Våra mailadresser på armagedon.org är dödens?

Startat av emil, oktober 12, 2005, 19.13

Föregående ämne - Nästa ämne

Clifford

Men problemet, kära vänner, är inte huruvida mailen går till .se eller.org, det är att konventet är HELT AVSKURET FRÅN VERKLIGHETEN eftersom vi inte har NÅGON MAIL!

Därför behöver våra mailadresser fungera IGÅR. Vi missar potentiellt VÄLDIGT många anmälningar JUST NU.

I klartext:
dina.topic@armagedon.org behöver fungera snarast, likaså min adress, Robin, Larsson m.m., m.m.

rAWTAZ

Citat från: "Clifford"Men problemet, kära vänner, är inte huruvida mailen går till .se eller.org, det är att konventet är HELT AVSKURET FRÅN VERKLIGHETEN eftersom vi inte har NÅGON MAIL!

Därför behöver våra mailadresser fungera IGÅR. Vi missar potentiellt VÄLDIGT många anmälningar JUST NU.

I klartext:
dina.topic@armagedon.org behöver fungera snarast, likaså min adress, Robin, Larsson m.m., m.m.
OK. Folk uppfattar alltså inte förändringen? Tycker de borde göra det eftersom mail man skickar till .org studsar, man får alltå ett felmeddelande tillbaka.

Det enda som kan göra .org fungerande igen är inbetalning av de 900+ kronorna, plus moms, till Domaininfo, nämnt tidigare.

EDIT: Det är sant, lär ju vara många muppar där ute som inte kollar på sidan utan skickar mer arrangemangsmässig info o så. O de flesta brukar ju inte tänka så långt som att kolla felmeddelanden o så :/

jonte

Varför inte smälla upp en stor text i fet stil på hemsidan (det allra första som man ser) som förklarar att alla mailadresser är kaputt och ber folk maila till xxx@xxx.xxx istället? Jag vet att det står en liten text där nu, men det var lite för mycket "antagligen" och "ifall" tyckte jag. Brassa på rejält, lägg det överst och samla ihop lite alternativa mailadresser. Det kan ju även skrivas på forum där BSK disktueras, om ni vet något sådant.

Clifford

Nej det som MÅSTE GÖRAS är att den futtiga summan av 900 spänn betalas! Alltför många människor har våra adresser SPARADE i sina mailprogram, de tittar inte på hemsidan ändå!

Någon, jag skiter i vem, måste betala detta imorrn. Om det saknas styrelsebeslut skiter jag i, jag kan lägga ut pengarna så länge. Det är bara att ta ett per-capsulam beslut genom runtringning, det handlar om en strunt summa ju! Konventssektionen tar ansvaret, betala skiten NU!

rAWTAZ

Citat från: "Clifford"Nej det som MÅSTE GÖRAS är att den futtiga summan av 900 spänn betalas! Alltför många människor har våra adresser SPARADE i sina mailprogram, de tittar inte på hemsidan ändå!

Någon, jag skiter i vem, måste betala detta imorrn. Om det saknas styrelsebeslut skiter jag i, jag kan lägga ut pengarna så länge. Det är bara att ta ett per-capsulam beslut genom runtringning, det handlar om en strunt summa ju! Konventssektionen tar ansvaret, betala skiten NU!
I dare not paya det själv, så jag klistrar här sunkigt och sammetslent in en summering enligt tidigare uppgifter:

* Betala in 98€ (EUR) PLUS MOMS till bg 5915-1845 eller pg 4966-359-4 med text/referens "Aktivering och förnyelse av ARMAGEDON.ORG".
* För snabb behandling, faxa tydligt kvitto av transaktionen till 031-7202019. Skriv förtext "Skickar här kopia av inbetalning, vänligen behandla ärendet snarast. <kontaktinfo>"

Gunilla Hellén

Jag tror jag missuppfattat problemet, Cliff.

Det är alltså så att era mailadresser inte fungerar? Då måste det vara något fel på era konton, för min geddon-mail fungerar bra. Finns det någon som kan hjälpa er att fixa till det som inte fungerar med era konton?

rAWTAZ

Citat från: "Gunilla Hellén"Jag tror jag missuppfattat problemet, Cliff.

