Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg gjorda i tavlor som du har tillgång till.

Visa inlägg

Ämnen - emil

#21
Kan någon schysst person väcka mig den 28/10? :) Måste ha...
http://store.steampowered.com/app/489830/
#22
Hellu!
Köper/Byter gärna till mig sköldar, hästar & movement trays, Warhammer Fantasy Battles. Behöver till mina arméprojekt.

Exempel typ av Sköldar, se länkar:
Fighter Shield Sprue.

http://www.miniatures-workshop.com/lostminiswiki/images/5/5b/Citadel-1992-FSS-Shields-1f.jpg
http://www.miniatures-workshop.com/lostminiswiki/images/8/80/Citadel-1992-FSS-Shields-2f.jpg
http://www.miniatures-workshop.com/lostminiswiki/images/c/c1/Citadel-1992-FSS-Shields-3f.jpg

Night Goblins, Skeletons, Dwarfs.
http://www.miniatures-workshop.com/lostminiswiki/images/2/23/Citadel-1998-O-Shields-1f.jpg

4th-6th ed Dark Elves bl.a.
http://www.collecting-citadel-miniatures.com/wiki/images/6/6b/CMSWD04.jpg
http://www.heresy-online.net/forums/sprues/showfull.php?photo=1230

Movement Trays, tja, är ju Movement Trays.

*Edit* Hästar behöver jag också.

Tacksam för svar och lite av din tid.
#23
Datorspel / Svensk Liga Blood Bowl 2
september 13, 2016, 17.07
Vi funderar på att starta upp en inofficiell svensk liga till Blood Bowl 2, det ena ledde till det andra ungefär. Är det någon här på Spelföreningen Armagedon som är intresserad? Vi är 3-5 personer f.n. men behöver vara 8(?) stycken. Vi vill nog hålla den i SWFBRs regi(forum) & Steam, då den är någorlunda föreningsneutral.

För mer info, se länk:
http://swfbr.ipbhost.com/index.php?showtopic=10120

Har ni några frågor så försöker jag svara. Det skulle vara kul om några fler är intresserade.
#24
Tjena!

Är det några fler som har lust att lira Warhammer FB på föreningen? Just nu verkar det spreta en aning emellan oss få som fortfarande spelar ibland, bl.a. vilken edition man ska spela. Själv har jag lirat 6/7th edition & 9th Age i år. Det verkar som om vi behöver organisera oss ngt för att få ihop spelare och ha kul igen helt enkelt. 8th edition och tidigare editions, stöds ju inte längre av GW, utan det är Age of Sigmar som gäller för dom. Men det är ju inget som förbjuder oss att spela gamla editions eller 9th Age.

Själv fortsätter jag helst med Oldhammer i någon variant med fyrkantiga baser.

Är det någon annan som har några tankar & funderingar?
#25
Föreningsfrågor / Skåp
juli 30, 2016, 13.59
Hej!
Vad är det som gäller för dom stora skåpen, och finns det något ledigt med en massa hyllplan i? (Som passar figurspel, warhammer)

Tacksam för svar.
#26
Warhammer Tabletop / Necromunda
juni 09, 2016, 14.02
Fel forum kanske. Jag sitter på en del gäng & figurer till Necromunda och lite, lite Gorkamorka. Är det någon som känner någon som samlar på detta? Jag vill mest bli av med det, då jag har figurer att måla för resten av livet ändå tror jag. Såg att priserna var ganska höga på andrahandsmarknaden, iaf när det kom till brudar(Escher) med vapen. Men det får väl bli Tradera annars om nu inte någon känner till någon hardcore Necromunda-snubbe?

Tanken från början var väl att göra en Rebel Imperial Guard-armé, men jag har varken tid, pengar eller lust att fullfölja det projektet.

*edit*
Figgarna ifråga:
http://swfbr.ipbhost.com/index.php?showtopic=9869
#27
Datorspel / Total War: Warhammer
maj 23, 2016, 23.41
När två av mina fovoritspel slås ihop till ett är det svårt att motstå frestelsen. Total War: Warhammer släpps 24/5 ca 17:00 svensk tid. Är det någon mer som kommer haka på? 4-5 arméer kommer vara spelbara till en början. Kommer komma flera, men dom släpps antagligen som DLCs, vilket kommer kosta ännu mer då´rå. Rome II tror jag dom släppte 20+ DLCs till som jämförelse. Ni hittar mig på Steam dom närmsta veckorna framöver tror jag. :P
#28
Warhammer Tabletop / Emil målar
april 16, 2016, 20.40
Tjena, jag lade upp en hobbytråd på SWFBR med lite bilder m.m. Om det är ngn som saknat mina arméer på Armagedon. :)

