Buggrapportering för hemsida och forum

Startat av Clifford, juni 24, 2005, 13.17

Föregående ämne - Nästa ämne

sebbe

inga problem här heller. konstiga cookies, brandväggsinställningar eller elakt lunixvirus gissar jag på.
är det bara din dator felen inträffar på kan man inte gissa annat än att det är där felet ligger =)
sen finns det EU-mopar
då får man köra i 45

dagle

Citat från: "Clifford"
Citat från: "dagle"Börjar bli riktigt störande nu och problemet är enbart geddons forum. Problem 1 har börjat komma tillbaka och problemet beror inte på webbläsaren (firefox, links, lynx, konquer och dillo misslyckades att hämta sidan..). Jag har inget problem med mitt testforum till phpbb2 eller gentoo forum eller SA (vilka har minst 20 gånger mer load/users). Vad har du installerat den senaste tiden?

inget
är detta bara ett problem från Geddon, eller hemifrån med? Varken jag eller nån annan verkar ha problem med sidan, annat än åtkomsten från Geddons bukrar ibland.
Det är jag och Marcus (Barcus) har nästan samma problem. Han kan inte logga in alls från sin dator medan jag kan logga in men det är buggit. Det funkar utan problem ifrån geddon men här hemma så skiter det sig.

dagle

Vad står det för värden i: General Admin -> Configuration -> Cookie settings?

Clifford

Cookie domain     
Cookie name    Geddoncookie
Cookie path     /
Cookie secure           Disabled
Session length 3600

dagle

Problemet för mig låg i en cookie gärna ville bli korrupt. Har nu skrivit en egen och skrivskyddat den :D (det var därför jag ville ha cookie settings)

emil

Varför är det så många/få "ssssss" i de olika sektionernas namn på hemsidan?

F.ö. så ska jag deleta så många poster jag hinner så får man se vad som händer på det här forumet.

KOBOLDKUNGEN

Har kört opera ett tag men har nu bytt till firefox. Kört automatisk inloggning på opera så jag var inte säker på mitt lösen så jag skickade efter ett nytt. Det funkar inte, inte heller mitt gamla funkar. I opera däremot funkar det gamla men inte det nya. Något är seriöst fucked up och lösenordet ändras uppenbarligen inte när man får ett nytt.

Någon annan som inte kan logga in på forumet med firefox, funkar som sagt inte vare sig med nya eller gamla. Men det GAMLA funkar bra både i opera och explorer. Crazy crazy  :la:

EDIT:

Ajdå missade aktiveringslänken för det nya lösenordet  :oops:
Så nu funkar det som det ska. Förutom i firefox då. Den tycker inte lösen är felaktigt så länge man skriver rätt men inloggad blir man inte, den bara laddar om sidan tömer inlogningsfälten.
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


carlsson

Citat från: "KOBOLDKUNGEN"Har kört opera ett tag men har nu bytt till firefox. Kört automatisk inloggning på opera så jag var inte säker på mitt lösen så jag skickade efter ett nytt. Det funkar inte, inte heller mitt gamla funkar. I opera däremot funkar det gamla men inte det nya. Något är seriöst fucked up och lösenordet ändras uppenbarligen inte när man får ett nytt.

Någon annan som inte kan logga in på forumet med firefox, funkar som sagt inte vare sig med nya eller gamla. Men det GAMLA funkar bra både i opera och explorer. Crazy crazy  :la:

Jag tror det är så att det gamla funkar ända fram till du verifierar ditt nya.
Dvs, du ska få ett bekräftelsemail och klicka på en länk där.

Inte 100, men det kan vara så.

Andreas Carlsson, Borås
ASL-nörd och gammal Armagedon-uv

http://www.aslsweden.com

KOBOLDKUNGEN

hehe, jag upptäckte det, så den funktionen funkar ju som det ska, men firefox är fortfarande cp, se edit i min förra post.
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


Brain

Citat från: "KOBOLDKUNGEN"hehe, jag upptäckte det, så den funktionen funkar ju som det ska, men firefox är fortfarande cp, se edit i min förra post.

Vilken firefox kör du? 3.0.5 eller 3.1 beta?
Tomas Davidsson

KOBOLDKUNGEN

_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


Brain

Citat från: "KOBOLDKUNGEN"3.0.5

Hmm... har kört den både på mac och pc sen den kom ut utan problem...

Pröva standardlösningen och ta bort alla cookies och se ifall den krånglar efter det
Tomas Davidsson

KOBOLDKUNGEN

Ska bråka lite med jobbdatorn i morn och se om det funkar, hemma funkade det fint i alla fall.
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


KOBOLDKUNGEN

Efter kastande av gedonkakor funkade det fint. Tack för hjälpen  :D
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


Martin Larsson

CitatFailed sending email :: PHP ::

DEBUG MODE

Line : 234
File : emailer.php

Detta dyker upp lite till å från när jag postar. Posten blir likväl postad, men istället för de 2 alternativen att antingen visa posten eller gå tillbaka till forumet så får man det där :?:
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.