Deathwatch

Startat av Ewers, september 01, 2011, 14.19

Föregående ämne - Nästa ämne

Martin Larsson

Citat från: "Ewers"Du tvingar alltså GM att sätta sig in i reglerna kring toxiner...

Återkommer i frågan.

Kram /F

Äh hur svårt kan de va?

Toxiner är giftiga, jättegiftiga.
Saker dör av dem.
Särsklit det man gjort giftet för att döda.
Slut :P
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Zebulon

Citat från: "Martin Larsson"
Äh hur svårt kan de va?

Toxiner är giftiga, jättegiftiga.
Saker dör av dem.
Särsklit det man gjort giftet för att döda.
Slut :P

But will it blend? Eller, rättare, hur stora kvantiteter kan man bygga, och framför allt i vilket skede? Det är ju litet fluffigt formulerat (typ "use skill to create stuff, rince, repeat, conquer")
TAKE, v.t. To acquire, frequently by force but preferably by stealth.

Ewers

Det är inte svårare än att Dr Kloppf kan koka ihop sina egna gifter/droger och därmed kommer få mycket lägre Requsition på dem.
Dessutom kommer han kunna använda sina kunskaper "i fält" och McIvor-mässigt kunna tåta ihop skojiga saker.

En oroad medspelare skulle dock lägga märke till att doktorn bara frågar om gifter och inte nämner läkemedel...

/F 8)

Zebulon

Citat från: "Ewers"Det är inte svårare än att Dr Kloppf kan koka ihop sina egna gifter/droger och därmed kommer få mycket lägre Requsition på dem.
Dessutom kommer han kunna använda sina kunskaper "i fält" och McIvor-mässigt kunna tåta ihop skojiga saker.

OK. Makes sense.

Citat från: "Feg-Bert"En oroad medspelare skulle dock lägga märke till att doktorn bara frågar om gifter och inte nämner läkemedel...

/F 8)

En god apotekare är aldrig medellös i den händelse bultar ej kan undvaras för hans heligaste plikt
- Gideon Ringlein
TAKE, v.t. To acquire, frequently by force but preferably by stealth.

Niklas

Måste ju spendera xp inför nästa spelning med ju. Hunter of Aliens, +5 WP, +5 WS. tror jag har 400 kvar. Tips?

cracked_open

400xp borde väl räcka till bättre tärningsalg  :twisted: skämt åsido, jag tror vi vinner bra på att bygga på våra kunskaper om saker och ting så vi kan pressa våran stora och allsmäkta spelledare på information  :wink:
If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking.
George S. Patton

Zebulon

TAKE, v.t. To acquire, frequently by force but preferably by stealth.

Usually_Insane

själv har jag ökat på Forbidden lore (Xenos) till +10, så jag vet vad det finns för avskyvärda monstrum i den kalla rymnden :)

Uppdaterar för övrigt min status till: (kan bli sen)
Suffering from Knight in Shining Armor syndrome and proud of it!

"We put poisons in our water and air to weed out the weak! We detonate fission bombs in our only biosphere! We nailed our god to a stick! Don't fuck with the human race!"
- attributed to General Nikolai Nikolai at a galactic summit

cracked_open

Axagoras upplever en känsla som en vanlig dödlig skulle känna igen som oro över vem som står för provianten ikväll i form av kaffe och eventuellt fikabröd?  :lol:
If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking.
George S. Patton

Niklas

Jag tar med mig ett halvkilo kaffe till ikväll

Ewers

Spelningen avslutades mitt i uppdraget och kanske kan det behövas förstärkning till nästa spelning. En battle brother ligger på -9 hitpoints och har offrat sin vänstra arm i striden mot kättare och xenos.

Det är alltså inget hinder för er som inte var med från start att vara med nästa spelning. Datum kommer snart.

Resumé får ges av spelarna.

/F

cracked_open

Erfarenheter från igår är nog följande.

*Byggnaderna på planeten klarar inte av att fyra marines stormar in genom väggarna. Om det beror på oss eller på fuskbygge återstår att se.

*Autocannons orsakar seriös smärta.

