Spela HordeMachine regelbundet på en veckodag

Startat av Martin Larsson, april 04, 2013, 13.29

Föregående ämne - Nästa ämne

Vilken veckodag passar folk bäst att ha som HordeMachine dag?

MÃ¥n
0 (0%)
Tis
2 (20%)
Ons
1 (10%)
Tor
7 (70%)

Antal personer som röstat: 10

Omröstningen har avslutats: maj 04, 2013, 13.29

Lord Black

Hur ser det ut för folk nu på kommande Torsdagar nu när vi dödliga inte har semester längre :(
"I hate them not because they hate us but because  they are incapabel of good, honest human hatred"
Inquisitor Angmar on Tyranids

Martin Larsson

Jag är i götet denna veckan, sedan borde jag vara hemma nästa vecka för spel.
Veckan efter det är jag i Tromsö och sedan är mitt resande över för sommaren...
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Andreas Graae

Jag är i turkland o kmr hem på fredag, men nästa vecka blir d jävlar i mig spel. Det har komlit en ny Theme list med Calandra jag vill testa så :P. Snart lanseras massa nya figurer jag vill ha me.
Det spekuleras att det kommer en Jack marchal som Troll kan ta, men han kan lika gärna vara en vanlig Merc marshal gubbe. Vore cooolt

Lord Black

ok det låter bra tror ändå inte jag hade orkat spela imorgon. Skorne har ju redan en Jack marchal som är "villig" att följa dem(blev torterad till lydnad enligt fluffet).
"I hate them not because they hate us but because  they are incapabel of good, honest human hatred"
Inquisitor Angmar on Tyranids

Andreas Graae

Jasså vem e det :P? Ne jag säger som d på trollforumet e coolt men vet inte om det e så bra, d pratar mest om Mule och/el buccaner / vanguard

Martin Larsson

Är inte det så att man kan ha med någon av Magnus versionerna med Skorne om man spelar 2 caster games?

Har det framgått vad trollet kan ha för jacks? bara merc jacks?
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Andreas Graae

Om det blir som folk tror är det en Mercenary Minion Trollkin Solo med Jack marchal, kanske kan repair o ingen vet ju vilken drive han har, men jo verkar som det bara e merc jacks isf icke char o icke Colossal givetvis haha. Rulak Moornclaw the Ironmonger hette han eller ngt liknande hehe

Robin

Man kan ha eMagnus som Skornecaster om man vill.

http://www.armagedon.se/forum/index.php?board=17.0 hoppas alla kan/vill bygga bord!
Jag vann combat med 13.

Lord Black

ahh så var det ja ingen Jack marchal utan en Caster men hur ofta spelar man 2 casters? Det kanske händer om något år när man har lite mer modeller med färg på ::)
"I hate them not because they hate us but because  they are incapabel of good, honest human hatred"
Inquisitor Angmar on Tyranids

Andreas Graae


Robin

Å herregud butcher3.

När man inte trodde det kunde bli värre....13 attacker eller!!!!
Jag vann combat med 13.

Andreas Graae

Han va ju lite fräck, 2 hundar har han med sig också. Jobbig feat....han kan ju gå rätt in i gröten, dra till sig folk, attackera alla gubbar o sen när fury e slut bar o få upp allt o sen klarar ingen terror nästa runda haha

Robin

Han kan energiza 3 tum, charga 8 och sen dra in alla inom 5" och därefter slå alla inom 2" 7 ggr. Slääääääääät
Jag vann combat med 13.

Andreas Graae

Ja du det e grisigt :S, men man vill nog ha lite Focus kvar så han överlever rundan efter. Plus att de flesta e nog döda efter några attacker hehe
Ne ser ut o bli lite kul saker framöver.

Calandra från min bok har fått en ny Theme list, med Mountain king me :)

Martin Larsson

#119
Det som nog käns som det riktigt stora med Butcher3 är relentless charge så länge en argus är vid liv. Man vill semiinte döda dem pga vengence men ändå så han tappar pathfinder ???

Har ingen koll på warcaster units. Kan man ge dem attachments? Dvs kan han ha en wardog med? Annars är han inte alls lika svår att hantera även om han campar lite focus. Det som gör Butcher1 så tung är Iron Flesh +  wardog + 5camp vilket typ är hopplöst att få rejäl skada på om man inte kan knockdowna honom...
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.