Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg gjorda i tavlor som du har tillgång till.

Visa inlägg

Inlägg - mlkr

#61
Figurspel / Epic 40k Armageddon 29/12
december 25, 2019, 16.11
Lägger en liten blurb här också.
Det ska spelas en match Epic Armageddon på geddon nu på söndag. Start 19ish!
skitkul figurspel med det (i min mening) bästa regelsystemet till 40K-världen.

Kom och kika, bli sugen, köp figurer, måla och spela själv i framtiden. enkelt.
#62
Datorspel / MMMCripples III
december 08, 2019, 20.45
--- MMMCripples III ---
NO ONE GETS OUT ALIVE!

MMMCripples är turneringen där enda sättet för dina spelare att lämna laget är via ond bråd död!
Som coach är det alltså ditt jobb att göra så gott du kan med de spelare du har från start.
Inga nyförvärv under turneringens gång. Inget kickande av skadade spelare. Inga apotekare. Inga rerolls.
Bara blod, hjärnskakningar, brutna ben och någon eventuell touchdown.

SEGRARE MMMCripples II: RALLINATOR - COURONNE GENERAL HOSPITAL
SEGRARE MMMCripples I: MAIDENMANIAC - SPITEPEAK SKULKERS


---------------------------
RUNDA 5 - DEADLINE 23/2
---------------------------


Anmälda lag till MMMC1A

None so far.

----

Varje ras har restriktioner & krav på tillåtna laguppsättningar! Var vänlig att följa dessa vid skapande av lag samt under ligans gång.
Jag litar på att deltagande coacher följer de regler som gäller. Matchbokning sköts direkt mellan coacher. Använd den kontaktinfo varje coach angett i sin laganmälan.

Från det att jag rullar till ny omgång har vi 2 veckor på oss att spela våra matcher. Jag försöker rulla så fort alla matcher i en omgång spelats klart.

Vi får se hur många vi blir och kör upplägg därefter.
Poäng enligt följande: +3 per win, +1 per draw, +0 per loss.
Tie-breaker är TD difference > Number of TD > Random bonanza.


---------------------------


MAIN RULES

- NO use of Re-rolls. (Team RR's, Inducements, kickoff-results)

- NO use off Apothecary. (Staff or Inducements)

- NO player ever leaves a team unless it dies on the field.

- NO "Leader" or "Pro" skill on any player. All other skills ok.

- Allowed inducements: Any Star player, Mercenaries, Secret Weapons, Wizards, Bribes and Max 1 Bloodweiser Babe.

- Teams have restrictions on what players are allowed on the roster. See "Team Rules and Restrictions". These restrictions must never be exceeded. Not even with inducements.

- No new players may be bought during a MMMCripples cup. Loners are your new best friends.

- Two minute turns!

- Undead, Necromantic and Nurgle teams cannot buy any zombies/rotters raised from dead players.


---------------------------


ADDITIONAL RULES

- New Teams or teams from earlier MMMC seasons only. Teams must not have been played elsewhere.

- Kick off results are on.

- Aging is off.

- Stadium upgrades allowed.


---------------------------


TEAM RULES AND RESTRICTIONS
When building a new team, or changing the roster between seasons, the following rules and restrictions must be followed.

- MAX 1000TV.
- No RR's or Apothecary.
- No Fan Factor.
- Positional minimums must be followed at team creation.
- Positional maximums must never be exceeded.
- Max number of players must not be exceeded at team creation.

HOW TO GET NEW PLAYERS
New players can only be bought between seasons.

- Maximums can still not be exceeded.
- Minimums can now be disregarded.
- Max 16 players in team.


------------TEAMS-----------

AMAZON
Minimum: 2 Catchers
Max: 2 Blitzers
Max 13 players in new team

BRETONNIAN
Max: 3 Blitzers
Max 14 Players in new team

CHAOS
Minimum: Minotaur
Max: 3 Warriors
Max 13 Players in new team

CHAOS DWARF
Minimum: Minotaur
Max: 4 Chaos Dwarf blockers
Max: 1 Bull Centaur
Max 13 players in new team

DARK ELF
Minimum: 1 Runner + 1 Witch Elf + 1 Assassin
Max: 3 Blitzers
Max 13 players in new team

DWARF
Banned from play!

