Konventsmöte 12 Onsdag 31/10 kl. 20:00

Startat av Daniel, oktober 28, 2007, 18.10

Föregående ämne - Nästa ämne

Daniel

Sista konventsmötet innan konventet. Alla arrangörer som kan bör var med. De som inte kan SKA rapportera in här!

Vi ses på onsdag!

// Daniel
Daniel Johansson

Brädspel är min grej!

http://spel.nsson.nu - Ska du köpa spel?

globetrotter

Jag kan tyvärr inte vara med på onsdag då annat är planerat i Gbg på kvällen. Är det något som jag/vi behöver hoppas jag få veta det på antingen torsdag kväll eller under fredagen.

Dock vill jag lägga fram en önskan att de som har ett brädspelet Sceptre of Zavandor gärna får ha med det till lördag kväll till passet 20:00-24:00 och varför inte också vara med och spela då också! Hittills tror jag vi kommer att ha 3 spel tillgängliga, men blir det populärt så är det bra att ha fler och helst spelas det på 4 st för att inte ta för lång tid. På GothCon var vi 5-6 vid varje bord och det blev långt för nybörjare.
/Carl

Ola

Kan inte heller komma på onsdag.
Däremot räknar jag med att vara nere strax efter 18 på torsdag.
mvh ola
Sir Killalot II for the masses!

Fluff

kan tyvärr inte komma på onsdag. ska försöka komma på torsdag om hockeylagen är färdigmålade.
ät en makaron till!

Ewers

Liten uppdatering om läget:

-Marcus och jag har besökt lokalerna och kollat hur & var vi skall städa. Vi kommer ha tillgång till minst tre städvangar i högskolebyggnaderna.
-Vi kommer ha tillgång till ca 20 st extrabord i Sandgärdet där figurspelarna håller till.
-Vi får låna tre stycken tremeters vikvägg á la anslagstavla till receptionsdelen.
-Duscharna är sex stycken till antal och eftersom de ligger i anslutning till gymet kommer vi behöva ha koll under duschtiderna.
-Vi kommer ha 6 passerkort som har lika behörighet att fördela på städ, reception och säk.
-Kåren har sanerat klart logerna och har köpt in toapapper, städmtrl mm.

-Brandmyndigheten har sagt ok till sömn i Trä och Blå samt Bellona. Ingen sömn i Diskot, vilket inte gör någonting för Johan har fixat DDR-maskin.
-Det är toklämpligt att köra DDR-maskinen på torsdag kväll då vi har tillgång till lokalerna fram till 19.00. Annars kan vi inte komma åt maskinen förrän efter kl 15.00 på fredagen, om jag fattade rätt. Johan borde fjäska med Marcus (eller någon annan med dragkrok).
-Jag har varit hos kommunen som har koll och fixar att vi får rabatt på Bellona.
-Dioramat kommer bli fint och Gredger kommer som vanligt föra Dioramaenheten till bejublade framgångar.
-Ingen har ännu anmält intresse för spelledande vilket utgör en akut kris! Alla som känner någon som kan tänkas vara intresserad av att spelleda är jättesnäll om ni kollar upp om denne är intresserad.
- BT har ännu inte hört av sig.

Mvh /Fredrik E  8)

Beast

Jag måste dessvärre vara i Alingsås på onsdag, men jag kan dock meddela att de Diplomacyansvariga är i full gång med arbetet (vi har mejlkontakt) och 18xx är färdigplanerat.

Vad är det för tid som gäller på fredag?
War is justice,
death to all kinds of humans

Barcus

Jag kommer inte kunna komma på onsdag eller isf kommer jag runt 22:00 jobbar fram til ca 21:30 sen skal jag ta mig från uchlehamn
Puss På Skinkan
Marcus Johansson

Ewers

Konventet startar officiellt kl 12.00 med att kiosk och reception är igång. Dessutom skall sovsalarna och baggage vara i drift kl 12.00.

Merparten av arrangemangen kommer igång runt 15.00, allt beroende på när vi kommer åt lokalerna.

Mvh /F

Xyzar

Kommer vara där, kanske lite svettig, men det får ni leva med =).

Fråga: har vi tillgång till Kåren från torsdag?, och isåfall vilka tider, för då kan jag be dem fixxa ITG(DDR)-maskinen dit på torsdag kväll, och kanske även allt kioskmatrial från City knalleland.
There is no IRL, there is only AFK.

Ewers

Uppdatering:

-Har blivit intervjuad av BT idag, reportern (och fotografen) verkade positiva. Kommer i tryck imorgon.

Hoppas det blir positivt och bra.  :D

/F  8)

Nilsson

Jag kunde inte, kom hem den dagen! :?

Anders