Spela HordeMachine regelbundet på en veckodag

Startat av Martin Larsson, april 04, 2013, 13.29

Föregående ämne - Nästa ämne

Vilken veckodag passar folk bäst att ha som HordeMachine dag?

MÃ¥n
0 (0%)
Tis
2 (20%)
Ons
1 (10%)
Tor
7 (70%)

Antal personer som röstat: 10

Omröstningen har avslutats: maj 04, 2013, 13.29

Martin Larsson

Jag var tidigare på god å glad väg att säga ja...sedan kom det bristfällig planering till undsättning...förhoppningsvis är jag hemma på fredag igen innan jag ska till Karlshamn...


Vem är den nye warlocken? :)
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Andreas Graae

Jah kommer i vanlig god ordning :)
Ska vi köra 35 pts kanske? Då kah jag testa mina menoth. Blir väldigt mycke tomma baser där me men kan va kul o pröva :D
Jag gör en 35a troll o en menoth så kanske vi hinner 2 matcher om vi kör med klocka?

Lord Black

ok strypa listan till 35p det blir en utmaning och den nya Warlocken är Master Ascetic Naresh rätt så medioker warlock men med en väldig snabb och rolig tier 4 lista
"I hate them not because they hate us but because  they are incapabel of good, honest human hatred"
Inquisitor Angmar on Tyranids

Andreas Graae

Det e ju bara o göra en 35 pts lista xD annars får la jag köra ngn troll 50 poäng...

Martin Larsson

Citat från: Lord Black skrivet juli 11, 2013, 15.57
ok strypa listan till 35p det blir en utmaning och den nya Warlocken är Master Ascetic Naresh rätt så medioker warlock men med en väldig snabb och rolig tier 4 lista

Efter att ha tjuvkikat en del på honom så ja, han verkar ha en helt ok Tierlista, men det är ju ur hejdlöst lekmannamässiga ögon...

Det känns på något sätt som att bara man kan ha beasthandlers så är det nog en spelbar tierlista som Skorne, men vet inte direkt vad man missar ut. SPD4 heavies utesluter Gladiatorn, något annat viktigt?
Willbreakern är inte heller tillåten va?
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Lord Black

Nu när jag spelat med listan så kan jag bekräfta att den är tok snabb och att den har problem med tyngre saker så den skall nog satsa på att bogga ner fienden i Nihilators och bara ta poäng och inte hamna jämte en mongo warcaster med 10 focus  ;)
Naresh blir ju rätt svår att döda när han får max bonus från allt löjligt han gör med def 18 arm 20 så han är ju inte helt hjälplös och med Cyclon spellen och annat är han väldigt mobil så det har potential.  Men som alltid i det här spelet så leder övermod och okunskap till en snabb död  ;D

Förresten har ju semester nu så om det är någon som vill spela så det bara att säga till.
"I hate them not because they hate us but because  they are incapabel of good, honest human hatred"
Inquisitor Angmar on Tyranids

Andreas Graae

Han verkar bra, bara man har saker som du säger som e ivägen så han kan springa runt för sig själv o döda saker XD o Sprint på han som du la gör ju fan inte saken lättare haha.

Ska kolla hur nästa vecka ser ut, Torsdag kan jag ju inte men Fredag e jag förhoppningsvis ledig o då börjar min semester. Så antingen om vi kollar på geddon o spelar där eller om du tar dig hem till mig i skene (snyggare terrängt! Förutom mina hus kanske som inte e måplade hahahaha) ne men det hade kunnat vara något kanske?

Martin Larsson

Citat från: Lord Black skrivet juli 14, 2013, 10.31...Men som alltid i det här spelet så leder övermod och okunskap till en snabb död  ;D

Word! ::)


Kan du inte ha Bronzebacks i listan, dem är väl spd 5?
Dem + enrage dödar ju allt så det borde väl lösa armour detaljen?
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Lord Black

nej alla titaner är spd 4 så tyvärr kan bara ha två tunga bestar flyg ödlan och stegadon parodin vad den nu heter (rhinodon tror jag det var) som alla svär är ur usel så man får satsa på en max bostad charge med flyg ödlan om man vill bli av med en Heavy eller så få Nearsh göra ett försök själv, men kör man med fler listor så är ju målet att den här listan inte skall hamna mot en heavy hord för då är den körd, den här listan är ju bäst mot gun lines och huvudsakligen infanteri.

Och angående att spela på fredag så skall det funka vi kan ju höras av lite senare och se hur det blir enklast.
"I hate them not because they hate us but because  they are incapabel of good, honest human hatred"
Inquisitor Angmar on Tyranids

Martin Larsson

Citat från: Lord Black skrivet juli 16, 2013, 09.08
nej alla titaner är spd 4 så tyvärr kan bara ha två tunga bestar flyg ödlan och stegadon parodin...

Aah ok, det ändrar ju lite på saker....
Men visst är det så att man pairar listor mot saker dem inte har det allt för svårt mot, och risken att springa på någon med bara armour listor känns låg så det håller nog :)
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Andreas Graae

Blir ju alltid lite svårt i casual games i jämförelse mot turnering när man tar en lista som BORDE kunna ta NGN av motståndarens, då har man ju lite skräddarsy grejer XD

Tycker han verkar bra trots att han inte har ngn stor heavy, men testa framöver utan Tierlista o c om det funkar ändå. Plus att det borde ju finnas ngt i hans tier lista som skulle kunna ta feta gubbar, ingen med Weaponmaster eller liknande :P kan ju ha dem som missil iaf hehe

Lord Black

Hur ser det ut för folk nästa vecka, finns det någon som kan spela? Det är min sista semester vecka  :'( så jag kan när som helst.
"I hate them not because they hate us but because  they are incapabel of good, honest human hatred"
Inquisitor Angmar on Tyranids

Andreas Graae

Mjo jag e ju hemma fram t torsdag sen e det iväg igen. Men kanske kan spela måndag el tisdag. Hade varit nice med lite spel :)

Lord Black

och där var jag inte så observant och glömde kolla forumet igår men idag skall jag nog kunna få till en match.
"I hate them not because they hate us but because  they are incapabel of good, honest human hatred"
Inquisitor Angmar on Tyranids

Andreas Graae

Skickade sms till dig igår :P
Ska kolla med den andra schommen i kinna om han vill spela hemma hos mig imorgon vid kl 13:00