ELVEN UNION
Minimum: 4 Catchers
Max 13 players in new team

GOBLIN
Minimum: 2 Trolls + 1 Fanatic + 1 Bombardier + 1 Pogoer
Max 16 players in new team

HALFLING
Minimum: 2 Treemen + 12 Halflings
Max 16 players in new team

HIGH ELF
Minimum: 4 catchers
Max 13 Players in new team

HUMANS
Minimum: Ogre + 2 Catchers
Max: 3 Blitzers
Max 14 Players in new team

KHEMRI
Max: 3 Tomb Guardians
Max: 1 Blitz-Ra
Special: 1 extra Tomb Guardian/Blitz-Ra or 1 Thro-Ra
Max 13 players in new team

KISLEV CIRCUS
Minimum: Tame Bear + 2 Catchers
Max 14 players in new team

LIZARDMEN
Minimum: Kroxigor
Max: 4 Saurus
Max 14 Players in new team

NECROMANTIC
Minimum: 2 Ghouls
Max: 1 Werewolf
Max 13 Players in new team

NORSE
Minimum: Yhetee + 2 Throwers
Max: 1 Runner
Max 14 Players in new team

NURGLE
Minimum: Beast of Nurgle, + 4 Pestigors
Max: 2 Nurgle Warriors
Max 13 Players in new team

OGRE
Minimum: 6 Ogres
Max 16 players in new team

ORC
Minimum: Troll + 4 Goblins + 2 Throwers
Max: 5 Blitzers & Black Orcs (Total, in any combination)
Max 13 Players in new team

SKAVEN
Minimum: Rat Ogre, + 1 thrower
Max 14 Players in new team

UNDEAD
Minimum: 4 Ghouls + 4 Skeletons
Max 13 Players in new team

UNDERWORLD DENIZENS
Minimum: Warpstone Troll + 2 Skaven Linemen
Max: 1 Skaven Thrower
Max 14 players in new team

VAMPIRE
Minimum: 5 Vampires
Max 14 players in new team

WOOD ELVES
Minimum: Treeman
Max 13 Players in new team

---------------------------
#63
Hej hå! Jag tror detta ändrades under något av våra år i styrelsen Carlsson, men det lär vara Herr Tatti som har koll på varför det gjordes. Föreningsekonomi är än så länge inte min starka sida.

Angående stadgar kan det förstås ändras.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
#64
Brädspel / SV: Brädspel - uppesittarkväll
december 01, 2019, 20.08
Jag kommer i år jag med :) Det blir lite som er egna kolbit i strumpan :P
#65
Kul initiativ ^^
Vill du att jag länkar denna till FB?
#66
Citat från: Patrik skrivet november 03, 2019, 19.29
Hur §4.2 kan lösas är enklast genom att justera exakt när ordinarie årsmöte äger rum och någon skrivelse om när all nödvändig information ska finnas tillgänglig för revisorerna.

Tror det blir svårt att få till ett specifikt datum att sätta i stadgarna?
Tankar: Räkenskapsåret är fram till och med den 31 Januari. Kan man då istället skriva något om att revisorerna snarast efter detta ska få tillgång till det material som krävs för att kunna ha en revisionsberättelse klar till årsmötet? Eller något om att årsmötet kan hållas tidigast 7 dagar efter avslutat räkenskapsår?
#67
Nytt arbetsförslag uppladdat. Det bästa vore om man tar och laddar ned och går igenom bifogad fil för att få helhetsbilden. Men jag skriver även in ändringar som gorts i inlägget här nedan, men det finns en liiiten risk att jag glömmer påpeka nån mindre ändring på nåt ord här eller där. Kontrollera gärna helheten alltså.

