Förbättringar.

Startat av Rollspelsgruppen GothCon, januari 19, 2005, 23.08

Föregående ämne - Nästa ämne

Freij

Lite konstruktiv kritik.
Se till att koden till sidan följer  W3C standarden. Som det är nu ser sidan riktigt hemsk ut i webläsare som faktiskt respekterar gällande standarder, till skillnad från IE.
Anledningar att inte använda IE orkar jag inte gå in på, det skulle göra att detta inlägg skulle bli allderles för långt. Men ni kan börja här.
Förutom att sidan inte ser ut som den ska. Så är det saker som inte funkar  som det ska pga detta, tex galleriet.

För att testa koden kan man gå till denna sidan.

Clifford

Öh.Det finns typ ingen som gör sidan, eller har hand om den, eller nåtsånt. Ingen kan/vet/vill fixa. Läs posterna om ämnet så förstår du.

Lambda

ok.. så här är det.. jag har pillat lite på sidan och kommer att pilla mer så fort jag kommer på nå't jag anser är snyggt.

vad gäller w3c-standarden är det så här:
w3c = 3wc som betyder 3 toaletter.
nej, tack. jovisst kör säkert de flesta browsers efter den, men de flesta användare kör antagligen IE, och därför gör jag sidorna till den också. jag kör en egen standard som funkar jävligt bra [i IE]. dessutom kräver w3c minst en jävla extra rad i dokumentet HELT I ONÖDAN! efterblivna idioter som inte kan/vill validera en fil utan den raden. rövmös, det är vad de är!
Not even death can save you from me.

Freij

Alla webdesigners med självrespekt följer gällade standarder.
Men jag ska inte klaga för mycket, då åker väl jag på att konvertera koden. Något som jag inte har tid med.

Du ska ha "cred" för att du gör ngt för sidan, för det lär ju inte vara ngn annan som gör det annars. Bra jobbat.

Lambda

tja.. tack, antar jag.
se'n att jag saknar självrespekt.. det är din åsikt. smaken är som röven: klöven.
Not even death can save you from me.

Martin Larsson

Oavsett vad så är både ideer(även om de sen blir nedröstade) bra oxå, go on Freij. Alla ideer kan se till att det händer något alls är bra...
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Freij

Citat från: "Lambda"tja.. tack, antar jag.
se'n att jag saknar självrespekt.. det är din åsikt. smaken är som röven: klöven.

Hehe ta det inte för hårt, kännde bara för att dissa dig :-P ;-)

Freij

Fick lite tid över så jag tog mig friheten att se om jag kunde lösa problemet.
Dock blev nog inte resultatet det jag hade hoppats på, men det funkade.
Koden är tom "valid HTML 4.01 transitional" ;-)

Lambda:
Jag hör av mig till dig när du är online på ICQ nästa gång, så kan du ju ta en titt på det ivf.
Eller så kan jag skicka ett PM om du inte använder ICQ längre.