Ny på armagedon och letar efter spelare

Startat av mtonnberg, januari 11, 2016, 18.42

Föregående ämne - Nästa ämne

mtonnberg

Hej,

Ja gär ny på armagedon och är sugen på att börja spela lite minatyrspel igen. Har sålt av mina figurer så är intresserad på något nytt. Skulle helst vilja starta Infinity, guildball och/eller mordheim. Finns det några spelare för dessa spel här på föreningen? Jag såg lite äldre trådar för Mordheim men vet inte om det fortfarande körs.

Raslurbat

"När fiskmåsarna följer efter trålaren beror det på att de tror att sardiner kommer att kastas ut i havet" - Eric Cantona -

mlkr

Hej Mtonnberg!

Mordheim har mjukstartat under hösten och ska kicka igång nu i Januari igen. Du är varmt välkommen att kika förbi och säga hej eller börja spela direkt.
Det går utmärkt att hoppa in vid senare tillfälle också. Du hittar datum och tid för årets första träff här:

http://www.armagedon.se/event/geddonheim-speltraff-2/2016-01-23/

Om du har fler frågor är det bara att köra på så svarar vi efter bästa förmåga :)
/Veni Vidi Vicious

Cassarus

Vi är två st som har skaffat lite guild ball, men vi har inte testat än.
"Cry havoc and let slip the dice of war!"

Gustaf Eklund

Inte vad du frågade om, men vi är flera som spelar Warmachine/Hordes. Så du vet att det också finns som alternativ så att säga :)

Välkommen till föreningen!
Glory to Menoth! Death to the infidels!

mtonnberg

Det låter kanon, jag är gärna på. Är det den gången eller kör ni mer regelbundet per vecka eller så?

Citat från: mlkr skrivet januari 11, 2016, 23.09
Hej Mtonnberg!

Mordheim har mjukstartat under hösten och ska kicka igång nu i Januari igen. Du är varmt välkommen att kika förbi och säga hej eller börja spela direkt.
Det går utmärkt att hoppa in vid senare tillfälle också. Du hittar datum och tid för årets första träff här:

http://www.armagedon.se/event/geddonheim-speltraff-2/2016-01-23/

Om du har fler frågor är det bara att köra på så svarar vi efter bästa förmåga :)

mtonnberg

jag har spelat det några gånger och jag tycker att det är väldigt kul. Jag har inga modeller själv än men ska beställa fishermens i dagarna - speciellt om det nu är ett par som har modeller.

Citat från: Cassarus skrivet januari 12, 2016, 12.20
Vi är två st som har skaffat lite guild ball, men vi har inte testat än.

mtonnberg

Tack för informationen och välkomnandet :)
Jag har kört Warmachine/Hordes innan men tittar nu primärt på andra spel

Citat från: Gustaf Eklund skrivet januari 12, 2016, 12.54
Inte vad du frågade om, men vi är flera som spelar Warmachine/Hordes. Så du vet att det också finns som alternativ så att säga :)

Välkommen till föreningen!

mtonnberg

Ja just det, vilken version av regler kör ni? Tänkte läsa upp mig lite  :)

Citat från: mlkr skrivet januari 11, 2016, 23.09
Hej Mtonnberg!

Mordheim har mjukstartat under hösten och ska kicka igång nu i Januari igen. Du är varmt välkommen att kika förbi och säga hej eller börja spela direkt.
Det går utmärkt att hoppa in vid senare tillfälle också. Du hittar datum och tid för årets första träff här:

http://www.armagedon.se/event/geddonheim-speltraff-2/2016-01-23/

Om du har fler frågor är det bara att köra på så svarar vi efter bästa förmåga :)

mlkr

Ska se om jag kan hitta länk till rätt regelbok. Utöver den har vi ändrat lite småsaker som vi ansett skapar ett roligare spel. Ska ta fram de filerna till dig med.

Tanken är att vi ska träffas 1 gång i månaden i en officiell "turnering" med spelschema. Minst 1 match i månaden med möjlighet att få spelat 2 till. Därutöver kan man ju lira ett till warband utan några balanserande restriktioner på antal matcher osv...

Ska se om jag kan sammanställa allt nu i veckan åt dig ^^


/Mlkr
/Veni Vidi Vicious

mtonnberg


mlkr

/Veni Vidi Vicious

mtonnberg

Figurer till Mordheim införskaffat, jag kommer till träffen(förhoppningsvis kommer modellerna innan dess). Spelar det någon roll vilken bas(typ/storlek) man använder? Jag har köpt 28mm från http://www.darkswordminiatures.com, vet inte vilka baser man får där men jag antar runda

mlkr

Skoj :) bastyp spelar ingen roll. Tror folk kör runda eller fyrkantiga beroende på vad de själva känner lite för. Ingången är att vi ska spela tillsammans for the funz och inte minmaxa for the winz :P


Skickat från min iPad med Tapatalk
/Veni Vidi Vicious

mtonnberg