Jag har gått över till U_Insanes förslag på numrering av stadgar.

1.3   Föreningen och dess styrelse ska ha sitt säte i Borås Kommun och ska verka i enlighet med demokratiska principer.
(tillagd text)

------------------

2.3   Medlem är skyldig att hålla föreningen uppdaterad med sina personuppgifter.
(omskriven)

------------------

2.8   Medlem som bryter mot Armagedons stadgar, ordningsregler eller på annat sätt stör föreningens verksamhet kan av styrelsen suspenderas. Suspendering innebär att personen i fråga tillfälligt förbjuds nyttja föreningens lokaler, digitala mötesplatser samt att personen ej får delta i föreningsverksamhet.

Personen i fråga ska beredas möjlighet att förklara sig inför styrelsen. Beslut gällande suspendering ska snarast delges föreningens medlemmar.


2.9   Medlem som bryter mot Armagedons stadgar, ordningsregler eller på annat sätt stör föreningens verksamhet kan uteslutas ur föreningen. Beslut om uteslutning kan endast ske på medlemsmöte eller årsmöte.

Personen i fråga ska beredas tillfälle att förklara sig innan beslut fattas. Beslut gällande uteslutning ska snarast delges föreningens medlemmar.


2.10   Styrelse och årsmöte kan häva beslut om suspendering eller uteslutning. Om så sker ska detta snarast delges föreningens medlemmar.
(Omskrivna för ökad tydlighet)

------------------

4.2   Revisionsberättelse ska vara styrelsen tillhanda senast sju dagar före ordinarie
   årsmöte.
(Fortfarande i behov av lämplig text)

------------------

6.2   Styrelsemöten är beslutsmässiga då minst 4 av styrelsens medlemmar är
   närvarande.
(ändring: 4)

------------------

7.1   Föreningen Armagedon ska hålla medlemsmöte under oktober månad för att besluta om nästa verksamhetsårs medlemsavgift.
(flyttad & omformulerad då den passar bättre under "medlemsmöten")

------------------

7.7   Styrelsen är skyldig att kalla till extra medlemsmöte om så begärs av:
   a) Styrelsen
   b) Föreningens Revisorer
   c) Minst 1/10 av föreningens medlemmar

(Flyttad och omformulerad för att klargöra hur extra medlemsmöten kallas)

------------------

8.7   Styrelsen är skyldig att kalla till extra årsmöte om så begärs av:
   a) Styrelsen
   b) Föreningens revisorer
   c) Minst 1/10 av föreningens medlemmar

(omformulerad för att klargöra hur extra årsmöte kallas)

------------------

9.1 - Två förslag finns:
A) Behålla nuvarande förslag:
Vid styrelsemöten har enbart närvarande ordinarie styrelsemedlemmar rösträtt.
Närvarande suppleanter som ersätter ordinarie styrelsemedlem har också rösträtt.

B) Införliva nytt förslag:
Sittande styrelse avgör bäst själva arbetsprocess för sina styrelsemöten.

------------------

10.3   Eventuella oklarheter gällande stadgar samt tolkning av dessa ska snarast delges föreningens medlemmar.
(Tillägg i stadgarna)

------------------

11.2 Stadgar §1.2-3, §11.1-2 & §12.1-5 kan endast ändras genom 2/3 majoritet vid    omröstning först under ordinarie årsmöte och återigen vid omröstning under ett extra    årsmöte tidigast 2 månader senare.
(ändrat för att passa nytt upplägg av stadgar)

------------------

Jag är överlag mycket nöjd med nuvarande version.  Det är för min del bara stadga 4.2 samt 9.1 som vi behöver komma överens om. Gällande 9.1 föredrar jag mitt första förslag utifrån Patrik's input.

