OBS! Varning till alla Spelledare ang värmeaggregatet

Startat av carlsson, januari 20, 2010, 13.22

Föregående ämne - Nästa ämne

carlsson

Varning till alla Spelledare ang värmeaggregatet (aka "kaminen").

Denna har nu lämnats påslagen på full blås över natten vid minst två tillfällen. Apparater av detta slag har en särskild benägenhet att börja brinna.

Ganska självklar information, men eftersom det har missats: Stäng av fläkten efter dig när du slutar spelsessionen!!

Vi vet vid minst ett tillfälle vem det var, men det är onödigt att gå ut med namn och skostorlek officiellt. Att fela är mänskligt.

Uppfattat?

Andreas Carlsson, Borås
ASL-nörd och gammal Armagedon-uv

http://www.aslsweden.com

biggabush

Sätt upp ett anslag om detta i lokalen där den potentiella brandhärden befinner sig.
\"Bättre att dö till sjöss än som en ko på halmen\"
(Anders Bersten, styrelseledamot)

Patrik

Är det möjligt att koppla in någon form av timer? Låter som gjort att glömma den påslagen även vid de bästa intentioner och varningsskyltar.
Blood for the blood god.

pannan

timer kan nog funka, men jag gissar bara. Lappar är också är bra, men man blir "blind" för dom efter ett tag. Kallt nog för att man ska vilja ha igång den varje gång man är i lokalen är det ju garanterat iaf.

Barcus

det installerades en timer på kaffebryggaren med den fick väl vara där i ca en vecka innan den slets loss kan tänka mig att liknande kommer hända här
Puss På Skinkan
Marcus Johansson

Martin Larsson

Citat från: "Barcus"det installerades en timer på kaffebryggaren med den fick väl vara där i ca en vecka innan den slets loss kan tänka mig att liknande kommer hända här

Asså alvarligt talat. Varför i helvete sliter man loss en timer som är till för att förhindra problem i form av brand (som i sin tur troligen gör oss till en hemlös förening (hemlösa verkar ha det dystert såhär i vinterns sverige dessutom!)) :?:

Ge fan i sånt!


Dock finns det ett annat problem med aggregatet. Folk är hysteriskt intresserade av att flytta runt det i lokalens alla hörn. Därmed blir timer lite mer problematiskt, det är jävligt enkelt att glömma den när man flyttar det...
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

carlsson

Jag föreslår att styrelsen inhandlar några värmeelement istället.

Andreas Carlsson, Borås
ASL-nörd och gammal Armagedon-uv

http://www.aslsweden.com