http://swfbr.ipbhost.com/index.php?showtopic=9608
#29
Habla MP-5 / dinominhobby
februari 22, 2016, 19.54
Vet inte om det finns några hobbyister kvar på föreningen? Men det finns en butik i Borås som säljer lite hobbyprylar i.a.f. Om man är snäll kan man tydligen få lite kaffe, och så har dom en liten fikahörna. Karta m.m. finns i länken.
http://www.dinominhobby.se/
#31
Har en låda med Skinks(24st plastskinks tror jag att det ska vara) till Lizardmen(Warhammer Fantasy Battles) till salu billigt, dock utan javelins(eller kastspjut). (Jag ville bara åt spjuten till ett projekt.)
Om du är intresserad så är det bara till att bjuda. (Figurerna hämtas förslagsvis i föreningslokalen på Katrinedalsgatan i Borås.)

Vad är det dom säger, åk inte till Afrika eller Sydamerika? :toothy5:
#32
Föreningsfrågor / Angående Stöld
januari 20, 2011, 10.23
Vem ska man prata med om man blivit av med saker under flera års tid? Jag har ingen större lust att kontakta polisen, då det borde röra sig om medlemmar i en förening som mycket väl själva är medvetna om vad dom har gjort.
#33
Köp/Sälj / Tjockskärm ngn?
april 11, 2009, 13.26
Om ngn behöver en av Spelföreningen Armagedons gamla tjockskärmar, om nu ngn minns dom, så har jag en till övers. Har för mig att det är en 17" Samsung Syncmaster av någon sort. Annars åker den till sopstationen, och det är ju synd för den funkade bra har jag för mig.
#34
Warhammer Tabletop / GothCon-08
februari 27, 2008, 22.22
Ok, vilka ska spela WHFB på GothCon, och vilka vill testspela sina arméer innan? Ska vi ta ngn helg och lira? (Jag kan knappt reglerna längre och behöver spela mig i form)
#35
Är i behov av 20-tal skinkspjut/kastspjut/javelins(6th ed plastregimente) med armar, för konvertering. Hade tänkt fixa ihop ett koolt regimente med halfling spearmen/pikemen till mina krigshundar nämligen. Kan tänka mig att gå ihop och splitta på en låda om ngn nu vill ha allt det andra oviktiga i låddan.  :toothy5:
#36
Figurspel / Prisjakt på billiga figurer
juli 17, 2006, 00.45
David har lagt upp en bra länklista till billiga figurer i alla möjliga skalor, i huvudsak menat till DBA, men där finns annat smått och gott som man kan fynda också.
http://forum.sverok.se/viewtopic.php?t=9354
Över och ut, blås fanfarer i din strut. :occasion9:
#37
Bilburna geddoniter är en växande skara.
När man har en ngt äldre medfaren bil som jag, så skenar kostnaderna iväg med småreperationer m.m. Framför ögonen föreställer man sig tusenlapparna flyga iväg på ngn dyr märkesverkstad, så fort som det är ngt man måste åtgärda. Men det finns helt klart billiga alternativ om man jagar hundralappar, som man mycket hellre lägger på annat än bil.

Reservdelar, i första hand hör med Borås Bildemontering om dom har ngn krockad/begagnad, beroende på vad det é för ngn typ av reservdel förstås. Begagnade spypåsar kanske man inte vill ha.

Om man måste ha nya däck till fanskapet: www.dackonline.se

Billiga och bra däck som levereras till din dörr eller arbetsplats. Enda kruxet är att du måste sedan få på hjulen på fälgarna, men där kommer en verkstad in som jag har positiv erfarenhet av och måste promota lite.

Hagi´s bilverkstad som ligger i samma hus som geddon, bredvid lunchrestaurangen/fiket nedanför. Dom/han é jävligt billiga på enklare reperationer som man inte själv vill/kan/eller har lust att göra.

Bl.a, 100:- tog han för att kränga av dom gamla 2 däcken, sätta på nya, och sedan balansera upp dom. Det é snorbilligt! :shock:  :thumbright:  Samtidigt som man själv kan fortsätta att spela spel eller bara peta sig i naveln på geddon under tiden. Härligt! :wink:

Tror dom tog en hundring för HANDTVÄTT av bil också, wtf...

Hade jag nu gått till min märkesverkstad, så hade jag definitivt sett tusenlappar flyga bara för ett par j-a sommardäck skull. Så nu é jag en sehr glücklig emil. \:D/

Ps. Har man en bil värd 50K+ i andrahandsvärde, så kanske man ska begrunda att välja en märkesverkstad trots allt. Ds :wink:
#38
Warhammer Tabletop / 7th ed - Cut n Paste
juni 11, 2006, 10.56
Mer eller mindre verifierade förändringar m.m.

