Organisera mera: Warhammer Fantasy Battles

Startat av emil, augusti 15, 2016, 15.12

Föregående ämne - Nästa ämne

Zot

Toppen! Vi säger kl 16 och 1750p.

För min del går det bra att spela med lite högre poäng också (2000, typ), säg till i så fall!

Skickar ett PM strax också.

Zot

#61
Tack för god match i söndags, här har vi de bilder som blev (relativt) bra.

Meldon ställde upp sina råttor, jättetjusigt målade och med snö på baserna. Mycket trevligt att spela mot! Här ser vi dock bara en liten del.


Vad ska man med riddare till om de inte rår på styggelser från helveteshålor? Och det gjorde de väl faktiskt ganska hyfsat, men däremot dog de som flugor när de red tillbaka genom häcken och blev tvungna att ta en massa "dangerous terrain tests". Många kvistar i ögonen blev det.


Under tiden blev artilleristerna mat åt råttmonster i olika storlekar.


Här fälldes avgörandet i en utdragen, blodig strid. Pannsvetten hade sedan länge brutit fram på oss båda då det slutligen vägde över till råttornas fördel...


Med båda flankerna och centern söndertrasade - som av gnagartänder - tvingades jag därmed erkänna mig besegrad!

Ser fram emot revansch...

Meldon

Bra ihop skrivning o fina bilder :)

Måste ju ändå ge en stor applåd till häcken, min bästa allierade under hela slaget! :D
There are no friends in the real world, just less hostile enemies

emil

Snyggt & bra redigerad Battle Report. Är själv sugen på att möta Skavens, men förstår att förutsättningarna kanske inte är de bästa av naturliga anledningar.

emil

Zot, vad är det för ngt nytt arméprojekt du har på gång? Och är det ngt jag kan hjälpa dig med i figurväg? Just nu håller jag på och försöker bli av med lite Wood Elves nämligen och har en köpare, men kanske inte till allt det jag har.

Zot

Inte otänkbart att jag skulle kunna befria dig från lite skogisar. De är rätt poppis hemma. Vad är det du vill sälja isf?

emil

Du undvek frågorna något, men det här är vad jag har nu. Han verkar banga han som var intresserad, så jag kanske behåller det ändå. Vill helst bli av med allt på en gång.

32 Glade Guards
16 Dryads
10 Eternal Guard(metall)
10 Eternal Guard, Wildwood Rangers
5 Wild Riders(metall)
8 Glade Riders
1 Limited(?) Battle S. Bearer(metall)
1 Lord, Great Weapon(metall)
1 Spellsinger(metall)
3 Warhawk Riders(metall)
6 Wardancers(metall)
3 Gamla Treemen, går att använda som Treekin eller Treemen(metall)
9 Gamla Wardancers(metall)

Så här såg det nog ut på fotot när det begav sig: http://z10.invisionfree.com/themeadowglade/ar/t64.htm

Meldon

Näe ni ändå diskuterar sånt här, ingen av er som har High Elfs liggande och vill bli av med dom, helst omålat..?
There are no friends in the real world, just less hostile enemies

emil

Bara en handfull High Elves modeller, 4th-5th ed. metallgubbar, så dom vill du nog inte ha ändå. Typ bågskyttar, Shadow Warriors, Swordmasters & Command Groups. Funderar på att göra Cursed Company av dom.

Meldon

Synd, GW slutade ju göra basic gubbarna till HE, så nu måste jag få tag på dom på annat håll.. :(
There are no friends in the real world, just less hostile enemies

emil

#70
Ebay & Tradera är mitt tips i så fall.

*edit* Hör med Robin F på Armagedon, vad jag minns var det han som spelade High Elves.

Zot

Har inga high elves alls, tyvärr! Men på 9th-age webbsajten finns intressanta listor med alternativa figurer som (kanske) är i produktion fortfarande. Såhär ser det ut för HE:

http://www.the-ninth-age.com/blog/index.php?entry/21-alternative-models-highborn-elves-he/

Meldon

Bolt throwern skulle ju kunna funka men jag är inte så glad i icke officiella gubbar, jag vill att det ska se enhetligt ut. Finns det ingen sida/affär som har gamla lådor på lager tro..??
There are no friends in the real world, just less hostile enemies

emil

När GW hade sin utrensning av figurer till gamla Square Warhammer så var det många som fick panik & köpte upp prylar till sin armé. Men det är möjligt att det finns butiker som har kvar gamla regementslådor. Du får Googla och hålla dig ajour med vad som kommer ut på andrahandsmarknaden.

Zot

Man tycker ju att det borde kunna ligga lite sånt och skräpa i lager här och där...?

Men jag kom också på att jag *kanske* känner en som känner en som har Island of Blood-grejer. Osäkert kort men jag kan gärna höra efter om det är intressant.