Organisera mera: Warhammer Fantasy Battles

Startat av emil, augusti 15, 2016, 15.12

Föregående ämne - Nästa ämne

emil

Jorå, Beastmen med Nurgle-tema(Pestigors) uppblandat med Daemons & Warriors var tanken. Men nu har dom separerat Beastmens från de 4+ Chaosgudarna allt mer, så det finns inga riktiga regler för hur man blandar ur de olika böckerna/inriktningarna längre. Men det är ju inget som stoppar en från att blanda ändå om man bara spelar lite casual för skojs skull.

Zot

Jo, nu minns jag nog att du hade lite pest-bestar. Visst, det är bara att köra på, ofta funkar ju 'counts as' och annars 'rule of cool'! Kul att det gick att hitta böckerna förresten.

Meldon

Jag har inte helt dukat under här ute, men det är lite mkt att göra just nu. Snart har jag fått hem alla figurer igen iaf ;)
There are no friends in the real world, just less hostile enemies

emil

Hmmm... Det flimrar fortfarande ett oroväckande konstigt ljus från Blighted Marshes alltså. ;)

Zot


Meldon

Jag måste ju dock erkänna att det nya Civ spelet satte lite käppar i flyttfixande hjulet  ::)
There are no friends in the real world, just less hostile enemies

emil


Zot

Här är det sjuka barn som sätter käppar i hjulet för allt möjligt, men nu är det nog bra igen.

Spelade en del Civ 4 när det kom, och dessförinnan Civ (1) på Amiga 500 på 90-talet. Toppengrejer!

Zot

Ok, vad tror ni om nu på söndag? Nån som kan och vill köra ett parti 8th ed?

emil

Jag vill personligen se lite Skavens mot Empire, jag kollar gärna. Är inte 100% sugen på att lira själv nämligen.

Zot

Ok, ni får tjoa om det blir nåt, jag kan nog med ganska kort varsel.

Meldon

Jag kan möjligen, jag ska kolla upp men det låter skoj iaf. Jag återkommer i frågan :)
There are no friends in the real world, just less hostile enemies

emil

Hurra! Jag kan bläddra i regelbok och vara bisittare, ev. rulla någon tärning om ni tvingar mig. :)

Zot

Skulle vara jättekul! :) Som sagt så kan jag nog även om det blir kort varsel.

Emil får vara domare, assistent, fotograf och cheerleader - allt i ett!

Meldon

Vi kör en match! Kl 16 kanske och 1750p..??
There are no friends in the real world, just less hostile enemies