1- no weapon changes except for great weapons mounted , which are only +1 strength,and pistols NO OTHER WEAPON RULES HAVE BEEN CHANGED

3- iirc hand weapon and sheild rule is for everyone, fast calvary still negate rank bonus afaik

4- magic works like this. for power dice theres the common pool, which everyone can use,then each wizard gets his own power dice only he can use.

6- for dispel dice 2 basic, if your dwarves you get +2, and then the rest was the same.

7-the miscast table is nasty, on a 2 the wizard dies and everyone in base contact gets a strenth 10 hit, basically the wizard gets grabbed by a giant clawed hand that comes out of a warp thing, on iirc a ten nthe wizard looses a power level and a spell( the one he tried to cast) on a 12 he casts the spell with IF, but looses i

8- magic lores have changed a bit, for exanple the took out father of thorns for a spell that restores all wounds on a target model.

Units
- Characters & command can now go anywhere in the front rank. (source: Calculon)
I think this was the case didnt read it too carefully. I noticed champions can move around in a unit like chars if they are stuck not fighting in combat.
Movement
- Charge/flee direction has been clarified properly. Basically draw a line between the units and charge/flee along that line.

I only read the section on fleeing from a charge and that worked as you stated

-- All units can now be march blocked (except flyers who don't march anyway). (source: Calculon)

I looked a skirmishers and didnt see any exceptions to the march block rule.





[- Units apparently still automatically break if defeated by a Fear causing enemy that outnumbers them (apart from a double 1, as above) (source: Shoggoth)
yes I read the double one thing in the fear rules. you also add all the models from both sides to determine outnumbering by fear causers

-
Weapons
- The "parry" rule (hand weapon + shield when on foot gives an additional +1 to your army save) stays as it currently is. This is contrary to some previous rumours. (source: Calculon)
UPDATE: Then again it might not work against enemies fighting to your side or rear. (source: Shoggoth)
the parry rule was the same. not sure about the flank or rear part though

-Great weapons only add +1 Strength when the user is mounted. When the user is on foot it's +2 Strength as it is now. (source: Calculon)

yup

- No other weapons appear to be altered.

yup

Cavalry
- Fast cavalry may lose the ability to negate ranks when charging enemy units in the flank or rear (source: Calculon) and then again they may not (source: Shoggoth)

here is no mention whatsoever in the marching rules and the skirmishers rules ragarding skirmishers being granted an exception over other units in regards to march moves.

You only get the +1 save bonus for hand weapon and shield against opponents in front of you.

Great weapon rules for models on foot are the same, for mounted models, the bonus is reduced to +1 str.

My buddy read that models equipped with pistols may always stand and shoot and that braces of pistols gain multiple shot x 2.

Fast cavalry gain a special ability that lets them rally automatically when they choose flee as a charge reaction.

Power dice generated by a mage's magic level can only be used by that wizard. All other power dice, including the 2 basic power dice and the power dice generated by magic items and special abilities are in the communal pool and can be used by all mages in the army.

The range for panic tests has been unified to 6 inches.

When charging, you must wheel to bring as many models as possible from both sides into the fight.

I didn't see any apparent change in charge rules for cavalry and chariots.


From GAV
Some points to make at this juncture to head off some expectations (or create some!).

1. There will not be pages and pages of FAQs with the new Warhammer as he have tried everything in our power to ensure that no contradictions between the rulebook and the army books have been created by changes. This has meant that we have not included some changes we might have done in order not to clash with army books references or examples.

2. Any such clashes that we have missed will only be FAQ'd if the rule in the army book is unclear or no longer mechanically functions. Speaking purely theoretically ( ) the situation above with Beast Herds does not require an FAQ – the rules for Beast Herds would remain as mechanically clear as they are now, regardless of whether rank bonus changes or not.

3. Other changes not made – although we feel there may be other issues that need to be addressed with Warhammer in terms of army balance (different weapon types, for example), the best place to address this is in army books with points values rather than layering on additional rules that add further complication to the game without necessarily adding anything to the system generally.

Cheers, I'm reading some of the speculation/ anticpation with interest and I'm really looking forward to see what people make of the new Warhammer.

Cheers,

GAV

Units
- Characters & command can now go anywhere in the front rank.

