen (efter en missad kickoff) placeras i händerna hos sin ena blitzer. Efter tre rundor sätter black armys ena flesh golem ner foten med ett mummlade "enough is enough" när frustrationen över de små håriga dvärgarna når nya episka proportioner (aldrig tidigare skådat inom blood bowl). Efter två rundor slagit ut två dvärgar och plavcerat dem i injurybåset varav av den ena fått -1 MA så  har dvärgarna plötsligt fått laget decimerat av Black Army. Black army lyckas kvittera med 1-1 innan dvärgarna lyckats återhämta sig från tre skador, 1 KoD och 4 stunned. Allt inom en handfull rundor.

En trevlig och lättsam match (även om det sved att se så många armour rolls som låg på 11 och 12) med en alltid lika trevlig motsåndare.
If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking.
George S. Patton

KOBOLDKUNGEN

Citat från: cracked_open skrivet september 26, 2016, 14.41
Bearded Mountian Raiders VS Black Army
TD: 1-1
Cas 2-3

Black army gick med knutna nävar och något högmod ut på planen med tanken att få spöa upp dvärgar. Dvärgarna satte sin tilltro till sin runner med höjt AG sedan förra matchen. Efter första halvlek står det 1-0 till dvärgarna och Black army (med imponerande) tackar högre makter för fungerande regenaration. Andra halvlek startar och dvärgarna ser en möjlighet att på kort varsel få ner en andra TD när bollen (efter en missad kickoff) placeras i händerna hos sin ena blitzer. Efter tre rundor sätter black armys ena flesh golem ner foten med ett mummlade "enough is enough" när frustrationen över de små håriga dvärgarna når nya episka proportioner (aldrig tidigare skådat inom blood bowl). Efter två rundor slagit ut två dvärgar och plavcerat dem i injurybåset varav av den ena fått -1 MA så  har dvärgarna plötsligt fått laget decimerat av Black Army. Black army lyckas kvittera med 1-1 innan dvärgarna lyckats återhämta sig från tre skador, 1 KoD och 4 stunned. Allt inom en handfull rundor.

En trevlig och lättsam match (även om det sved att se så många armour rolls som låg på 11 och 12) med en alltid lika trevlig motsåndare.

Man tackar detsamma, och Nisse som satte ner foten :)
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


cracked_open

Har skrivit upp matchresultaten i den inledande tråden/inlägget för turneringen.
If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking.
George S. Patton

KOBOLDKUNGEN

Citat från: cracked_open skrivet september 26, 2016, 21.52
Har skrivit upp matchresultaten i den inledande tråden/inlägget för turneringen.

Tabellen då, tabellen!?  ;D
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


emil

Eh, det är möjligt att jag rapporterade fel bland CAS. Om Blitzkrieg Bop! gör 5 CAS på stackars TBA, så skrev jag det som att jag(Blitzkrieg Bop!) vann med 5-0 i CAS. Eller hur ska man rapportera det? 0-5?