Det är alltså så att era mailadresser inte fungerar? Då måste det vara något fel på era konton, för min geddon-mail fungerar bra. Finns det någon som kan hjälpa er att fixa till det som inte fungerar med era konton?
Att kolla sin e-post fungerar alltid. Men armagedon.org och allt som har med den att göra är inaktiverat just nu, det går alltså inte att skicka e-post till @armagedon.org. Prova själv :)

Gunilla Hellén

J-a mystiskt! Jag kan skicka mail från ***.org och de kommer fram helt normalt men att skicka till ***.org verkar ju vara döfött.

Nu fattar jag att det är ett problem. Jag tycker ändå att vi ska byta till ***.se, det är ju bara att skicka ett mass mail till alla konventisar från den nya mailen så har ju de den. Och givetvis stora röda bokstäver på bsk's första sida.

Är det någon som vet hur länge vi inte kunnat ta emot mail?
Mitt senaste är från den 5 oktober, jag får inte så ofta mail på den så jag har inte haft någon andledning att undra.

rAWTAZ

Japp, du kan skicka också. Vill du veta jättenoga så kan du skicka även från apa@domänsomintefinns.nu också, men det är en annan historia.

Jag förstår faktiskt Cliff i att mycket folk har .org-adresser i sina adressböcker, och inte är sånna som kollar hemsidan. Tror det kan bli svårt att få ut info.

Domänen har varit död sen den 12-13:e.

Gunilla Hellén

Folk får la va lite om sig och kring sig och byta om man skickar mail till dom där det står; "OBS! OBS! VI har nya mailadresser!" Visst är många barn men det kanske är dags att växa upp (i alla fall lite) :P Men prata med Robert, he's the man, i denna fråga.

Clifford

Citat från: "rAWTAZ"
Citat från: "Clifford"Nej det som MÅSTE GÖRAS är att den futtiga summan av 900 spänn betalas! Alltför många människor har våra adresser SPARADE i sina mailprogram, de tittar inte på hemsidan ändå!

Någon, jag skiter i vem, måste betala detta imorrn. Om det saknas styrelsebeslut skiter jag i, jag kan lägga ut pengarna så länge. Det är bara att ta ett per-capsulam beslut genom runtringning, det handlar om en strunt summa ju! Konventssektionen tar ansvaret, betala skiten NU!
I dare not paya det själv, så jag klistrar här sunkigt och sammetslent in en summering enligt tidigare uppgifter:

* Betala in 98€ (EUR) PLUS MOMS till bg 5915-1845 eller pg 4966-359-4 med text/referens "Aktivering och förnyelse av ARMAGEDON.ORG".
* För snabb behandling, faxa tydligt kvitto av transaktionen till 031-7202019. Skriv förtext "Skickar här kopia av inbetalning, vänligen behandla ärendet snarast. <kontaktinfo>"

har ingen fax, har dock pengarna...

jonte

Jag förstår inte vad "barn" och "växa upp" eller inte har med saken att göra. Det här ju ett SUPERSTORT problem just nu eftersom BSK är såpass nära inpå. Jag har ingenting att säga till om men jag tycker ändå att det klokaste måste vara att pröjsa in de där 900kr ögonblickligen imorgon bitti.

Gunilla Hellén

Vad jag menar är att varje normal och vuxen person klarar av att byta en adress i sin adressbok på uppmaning av ägaren till adressen. Barn kan ha svårt med det eftersom de är just barn(antingen för att de inte kan eller för att de ögonblickligen glömmer av att göra det) men eftersom de gärna vill åka på BSK och har en fråga till ansvarig person som bytt mailadress borde de kunna klara av att skicka till rätt adress på uppmaning och på kuppen växa upp lite och ta eget ansvar för att skicka sina mail rätt.

jonte

Ja, om ni har adresser tilll alla som vet om xxx@armagedon.org och som mailar/tänker maila till den adressen så är ju det bra. Skicka ut det direkt såfall.

Gunilla Hellén

Personligen är det inte så bråttom för mig så jag väntar tills jag fått tillgång till min .se mail. Men det vore ju toppen om någon vill lägga ut Armagedon.se newsen att våra mail adresser inte fungerar för tillfället.

Ps. Jag tar inte för givet att folk har samma mailadress för alltid. Jag kollar på organisationens, verksamhetens eller företagets hemsida innan jag försöker ta en ny kontakt, speciellt om jag försökt tidigare och inte fått svar.