*Att hoppa med jumppack ovanför luftvärnskanoner är modigt, coolt och ger hår på valfri kroppsdel men resulterar i förluster av kroppsdelar och blod.

*Plasmapistoler är farliga på riktigt, ett skott slet nästan av mitt ben.

*Jag saknade våran apotekare.
If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking.
George S. Patton

Martin Larsson

#162
Status Update:
Vi är på en bakåtsträvande Agriworld i den norra delen av galaxen. Tänk mer medeltida nivå på saker.
Vi hjälper Inquisitionen att leta upp en inkvisitor m anhang som rest hit för att undersöka rykten om en Genestealer Kult.
Vi har funnit 1 av inkvisitorns henchmens, hon säkrar Space Porten as we speak.
Planeten är i den tidigare delen av ett uppror lett av en Genestealer Kult och vi måste skicka begäran om hjälp som 1a prio.
Vi har just säkrat PDF HQt i hopp om att det ska ge PDF styrkorna större chans att ena sig och göra samlade attacker/försvar med lite framgång.
Vi är just nu på stridande väg mot Guvenören för planeten och Astropathen för att skicka sagt medelande...

Fler erfarenheter:

*Cain lärde sig att han bör studera regelboken lite grand till. Squad/Single/Chapter/Whatnot modes är lite grand av en soppa...

*Man får dodgea Special/Heavy Weapons som Hordes skjuter på en. Man får inte dodgea vanliga attacker från hordes.

*Så fort fienden har vapen större än stub/lasguns så kan det faktiskt bli farligt, även för oss.

*Vi måste planera lite grand innan vi anfaller. Headless charging kommer inte alls funka i längden.
Hade vi tänkt till och först spritt ut oss till de 4 tornen innan vi slog till mot PDF HQt och sedan anfallit dem och dörren samtidigt hade detta gått obeskrivligt mycket bättre, fel, ännu bättre än det.
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Zebulon

#163
Det ordnar sig!
1. Var det samma som förlorade lemmen som ligger på -9HP? Och hur många skador rör det sig om totalt på vederbörande?
2. Hur ser skadebilden ut i övrigt?
3. Förfogar vi över APC, eller andra transportmedel?
4. Hur mycket frag/krak-missiler har vi kvar?
5. Vad är den beräknade tiden för den operativa insatsen?


Jag antar att det blir en ordentligt in-game orientering av situationen vid nästa speltillfälle, men det vore kul att kolla litet innan (så man vet om det är boltpistol eller inte som gäller...:D)

I övrigt verkar det ju vara en jättetrevlig planet.
TAKE, v.t. To acquire, frequently by force but preferably by stealth.

Ewers

#164
1. Var det samma som förlorade lemmen som ligger på -9HP?
Svar: Ja

Och hur många skador rör det sig om totalt på vederbörande?
Svar: 2-4 skulle jag tro. Kommer inte vara med på nästa spelning...

2. Hur ser skadebilden ut i övrigt?
Svar: Iron Hands gör allt dom kan för att bli av med det svaga köttet, dvs Axagoras ligger lite lågt i Wounds. En fet träff av plasmapistol + lite skråmor från skröffs.

3. Förfogar vi över APC, eller andra transportmedel?
Svar: Kanske, det beror på vad den snälle SL tycker. ;)

4. Hur mycket frag/krak-missiler har vi kvar?
Svar: Jag tror att alla i gruppen har med i planen att ta svängen förbi "the imperial armoury" eftersom Callidus assassin X avslöjade att det finns ett Inkvisitations-/adeptusvalv där det kanske, men bara kanske ::), går att göra åt lite Requsition-poäng där.  ;)

5. Vad är den beräknade tiden för den operativa insatsen?
Svar: Beräknad tid var ej fastställd. Nuvarande tidsram är bedömd till ca 3 timmar innan meddelande måste ha kommit iväg, 6 timmar innan Broodlorden måste vara dödad.

...ännu en härlig dag i kejsarens tjänst!

Nytt datum kommer upp i natt när jag kollat mitt schema.

/F