Husregler till Necromunda Kampanjen !

Startat av Heavy, april 22, 2005, 21.21

Föregående ämne - Nästa ämne

sebbe

läste runt lite på necromundaforumet, och deras regelgubbe/moderator hade skrivit en del grejer, som mest verkade vara hans tolkning av reglerna.
bland annat så skrev han att man bara kunde få wounding hit-xp för den gubben man siktar på med templatevapen.
hur spelar vi? har själv inte råkat ut för en dylik situation även om jag borde ha gjort det (fem träffar på tre modeller med två hagelgevär, inget wound :( )  
jag tycker att man borde kunna få mer xp, liksom när man skjuter sustained fire, vad tycker ni?
sen finns det EU-mopar
då får man köra i 45

Heavy

Citat från: "sebbe"
bland annat så skrev han att man bara kunde få wounding hit-xp för den gubben man siktar på med templatevapen.
hur spelar vi?

Jag tycker absolut att man ska få xp för det..



Vad kom vi fram till med House-vapenlistorna ?? Vi behåller dom enl. spelet eller ?
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

Meldon

Jag tycker att vi ska ha house vapen listorna som dom e..
There are no friends in the real world, just less hostile enemies

deadbolt

ok kul att ni ändrar er nu när jag satt svärd på var och varannan juve..
säg bara till när vi har bestämt de definitiva reglerna som skall gälla i kampanjen så bryter ja väl loss dom om det behövs.
“Elvis is that which is. Bigfoot is that which was. Space aliens are that which will be. The Holy Trinity of white-trash religion. "

Martin Larsson

Citat från: "sebbe"
Citat från: "Martin Larsson"
Citat från: "sebbe"fel, man får bara ha ett heavy weapon, andra vapen kan man ha hur många som helst av. såvida det inte står olika på två ställen i LRB?
heavies får däremot inte köpa basic weapons, precis som juves.

Stämmer helt :!: Men som sagt, kitta på en heavy 8 vapen å dö med honom så händer det spännande saker...
då kan du spela mot samma spelare igen och inkassera 10 xp per man =)

Visst kan man det, men det svider likförbannat :shock:
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Heavy

*Uppdaterad Orginalpost*

Hittade en officiell FaQ där bl.a. Heavys får ha basic weapons...
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

Martin Larsson

Mjo, det verkade vara en typo, för att det var både konstigt och orimligt :)
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.