Formula Dé

Startat av sebbe, maj 19, 2005, 00.39

Föregående ämne - Nästa ämne

sebbe

jag och oscar pratade om att hitta nåt bra ställe att beställa banor från och skaffa jättemånga, och jag vet inte varför, men tyskland verkade vara ett hett alternativ.
jag har letat lite och hittat ett ställe som säljer banor för 14 evrosar, det vill säga drygt 125 krr, och skickar det vartsomhelst.
så att spara 70-80 kr per bana på att handla där låter ju bra, men jag ska kolla lite mer. vet inte ens hur man betalar, men jag skulle nog föredra postförskott.
hursomhelst, vilka är mer intresserade av detta? brain? cliff?
sen finns det EU-mopar
då får man köra i 45

Brain

Visst intresse finnes

några få billiga kartor finns på:http://www.hobbyfixaren.com/ (Gamla Bosses hobby)

140 kr per kart pack.

skall kontakta dom
Tomas Davidsson

sebbe

sen finns det EU-mopar
då får man köra i 45

Martin Larsson

Tycker Sebbes place verkar vara riktigt bra, och eftersom det hålls regelbundna race på föreningen så tycker jag att det borde köpas in minst en näve nya kartor :)
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Heavy

Citat från: "Martin Larsson"Tycker Sebbes place verkar vara riktigt bra, och eftersom det hålls regelbundna race på föreningen så tycker jag att det borde köpas in minst en näve nya kartor :)

Ni får pungslå PA så han handlar in :D
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

oscar

Tänkte till lite igår kväll. I nuläget funkar high wing settings genom att man alltid får välja att gå ett steg mindre i kurvor i alla växlar. Men att man har en specifik maxhastiget för 4:an, 5:an och 6:an.

Det verkar liksom lite för bra, speciellt om man har slicks på bilen.

Tycker att man skulle införa en begränsning på high wingsettings som dels gör att man får -1 i hastighet i 4:an, -2 i 5:an och -3 i 6:an. Dessutom får man inte välja att gå ett steg mindre i kurvor om man inte ligger i ngn av just dessa växlar.

Dels känns det lite mer realistiskt och dels blir det lite mer balanserat. Vad tycker ni andra?

/Oscar
Men, jag är ju Brekal liksom...

Clifford

Citat från: "oscar"Tänkte till lite igår kväll. I nuläget funkar high wing settings genom att man alltid får välja att gå ett steg mindre i kurvor i alla växlar. Men att man har en specifik maxhastiget för 4:an, 5:an och 6:an.

Det verkar liksom lite för bra, speciellt om man har slicks på bilen.

Tycker att man skulle införa en begränsning på high wingsettings som dels gör att man får -1 i hastighet i 4:an, -2 i 5:an och -3 i 6:an. Dessutom får man inte välja att gå ett steg mindre i kurvor om man inte ligger i ngn av just dessa växlar.

Dels känns det lite mer realistiskt och dels blir det lite mer balanserat. Vad tycker ni andra?

/Oscar

För oss som såg High settings in action så är det en superregel Oscar föreslår.
Tidigare var high settings största fördel inte att man fick bromsa gratis i kurvor, utan det faktum att bilen var mer förutsägbar eftersm man inte kunde åka för långt. Kombinerat med slicks blev bilen så förutsägbar att det var obalanserat.

Med Oscars nya förslag hjälper High settings bara i de övre växlarna, vilket är egentligen helt logiskt eftersom de bara har nackdelar i de övre växlarna. Dessutom får man minus på tärningen i de högre vxlarna istället för minskad toppfart. Alltså bibehålls lsumpmomentet på tärningen men bilen åker lite kortare varje drag.

sebbe

det låter bra, men det gjorde den förra regeln ocksp, fram till igår =)
vi får väl testa oss fram.
sen finns det EU-mopar
då får man köra i 45

Clifford

Wursten kopplar åter greppet!

Portland, Oregon 31 maj 2005

Tysklands främsta racingstall Festung Europa firade ännu en seger då Wursten tog segern i Portland. Ett mycket blött avslut komplicerade tävlingen  och en orankad förare, Pussy Sneck från stallet Rallymusta, gav i sluttampen Wursten en rejäl utmaning. Wursten tillsåg med sin vinst att öka utrymmet till andrastallet i mästerskapet.

Reuters 050531 Portland USA

sebbe

jag har en idé som i mitt huvud verkar otroligt bra, men det är ju inte allt för mycket konkurrens därinne..

istället för att dö när man skjuter över stryker man ett poäng bodywork för varje steg efter man spinner, och sen dör man först när man blir av med alla poäng bodywork. givetvis spinner man ändå. men man dör inte
sen finns det EU-mopar
då får man köra i 45

Martin Larsson

Känns som om det mest är en kosmetisk förändring Sebbe. Face it, när man spunnit e man körd ändå :P
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Ewers

Zebbe menar nog för kampanjens skull. Det är tråkigt att förlora en förare som Wursten i onödan...

/F

Clifford

Hur ska vi få fart på vår säsong igen?

Ewers

Håller med, jag vill lira!!!

/F

sebbe

Citat från: "Martin Larsson"Känns som om det mest är en kosmetisk förändring Sebbe. Face it, när man spunnit e man körd ändå :P
håller jag inte med om. spinner man på första varvet av tre kan man ta igen ett par placeringar. tycker mest att det är tråkigt när folk inte får vara med och spela bara.
sen kommer det vara lönt att sätta en extra pinne på bodywork, vilket medför att folk lever längre även om man ligger och bumpar i varandra.


vill också spela, kommer vara något sånär tillgänglig fredag och framåt.
sen finns det EU-mopar
då får man köra i 45