Feedback välkomnas :)
/Marcus
#68
Jag håller på att arbeta fram ett uppdaterat förslag men har behov av input för att få till det på några punkter:

""§20 "Revisionsberättelse ska vara styrelsen tillhanda senast sju dagar före ordinarie årsmöte." är omöjlig att uppleva då det inte finns något som reglerar när all information ska finnas revisorerna till handa. Med nuvarande skrivelse i §29 (årsmöte i februari) och §4 (räkenskapsåret löper till och med 31 januari) så finns det möjlighet att revisorerna ska lämna in sin berättelse INNAN räkenskapsåret är över. Enkelt uttryckt måste revisorerna få tillgång till all information och sedan ha rimlig tid på sig att utföra sitt arbete.""

- Vad skulle vara en lämpligare formulering för att lösa detta?

""§34 Att det krävs minst hälften av föreningens medlemmar för att kalla till extra årsmöte är minst sagt brutal. Det gör det i princip omöjligt för medlemmarna att kalla till extra årsmöte.""

- Vad vore ett lämpligt antal medlemmar? Ska vi sätta en hård siffra typ 10/20st?, eller en procentsats? 5-10%?

""Föreningen kan inte upplösas så länge minst åtta medlemmar i föreningen Armagedon motsätter sig upplösningen.""

- Är detta fortfarande ett lämpligt antal medlemmar?

Jag har implementerat en del av de andra förslagen och tycker vi är något på spåret.
Jag har inte införlivat det jag bedömmer som ordningsregler U_Insane, jag är fortfarande inte med på tåget att sådana hör hemma i en förenings stadgar. De har däremot hamnat som anteckningar till mitt arbete med ordningsregler.

Trevlig helg! :)
#69
"§6 Medlem kan den bli som godkänner föreningens stadgar och ordningsregler samt betalar in medlemsavgift till föreningen."
Jag tycker den täcker upp att medlemmar förväntas veta hut och uppföra sig. Oavsett om det är i lokalerna eller på våra digitala mötesplatser. Det enda vi då faktiskt behöver göra är att se till att ordningsreglerna faktiskt är mer tillgängliga än idag. Det är tyvärr ett projekt som kommit halvvägs men slutklämmen blivit liggande.


Citat från: Brain skrivet oktober 22, 2019, 21.00Som kuriosa:
Tycker det är intressant att se förslaget på §35 (Rösträtt inom styrelsen). De år jag satt i styrelsen (fram till 2003 eller 2004) var det föreningspraxis att både ledamöter och suppleanter hade rösträtt i styrelsen. Tanken var att ju mer som kunde göra sin röst hörd för föreningen desto bättre.

Sant, det har varit som du nämner alla mina år i styrelsen också förutom det sista då åsikter gick isär där. Jag har inga bekymmer om det skrivs in i våra stadgar. Praxis är att suppleanter har det först vid inhopp för frånvarande ordinarie så det var jag satte i mitt förslag. Men det är ingen kulle jag har tänkt att gå och dö på :)

Som sagt - jag gillar att det snackas :)

Inför en framtida motion funderar jag på hur jag ska gå vidare. Bäst vore ju om vi kunde vara några stycken som via koncensus tillsammans lämnar in ett nytt förslag. Men då får vi med tiden reda ut om vi kan komma överens om att inte dö på några kullar på vägen.
#70
Jag tänkte jag lägger ut mina tankar kring vad jag tycker att en ideell förenings stadgar ska innehålla.

KORTKORT VERSIONEN:
Jag vill skilja på stadgar och ordningsregler. Stadgar tycker jag ska reglera hur föreningen ska fungera och drivas pappersvägen.
Ordningsregler tycker jag ska reglera hur vi förväntas uppträda mot varandra och hur vi förvaltar föreningens resurser.

