KGP La Grande

Startat av carlsson, december 08, 2010, 22.21

Föregående ämne - Nästa ämne

Lindbergh

Är det läge att sätta igång med lite planer i morgon  :D

KOmmer ner vid 18...
”I krig fungerar bara det enkla, men det enkla är svårt” Carl von Clausewitz, född 1780, död 1831
"Först väga, sedan våga" Helmuth von Moltke, f 1800, d 1891
"Es gibt keine verzweifelte lagen, es gibt nur verzweifelte menschen" Heinz Guderian f 1888 d 1954

carlsson

Jag kommer också ner, men mest för att städa upp och göra iordning.

Har inte haft en suck att göra klart tabellerna, kanske hinner det i morgon kväll...

Kanske läge för alla som ska vara med att spela och komma ner?

Andreas Carlsson, Borås
ASL-nörd och gammal Armagedon-uv

http://www.aslsweden.com

Brain

Tar mig ner

Edit: Ändrade planer, ligger hemma och är sjuk istället
Tomas Davidsson

Gobbos Spider

SLiten,snuvig och trött. Orkar helt enkelt inte lyfta ballasten.
I would never die for my beliefs because I might be wrong.

    Bertrand Russell

Lindbergh

Rapport från STOUMONT

Allt lugnt och fiiiint...

Har iordningställt de amerikanska trupperna för STOUMONT 19AM exklusive inköp för 25 CPP. Vi tar och gör set-up för 19AM nästa onsdag och sedan lämnar vi äver till den lede fi att göra sin set-up. Dokumentationen ligger på bordet.

Det vore bra om den goda sidan kunde samlas nästa onsdag för att kort prata igenom någon sorts plan i stort. Vi kan inledningsvis inte göra så mycket åt 19 AM men inköpen och annat kommer sannolikt påverka framtiden...

Ha det gott!

L
”I krig fungerar bara det enkla, men det enkla är svårt” Carl von Clausewitz, född 1780, död 1831
"Först väga, sedan våga" Helmuth von Moltke, f 1800, d 1891
"Es gibt keine verzweifelte lagen, es gibt nur verzweifelte menschen" Heinz Guderian f 1888 d 1954

Ewers

Bra att vi kommit igång. Själv har jag feber och hosta så jag kunde inte komma ner, hoppas hälsningen kom fram.

/F

Gobbos Spider

I would never die for my beliefs because I might be wrong.

    Bertrand Russell

carlsson

Vill bara göra alla uppmärksamma på att kartor och listor inte är färdiga än. Men som Lindbergh skrev så har vi egentligen hela 19AM på oss innan "helvetet brakar lös"...

Se bara till att noggrant anteckna vad som är köpt, så för vi över det på rätt listor sen, innan vi kör igång 19PM.

Ses i morgon!

Andreas Carlsson, Borås
ASL-nörd och gammal Armagedon-uv

http://www.aslsweden.com

Lindbergh

Hmm...låt mig se, 12 jackson vagnar med HVAP, 4 hellcats och två dussin "easy eights" samt två 155mm OBA samt fyra bataljoner med rangers...det ska nog gå bra detta  :D

Syns i morgon, dyker upp runt 18, kanske-kanske lite innan!

L
”I krig fungerar bara det enkla, men det enkla är svårt” Carl von Clausewitz, född 1780, död 1831
"Först väga, sedan våga" Helmuth von Moltke, f 1800, d 1891
"Es gibt keine verzweifelte lagen, es gibt nur verzweifelte menschen" Heinz Guderian f 1888 d 1954

Lindbergh

Dåså, vi är klara med en enkel set-up inför morgonen den 19 december i STOUMONT. Vi har några fox-holes utplacerade som vi inte orkade plocka bort, men har en plan om hur vi hanterar ett eventuellt anfall  :wink:

Jag och Ivar kör på kartan i huvudsak, Ewers och L-R kommer att agera plutonschefer med vissa elit-special-rangers-task-force-förband  :D

Dock har vi just nu lite poäng kvar då vi letade efter detta med om man fick spara CPP eller inte??? Jag skulle vilja påstå att man får spara om jag läser 8.619 i SSR, sista stycket :?:
”I krig fungerar bara det enkla, men det enkla är svårt” Carl von Clausewitz, född 1780, död 1831
"Först väga, sedan våga" Helmuth von Moltke, f 1800, d 1891
"Es gibt keine verzweifelte lagen, es gibt nur verzweifelte menschen" Heinz Guderian f 1888 d 1954

carlsson

Ja, man får spara. Måste ha blandat ihop det med någon annan kampanj...  :?

Gött! Då kör vi tysk setup nästa onsdag. Med lite tur och vilja kanske vi kan börja spela också? :)

Andreas Carlsson, Borås
ASL-nörd och gammal Armagedon-uv

http://www.aslsweden.com

Lindbergh

Kul! Då sparar vi några CPP och noterar det!

Ja, det vore kul med lite ASL nästa onsdag men annars så stuvar jag om och spelleder i stället om ni inte är klara.
”I krig fungerar bara det enkla, men det enkla är svårt” Carl von Clausewitz, född 1780, död 1831
"Först väga, sedan våga" Helmuth von Moltke, f 1800, d 1891
"Es gibt keine verzweifelte lagen, es gibt nur verzweifelte menschen" Heinz Guderian f 1888 d 1954

carlsson

Helt seriöst tror jag att vår setup är klar på ca 1,5 timmar. All fortifiering och sånt lö är redan gjort, så det handlar "bara" om att ställa upp och dela ut uppgifter.

Men jag låter Tomas eller Land bekräfta/dementera det!

Andreas Carlsson, Borås
ASL-nörd och gammal Armagedon-uv

http://www.aslsweden.com

Brain

Jag är redo för vår setup till 18 och som Andreas säger torde det inte ta mycket mer än 1,5h. Vi torde vara klara för att slå dimslaget senast 20.00 (Lagt till lite marginaler för eventuella fördröjningar.
Tomas Davidsson

Lindbergh

Ok, då kör vi på det. Låter bra då jag troligen måste jobba över också! Jag ansluter vid 19-tiden eller nått?

Ivar, check på det?
”I krig fungerar bara det enkla, men det enkla är svårt” Carl von Clausewitz, född 1780, död 1831
"Först väga, sedan våga" Helmuth von Moltke, f 1800, d 1891
"Es gibt keine verzweifelte lagen, es gibt nur verzweifelte menschen" Heinz Guderian f 1888 d 1954