Övriga GW spel

Startat av Martin Larsson, oktober 04, 2004, 17.29

Föregående ämne - Nästa ämne

Martin Larsson

Förresten, under vilka klockslag, i runda slängar, kommer det att diskuteras saker, dvs kommer det att vara någon ide att titta in senare på kvällen :?:
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Heavy

Vi kör wfb kampanjen vid 5, och håller la på en timme eller två beroende på vad som händer.. Sen tjötar vi förmodligen Necro..

Det som jag tycker är viktigt att komma fram till är:

Ska det vara fritt spelande eller styrd kampanj? (spela mycket och hårt eller mindre och jämlikare)

Hur mycket folk vill vi ska vara med? (Alla som vill med risken att vissa hoppar av eller dedikerade spelare only)

Vem orkar bygga terräng ? (alltid kul med så mycket som möjligt i industrial tema)

och;

Vem orkar se till att det blir av på det sätt vi bestämmer ?
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

Usually_Insane

oki, kommer förbi :)
Suffering from Knight in Shining Armor syndrome and proud of it!

"We put poisons in our water and air to weed out the weak! We detonate fission bombs in our only biosphere! We nailed our god to a stick! Don't fuck with the human race!"
- attributed to General Nikolai Nikolai at a galactic summit

deadbolt

Citat från: "Heavy"Coolt att nån galning vill spela de absolut sämsta killarna i spelet.. Men dom är coola iofs :)

Apropå byten och sånt sala, så har jag ett mer eller mindre helmålat Goliath gäng med mindre konverteringar (rakade skallar och målade som negrer samt bättre vapen på en del) mot dina spjutmän :)

Du slipåper till och med måla alltså :)

näfan, har typ massor redan, spjutnissarna mot annat emipre reg. som ska fylla deras plats gäller.
ne fan, mina goliaths ska va bleka å feta, som jag ungefär  :evil:

kan int komma förrens sent, är i gbg hela dan, kanske orkar mej dit, men jag ska va med!!!
“Elvis is that which is. Bigfoot is that which was. Space aliens are that which will be. The Holy Trinity of white-trash religion. "

Martin Larsson

K0mmer försöka att dimpa in vid 20 snåret, så e det la bara att hoppas att follk har bra ideer.
Själv tyckre jag att vi ska ha´t styrt, helst med en redan färdig timeline för vilka som ska möta varandra vilken vecka och att det bara e typ 1 slag/vecka som får spelas (a´la det mordheim manér som va sist det spelades).
Vinsten med detta är att man har 1 vecka på sig att skaffa fram en tid då bägge kan, samt att inte den klassiska "jag spelar mest och är därför bäst" detaljen ska sabba allt :idea:
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Heavy

Själv är jag välsignad av Papa Nurgle och har Stream of Corruptions ur de flesta av mina kroppsöppningar.. Dvs. Jag har kräksjuka och kommer inte alls imorgon..



Däremot...

En variant på att lira necro kampanj är förljande:

Man bestämmer hur lång kampanjen ska vara. (5-8 veckor kanske)

Varje vecka har man en spelkväll där närvarande har chansen att spela "veckans Scenario", ihoptotat av en möjlig GM eller snodd ur valfri gw-publikation. Dessa Scenarios är fastlagda innan kampanjen börjar, så man kan förbereda sig lite på vad som komma skall..

Mellan spelkvällarna får varje gäng spela hur mycket de vill, men får bara räkna inkomst och xp de tre första gångerna, matcher utöver detta ger endast chans att slå på tradechart och så kostar såklart ens gubbar en hel del i upkeep med..

Vinsterna ??
Tja, man får spela så mycket man vill.
Det är en fast spelkväll i veckan då man kan tjöta med folk.
Vem som helst kan vara med.


Nackdelarna??
En del gäng "kan" springa iväg i rating med lite otur.
Det är en fast spelkväl i veckan man "måste" vara på klubben.
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

Heavy

Vad blev sagt, om något ??
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

Clifford

Inget blev sagt då Larsson, jag och Usually Insane var de enda där med intresse för detta. Vi gjorde annat, och konstaterade mest att det är kul med spel, typ.

Clifford

Inget blev sagt då Larsson, jag och Usually Insane var de enda där med intresse för detta. Vi gjorde annat, och konstaterade mest att det är kul med spel, typ.

Heavy

hehe, jo, det är det ju..

Men, då är vi iaf 4 pers som vill spela riktigt rejält..
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

Meldon

Ni glömmer mig.. jag vart oxå där.. men orka inte vänta på att folk skulle börja prata.. men som sagt, jag e oxå gärna med o spelar..
There are no friends in the real world, just less hostile enemies

Heavy

Ok, 5 då :) Och 6 med Sala kanske med då.. Kool skit, vi kanske ska bestämma en dag att sätta oss ?? Jag kan däremot bara säkert på onsdagar, men kan försöka förhandla till mig nått annat emellanåt..
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

Brain

Citat från: "Heavy"Ok, 5 då :) Och 6 med Sala kanske med då.. Kool skit, vi kanske ska bestämma en dag att sätta oss ?? Jag kan däremot bara säkert på onsdagar, men kan försöka förhandla till mig nått annat emellanåt..

Jag har ett intresse oxå (dock kan jag ha lite problem med tid...)
Tomas Davidsson

Martin Larsson

Kommer att finnas på Geddon nästa onsdag oxå, så det kanske kan bli av då...tror att Brain e lite sugen iaf åsså sedan leta upp en till så e vi ganska lagom me folk :wink:
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Usually_Insane

Det verkar ju kul med alla som vill spela och så... MEN, jag har ingen lust att komma till geddon bara för att upptäcka att alla sitter och spelar framför datorn... så om inte det blir lite mera uppstyrt och spikade tider är jag rädd att jag drar mig ur.
Suffering from Knight in Shining Armor syndrome and proud of it!

"We put poisons in our water and air to weed out the weak! We detonate fission bombs in our only biosphere! We nailed our god to a stick! Don't fuck with the human race!"
- attributed to General Nikolai Nikolai at a galactic summit