Konventsmötestråden

Startat av Ewers, oktober 09, 2006, 19.33

Föregående ämne - Nästa ämne

Ewers

Här ventilerar vi saker att ta up på mötet eller saker man kanske kan lösa här istället för på mötet.

/F  8)

Daniel

Jag vet inte om det passar här men...

Jag ringde till BT (Jo jag vet att Ewers skulle göra det) idag och frågade om deras "Borås Idag"-spalt, jag tänkte att vi kunde lägga upp en rad där då konventet är igång. Det är helt gratis och det enda man behöver göra är att maila en dam på BT senast 3 dagar innan evenemanget med info om tider och dagar samt en mycket kort beskrivning.

Vad tror ni?

Det kommer väl inte dra allt för många kanske men gratis reklam är ju i alla fall gratis!

// Daniel
Daniel Johansson

Brädspel är min grej!

http://spel.nsson.nu - Ska du köpa spel?

Jimp

låter jättebra tycker jag =)
Ill dance for Gil!!

soulreaper

Citat från: "Daniel"Jag vet inte om det passar här men...

Jag ringde till BT (Jo jag vet att Ewers skulle göra det) idag och frågade om deras "Borås Idag"-spalt, jag tänkte att vi kunde lägga upp en rad där då konventet är igång. Det är helt gratis och det enda man behöver göra är att maila en dam på BT senast 3 dagar innan evenemanget med info om tider och dagar samt en mycket kort beskrivning.

Vad tror ni?

Det kommer väl inte dra allt för många kanske men gratis reklam är ju i alla fall gratis!

// Daniel

Sounds good to me, på sverok.se ligger nu en banner till hemsidan dessutom!
Igenmurade ögon, kärleken är blind, knytnäve med vigselring...

Peaceful protest doesn\'t get the job done
So I wake up for the rally grab my soy milk and my gun

Ewers


Robin

Glöm inte bord/pallar för figurspelsbord och magic, Ewers!
Jag vann combat med 13.

Ewers

Jobbat 14 timmarsdagar de två senaste dagarna men kommer ta tag i det när jag har tid.

/F

Robin

Jag vann combat med 13.

Ewers

Hejsan!

Jag finner inte att vi måste ha ett möte imorgon (15/10). Vi siktar alltså på möte kl 13.00 nästa söndag (22/10) som bestämt sedan tidigare.

Ha en härlig vecka fylld med konventsförberedelser!  :D

Mvh /F  8)

dagle

Lite saker:
1. Föranälningar!!! Få folk att föranmäla sig (magic muppar föranmälersig i ren rädsla :) ). Robin försök att få alla tabletoppare att föranmälas sig till konventet också då det inte borde vara så jobbigt när de endå har föranmält sig till turneringen

2. Nu är inte jag hundra på hur snabbt pg systemet är men när skall vi stänga föranmälningarna?? På söndag och att man skickar pengarna måndag? Tråkigt om folk betalar och inte pengarna kommer i tid :(

3. Städutrustning?? Finns det städutrustning att tillgå som liknar den på bäckäng.. Såg att det fanns lite när jag som fortast tittade in i städskrubbarna men är det tillräckligt för alla städare?? (Att köpa in mer är legetimt om det är utrustning som kan senar användas på Armagedon då armagedon ändå behöver mer/bättre)

4. Borden... Hur går det med bord? Är långborden fixade?? Need info :/.

5. "Sittningen" efter? Kanske man skulle planera en för en gång skull? Man kanske skulle ta den helgen efter, och vart skall man äta??

This is over, over :)

Ewers

Har kollat med erik om bord och stolar från Plaza. Ser mörkt ut och funderar på om föreningen skall investera i benbockar. Någonting för styrelsen att ta ställning till eller konventet men konventet har inte dom pengarna just nu.

Har beställt 80 st tröjor i varierande färger och storlekar.
Har beställt 6 lådor muggar (vi hade 4 förra året).

Har fått besked av Westerfolket att dom inte har möjlighet att komma i år.

Har inte fått napp angående armband. Vem fixade armband förra året? Hjälp!!!

Skulle vilja se att det kommer upp på hemsidan vilka roillspelsscenarion som skall köras.

Har pratat med Gunilla och vi kommer ha tillgång till lokalerna hela torsdagen fram till kl 22.30 då det larmas på. Sedan larmas lokalerna av fredag morgon och förblir olarmade (och öppna) till söndag kväll.

Har städansvarig fått besked av Piasava?

Har vi behov av att hyra bil i år? Skulle vi klara oss med ett släp och någons bil med drag?

Har vi behov av en inhyrd kopieringsmaskin?

Vill att alla ansvariga skall kunna lämna personallistor till mig,så långt det går, på mötet.

Skall ha en himla rolig helg med rollspel varje dag!!!  :D

Kram!  

/F

dagle

Magic muppar som kommer och jobbar:
Mattias Bengtsson (allmän arrangör)
Rikard Johansson (allmän arrangör)
Anders Bjursten (dommare tror jag)
Daniel Ahlberg (dommare)
Martin Jordö (butik)
------------------------------------------

Daniel

Hej glada konventsarrangörer,

Jag måste tyvärr meddela att ingen från brädspelssektionen kan närvara vid mötet i morgon (22/10).

Jag har ett projekt på jobbet som ska vara klart på tisdag och måste tyvärr jobba...  :cry:

Björn är i Göteborg...  :cry:

Men jag kan meddela att det går bra för oss. Det enda vi oroar oss för är att borden inte ska räcka, vill gärna att man kolla om vi får använda bord från Belona-salen i kårens hus, alt. lånar från Högskolan för en billig penning kanske...

Om ni vill mig något under mötet så kan ni ringa på 0321-677 455 eller på min mobil 0707-99 33 06, det är bara att ringa :)

Fredrik: Du får en lista via PM med info om våra arrangörer i morgon kväll. Vi har dock inte fått all info än, men förväntas få denna information senast i början av nästa vecka.

Trevligt möte!

// Daniel
Daniel Johansson

Brädspel är min grej!

http://spel.nsson.nu - Ska du köpa spel?

Daniel

Är det möte på söndag?

// Daniel
Daniel Johansson

Brädspel är min grej!

http://spel.nsson.nu - Ska du köpa spel?

Ewers

Ja det är möte nu på söndag och jag förväntar mig faktiskt att samtliga huvudarrangörer kommer att närvara. Det är ju sista mötet innan själva konventet och det finns mycket info som måste likställas/spridas, frågetecken som skall rätas ut samt uppgifter som skall fördelas.

Kl 13.00 på geddon nu på söndag!

/F