Idéer för hemsidan

Startat av Clifford, april 26, 2004, 10.55

Föregående ämne - Nästa ämne

Clifford

Ok, vi behöver samla ihop all info såsom lösen, login, info filer m.m. som har med Geddons hemsida på EN plats. Vem sitter egenligen med kunskap och login nu? Bara Sebbe och Laszlo? Eller inte ens de, kanske? Någon borde väl ha full tillgång?

oscar

Antar att det är på denna plats man ska komma med idéer och förslag på hur man förbättrar vår fiiiiiina webbplats.

Vad sägs om ett ställe där medlemmarna kan lägga upp dokument? Jag har märkt att det skulle ha varit bra i t.ex. WiF-sammanhang för att distribuera regler, tabeller osv. Kan lätt tänka mig att det vore bra även i andra sammanhang som t.ex. information om rollspelskampanjer, armélistor och dyl.

Borde vara lösbart om resp. "uppladdningsställe" har en moderator som godkänner filen innan den publiceras så att säga. Allra bäst hade varit om man hade kunnat ladda upp filer i forumet men jag antar att den möjligheten inte finns, eller?
Men, jag är ju Brekal liksom...

sebbe

jag fixar nånting så man kan ladda upp vad som helst, och sen kollar jag igenom det lite då och då. senast vi hade en sån var det inte alltför mycket som hamnade där, så det bör inte vara något problem.
sen finns det EU-mopar
då får man köra i 45

Clifford

Jag kan oxå fixa & dona med sidan nu när jag fått pli på inloggningen. (via b-ones sida)

oscar

Citat från: "sebbe"jag fixar nånting så man kan ladda upp vad som helst, och sen kollar jag igenom det lite då och då. senast vi hade en sån var det inte alltför mycket som hamnade där, så det bör inte vara något problem.
Låter kanonbra! Kan du ordna så att man kan lägga upp filer under olika avdelningar i "forum-style"?
Men, jag är ju Brekal liksom...

sebbe

hmm, det borde egentligen inte vara något större problem, jag ska titta på det. i första hand kommer jag nog bara slänga upp enklaste möjliga typ.
sen finns det EU-mopar
då får man köra i 45

rAWTAZ

Förslag: Lägg en kopia, eller flytta, inloggningsrutorna i forumet så att de finns på lämplig plats i övre delen av huvudsidan, SAMT ordna så att användarnamnsrutan tar fokus när sidan laddats.

Jag tycker det är asdrygt att behöva scrolla ner hela sidan, samt klicka i rutorna för att kunna logga in.

sebbe

kan testa. har ingen aning om hur man fixar fokus dock.
edit: mm, nu ligger den där, ser det bra ut?
det är inte något större problem att flytta eller ändra den.
sen finns det EU-mopar
då får man köra i 45

Clifford

Citat från: "sebbe"kan testa. har ingen aning om hur man fixar fokus dock.
edit: mm, nu ligger den där, ser det bra ut?
det är inte något större problem att flytta eller ändra den.
skitbra ändring. Låt stå.

dagle

Citat från: "sebbe"kan testa. har ingen aning om hur man fixar fokus dock.
det är bara att göra ett ankare som heter default som gör att man kommer till texten logga in... som man sedan pekar index.php mot

sebbe

funkar inte så. jag gör inga ändringar i index.php, för då kommer det inte fungera med alla stilar.

släng in lite kod på hur det ska se ut så kan jag se vad jag skulle kunna göra
sen finns det EU-mopar
då får man köra i 45

oscar

Jag är för det fria ordet och demokratiska principer och hej och hå bla bla bla bla bla osv.

Men kan någon vänlig själ med admin-rättigheter rensa ur forumet? Det börjar svälla lite grann på sina ställen, jag misstänker att folk inte skulle gå i taket ifall man yxar alla inlägg som är äldre än t.ex. 6 månader.
Men, jag är ju Brekal liksom...

sebbe

vad är poängen?

själv tycker jag mest det är irriterande om jag vill leta upp någonting som någon skrev för ett tag sedan som inte finns, och jag förtsår inte varför det skulle vara ett problem att det finns många inlägg någonstans.
sen finns det EU-mopar
då får man köra i 45

Clifford

Citat från: "oscar"Jag är för det fria ordet och demokratiska principer och hej och hå bla bla bla bla bla osv.

Men kan någon vänlig själ med admin-rättigheter rensa ur forumet? Det börjar svälla lite grann på sina ställen, jag misstänker att folk inte skulle gå i taket ifall man yxar alla inlägg som är äldre än t.ex. 6 månader.

Avslås :!:
Här ändras inget!
Nu är det så att många, inklusive jag själv, värderar de gamla inlägg som finns på forumet. Det är bara kul att det sväller. Det är som en dagbok över vad som hänt på föreningen de senaste åren, kul läsning.

Och om ni inte redan gör det så använd för sjutton "view posts since last visit"-funktionen. Sebbe, går den att göra lite större så att folk fattar att den finns?

Och är den funktionen för jobbig så använd "Sök"! :!:  8)

sebbe

visst kan den göras större.

edit: fixat. jag är ganska nöjd
sen finns det EU-mopar
då får man köra i 45