LÄNGRE VERSIONEN:
Min grundtanke är att försöka hålla föreningens stadgar så korta och koncisa som möjligt. Målet har varit att hålla ned innehållet till enbart det nödvändigaste för att en demokratiskt korrekt drift av föreningen ska kunna ske.
Samtidigt har jag, för att inte ondgöra de gamla gudarna, inte velat ta bort (vad vissa anser vara) centrala delar av våra nuvarande stadgar. (Läs: Rädslan för ett hostile takeover, imagined or not, den delen finns kvar.) I vilket fall:

Det finns vissa grunder som måste vara med i ordentligt författade stadgar:
- Det ska framgå vem stadgarna tillhör och var föreningen har sin hemort eller säte.
- En ändamålsbeskrivning, föreningens syfte - måste finnas med. Vad är syftet med föreningens existens? Vad ska vi verka för?

Det bör finnas ett avsnitt om medlemsskap.
- Hur blir man medlem
- vad för rättigheter (tänk rösträtt och vem som är valbar till förtroendepost)
- samt skyldigheter (exempel: Inte motverka föreningens syfte) man har.
- Det bör finnas info om hur man går ur föreningen, samt eventuell uteslutningsmöjlighet. (Samt skäl till varför.)

Styrelse - Hur styrs föreningen. Var ligger ansvaret? Hur får man det?
- Beslutsordning måste vara tydlig. Enligt god föreningssed är årsmötet det högst beslutande organet. Hur årsmötet ska fatta beslut regleras i stadgarna.
- Det skadar inte att det är klargort hur våra olika mötesformer fungerar (styrelsemöte, medlemsmöte, årsmöte)
- Hur styrelse och andra viktiga poster i föreningen väljs ska också framgå.
- Vad styrelsen har för ansvar
- Firmatecknare skall regleras i stadgar
- Revisorer
- Valberedning

Ändring stadgar eller upplösa förening
- Här ahr vi lite speciella antikupp-stadgar som jag låtit vara.
- Eventuell upplösning av föreningen ska behandlas i stadgarna. Hur kan en sådan ske, vad händer med eventuella tillgångar. Lagligt viktiga punkter att hantera.

-------------------------------------------------

Ovan är min uppfattning om vad stadgarna bör vara. Med det sagt tänkte jag ge min feedback på dina förslag som inkommit.

Jag gillar layouten mycket bättre.
"Föreningen ska verka i enlighet med demokratiska principer" funkar fint att sätta in igen om det är det vi vill. Jag tog bort den då jag anser att det ingår i själva faktumet att vi är en ideell förening.

2:6* Vistas i lokalerna samt använda våra gemensamma resurser... - Ordningsregel enligt mig.
2:7* Rätt att visa visa modikum av hövlighet och respekt... - passivagressivt ;) Ordningsregel enligt mig.

5:3* Valbar till ansvarspost är medlem som... Ja, kanske. Det går under god föreningssed för mig men kanske är värt att lägga till?

10:3* "Klargörande ändringar och tolkningar ska skrivas ner och delges föreningen snarast." Bra tillägg tror jag. Bör räcka med din första mening?

10:4* Ingen ändring eller tolkning får gå emot... - Det här framgår ju redan under "ändring av stadgar".? Den känns onödig.

Kommunikation och sociala medier - Ordningsregler.

Angående frågor om när man kan signa medlemskap - när som på året, det regleras inte i stadgarna, går under god föreningssed. diskussionen känns för mig onödig och baserad på rädsla för hostile takeover.

I våra stadgar bör närvarande räknas de som är fysiskt på plats för årsmöte och medlemsmöte. Hur styrelsen vill sköta sina möten tycker jag inte ska regleras i stadgar. Men det här är min tolkning. Närvarande kanske räcker som VOIP? Kan alltid diskuteras innan möten.

Återkommer när jag har klippt och klistrat ihop et nytt förslag utifrån dina förslag samt mina gubbiga motsättningar ;)
Gött med input! Stort tack!
#71
Brädspel / SV: War Room
oktober 22, 2019, 16.35
Intresse! Ja!
#72
Förra året lade jag en motion till årsmötet om ändring av stadgar enligt denna forumpost: https://www.armagedon.se/forum/index.php?topic=3970.0

Motionen röstades ned och istället skapades en FBgrupp för medlemmar som på årsmötet anmälde intresse av att arbeta ihop ett nytt gemensamt förslag.
De som gick med i FBgruppen fick tillgång till motionen den 4 april och jag har sedan dess inväntat förslag och kommentarer för att ha något nytt att utgå ifrån. Jag har inte erhållit något sådant.

