1 maj: World of Warcraft the Boardgame

Startat av globetrotter, april 14, 2008, 20.39

Föregående ämne - Nästa ämne

globetrotter

Jag skulle vilja köra ett parti av World of Warcraft: the Boardgame http://www.boardgamegeek.com/game/17223 med kortexpansionen Shadow of Wars http://www.boardgamegeek.com/game/17223

Vi är troligen redan 4 tänkbara spelare (som då har förtur), men jag vill helst att vi är SEX stycken, för då funkar spelet bäst.

Jag tänkte att vi börjar kl 13 på Armagedon med ca 1 timmas regelgenomgång och min erfarenhet är att spelet tar ca 4 timmar, så med lunchpaus (utlevererad pizza?) är vi klara runt  kl 19 i lagom tid för ordinarie brädspelskväll denna torsdag.
Själv kommer jag nog vara där någon timma tidigare och börja sätta upp spelet.

Deltagare:
1) Carl
2) Karin (som var med och fixade brädspelsdemo på BSK)
3) Peter W (Usually_Insane)
4) Joakim W (Jokkoman)
5) Martin H
6) Robin

Är någon mer på't? Först till kvarn gäller för övrigt.
Den som ger ett definitivt besked har förstås förtur och petar ner "frågetecken".
/Carl

Robin

Uhm. Jag är väldigt intresserad faktiskt, har hört mycket gott om WoW the boardgame. Ska ta mig en kik i min kalender.
Jag vann combat med 13.

Usually_Insane

passar mig som handen i handsken  8)
Suffering from Knight in Shining Armor syndrome and proud of it!

"We put poisons in our water and air to weed out the weak! We detonate fission bombs in our only biosphere! We nailed our god to a stick! Don't fuck with the human race!"
- attributed to General Nikolai Nikolai at a galactic summit

Jokkoman

Jag är mkt sugen och som det ser ut nu så är jag ledig, och lär väl förmodligen bli det också.

Men finns det möjlighet att köra lite senare 1 kanske. För tror att det finns fler än jag som gärna tar en öl dan innan ;) Kortegen och allt :)


Hmm när vi pratade om detta i torsdags så var väl även Piere intresserad?
//Men vad vet jag

Usually_Insane

kommer gärna tidigare och spelar något spel medans vi väntar, bara säg till vid vilken tid du öppnar så :)
Suffering from Knight in Shining Armor syndrome and proud of it!

"We put poisons in our water and air to weed out the weak! We detonate fission bombs in our only biosphere! We nailed our god to a stick! Don't fuck with the human race!"
- attributed to General Nikolai Nikolai at a galactic summit

Robin

Jag är på nu, ifall någon annan bangar :).
Jag vann combat med 13.

globetrotter

Citat från: "Robin"Jag är på nu, ifall någon annan bangar :).

Bra Robin, jag har satt upp dig som första reserv. Har du inget bättre för dig och är nyfiken på spelet så kan du ju lyssna regelgenomgången!!!

Karin har meddelat att hon kan vara där 10:30-11:00, så jag försöker vara där senast 10:30 för att sätta upp spelet och så har vi tid att spela något annat i väntan på de övriga (det går ju alltid att spela Race for the Galaxy, så jag tar med det). Jag vet att Peter var sugen på att börja tidigare också.
/Carl

Jokkoman

Så nu blev det så att jag fick jobba imornbitti :D

Men det är bara på mörra så jag kommer hinna ner till Gedon gott och väl. Men det gör att jag inte kommer ha möjlighet att dyka upp tidigare än utsatt tid, tyvärr. Mkt taggad är jag och har sett fram emot det här länge.

Syns imorn

//Jokko
//Men vad vet jag

globetrotter

WoW har vi ju inte planerat att börja förrän kl 13, så det hoppas jag är lugnt. Vi tänkte bara spela 1-2 spel innan plus sättat upp WoW.
Vore annars tacksam att du kontaktade Robin som reserv, då jag inte har kontaktinfo till honom. Jag vet inte ens vad han heter i efternamn.
/Carl

globetrotter

Lotta är sjuk, men jag har fått tag på Robin som reserv.
Det visade sig att Martin faktiskt spelat det förut också!
Så det är dags att se om det är horden eller alliansen som vinner.
/Carl

Jokkoman

Vill tacka alla för en trevlig eftermiddag/kväll. wow boardgame var en trevlig bekantskap som jag gärna fördjupar mig närmare i en snar framtid.
Var även trevligt med lite nya bekantskaper runt bordet, så tack för en trevlig torsdag!

"Ropen skalla, brädspel åt alla."

//Jokko
//Men vad vet jag

Usually_Insane

sant sant, hade det jätteroligt, trevliga mot- och medspelare gjorde ju sitt till och jag ser fram emot nästa :) "FOR THE HORDE!"
Suffering from Knight in Shining Armor syndrome and proud of it!

"We put poisons in our water and air to weed out the weak! We detonate fission bombs in our only biosphere! We nailed our god to a stick! Don't fuck with the human race!"
- attributed to General Nikolai Nikolai at a galactic summit

Robin

Det var riktigt kul! Tror det kan bli ännu bättre nästa gång, eftersom de flesta kan reglerna nu. Riktigt bra combat-system.
Jag vann combat med 13.