Movement
- Charge/flee direction has been clarified properly. Basically draw a line between the units and charge/flee along that line perpendicular to the battle line. Units still flee from the largest unit and measure all pursuit from the line of skirmish. Flee straight back through friends if necessary. As a result, there is a new panic test for being fled through by friendly troops. Units within 6 inches still test if a unit breaks or is destroyed.

- Re-direct is only along the path of charge. A unit can redirect into the first unit along the path of that charge. The path is determined as if the charged unit had not fled and the charger was maximizing both the charger and the charged unit.

- Skirmishers can now be march blocked. Apparently, the rule that lets skirmishers always march has simply been removed in the new rulebook.

- When charging you must maximise the number of enemy models in base contact, as well as your own. In order do this, once a charge is determined to be successful, the charged unit may move more than it's maximum movement allowance to accomplish the maximization of models.

Shooting
-A unit may target any model within LOS, regardless of its proximity to friendly units, so being within 5 inches of a friendly unit does not make a single model immune to targeting.

Combat
- To get a rank bonus, a unit must be 5 models wide, rather than the current 4. This only applies to roughly man-sized units and cavalry-based units.

- Each combat is worked out in full, along with any break tests, flee, and pursuit moves before the next combat is worked out. The player who's turn it decides the order of combat.
- A unit overrunning into an unengaged enemy unit will not fight a round of combat that turn unless the unit is engaged by another enemy unit and has not fought a round of combat. Otherwise, combat will occur in the next round of combat and the overrunning unit will count as charging.
- You can only do this once per unit per turn, so no line destroying overruns with an uber unit. In other words, no unit my actually fight more than one round of combat per turn.
-If you are engaged in only one side / rear and win the combat, all models may turn to face the enemy. This is considered a permanent change of formation. Future combat results will be calculated from this new formation.
- The +1 Combat Result bonus for having a Battle Standard now stacks with the +1 CR bonus for a unit standard, thus a unit with both would now get +2 CR rather than just +1. In multiple unit combats, each unit may count its battle standard for combat results.
- A unit rolling a double 1 for their break test will now apparently always pass the test, regardless of modifiers. This is effective even vs. autobreak.

- Units may no longer lap around. However units may Expand Frontage as per the 6th edition rules if there is room. This is a permanent formation change.

- In all cases of fleeing from enemy units, units flee directly away from the largest enemy unit. A unit forced to flee through an enemy unit is automatically destroyed, even if only clipping the enemy unit. Provided the enemy unit has a Unit Strength of 5 or more. If the fleeing unit would end its movement in the same location as the enemy unit, the fleeing unit is moved one inch beyond the enemy unit.

Psychology
- Fleeing units flee through friendly units, though units fled through will have to take a Panic test. If the fleeing unit would end its movement in the same location as the unit, the fleeing unit is moved beyond the unit.
- An unengaged unit that fails a Stupidity test will now halt at the table edge where it would previously have moved off.
- The ranges of the psychology tests have been standardised to 6".

Weapons
- The "parry" rule is effective only vs. units to the front.
- Great weapons only add +1 Strength when the user is mounted. When the user is on foot it's +2 Strength as it is now. This rule applies to Questing Knights, but White Wolf Knights remain as now.
- Pistols can not be fired in close combat anymore. If you have a brace of pistols you get Multiple shots x2 with a minus 1 to hit and they count as two close combat weapons.

Orcs are fighty and don't get all the Gobbo 2 for 1 stuff. Gobbo's get all the 2 for 1 stuff.

Black Orcs are special but you MUST take one for each BO character. A nice way to limit the characters by using up special slots! BO get special armed to da teef rule with both choppa's & GW's.

Bicker is now either 1 or 6. And if you fail you stand still - not charge some other poor green sod. So more chance to waagh!.

Also get a super-waagh! as a start of turn option. Cannot be stopped. Each unit gets a Waagh! roll with various additions, so more likely to roll a 6 (or more) and get a waagh! off.

Choppa's can used used with HW&S option and retain bonus with 2 choppa's.

Lots of new magic toys, surprisingly based on choppa's

Nope! Very clean: Psych tests are for out of combat, break tests are for in combat.
#39
Om det är ngn som sitter på WD 310 så skulle jag mer än gärna vilja låna den. Behöver ögna igenom en artikel ang "knightly orders" och hur man kan bygga en egen orden. Viktigt!(för mig) :wink:

The Order of the Raven Knights - Knights of Morr om nu ngn undrar... :roll:
#40
Föreningsfrågor / Värt att fundera på?
mars 07, 2006, 21.57
Läs länk:

http://www.dagensmedia.se/mallar/dagensmedia_mall.asp?version=67787

Fast för BSKs del är det nog mindre sannolikt, men kanske tåls att fundera på.