Jag kommer även detta år lägga en motion med förslag på nya stadgar till föreningen. För att öka chanserna till input försöker jag därför återigen att lägga ut det material jag har här på forumet och de som är intresserade av att ge input får gärna göra detta.

Vänligen se bifogad fil för mitt förslag på nya stadgar.


---------------------------------------------


Öppnar man nuvarande stadgar samt förslag på stadgar så kan man med hjälp av nedan anteckningar se de omförflyttningar, ändringar, bortfall samt nytillkomster som mitt nuvarande förslag på nya stadgar innebär.

Nuvarande    --   Förslag

1      --   1&2
behandlar föreningens namn samt syfte. Uppdelat. Föreningens namn förtydligat.

2      --   borttagen
Onödig då vi genom att vara en ideell förening arbetar i enlighet med demokratiska principer.

3      --   38
Flyttad. Skulle behöva omfraseras. Uppdelad.

4      --   38,39,40,41,42
Stadga om upplösning är flyttad och uppdelad för ökad tydlighet. Innebörd är densamma.

5      --   42
Flyttad och förtydligad att tillgångar ska tillfalla IDEELL förening. (ej ekonomisk exempelvis)

6      --   16
Samma innebörd. Flyttad.

7      --   4
Samma innebörd

8      --   5
Samma innebörd

9      --   6,10
Förkortad och förenklad. Uppdelad.

Se även förslag på nya stadgar: 7,8,9

10   --      12
Samma innebörd

11   --      11
Samma innebörd

12   --      13
Samma innebörd

13   --      14
Samma innebörd

Se även förslag på nya stadgar: 15

14   --      22,23
Samma innebörd

15   --      24,25,26,27,28
Samma innebörd

16   --      29,30,31,32,33
Samma innebörd. Dagordning ändrad till mer standard: val av ordförande och sekreterare före val av justeringsmän.

17   --      36
Förtydligande av rösträtt årsmöte.

Se även förslag på nya stadgar: 35

18  --  borttagen
Borttagen, enligt demokratiska principer bör man verkligen inte kunna välja medlemmar till ansvarspositioner utan deras medgivande.

19   --      37
Samma innebörd

20   --      17
"styrelseledamöternas uppgifter beslutas av styrelsen" står det här. Trots att man enligt stadgarna under årsmötet väljs till specifika positioner i styrelsen. Våra nuvarande stadgar går emot sig själva. Borttaget. I övrigt är de nya stadgarna förtydligande gällande styrelsens ansvar.

21   --      borttagen
Detta hanteras redan under årsmötet. Beviljas styrelsen ansvarsfrihet eller ej? Borttaget. I övrigt rätt luddigt formulerat, gemensamt ansvarig FÖR VAD inför föreningen? Mer än det ansvar man redan tar på sig när man sätter sig i styrelsen?

22   --      19
Ändrad. Standardiserad.

23   --      3
Flyttad och ändrad så att inte bara styrelsen ska ha sitt säte i Borås kommun. Även föreningen. Det är enligt mig viktigare att föreningens säte är klargjort, inte styrelsens.

24   --      18
Ändrad. Styrelsen ansvarar för att stadgar finns tillgängliga. Ej sekreterare. Vem i styrelsen som sedan rent praktiskt ansvara kan styrelsen besluta.



BORTTAGNA STADGAR
2, 21

NYA STADGAR

§7 Som medlem ska du hålla föreningen uppdaterad med dina personuppgifter.
(nya tider innebär nya krav på våra medlemmar)

§8 Som medlem godkänner du att dina personuppgifter används i syftet att söka bidrag från stat, kommun och eventuella andra samarbetspartners.
(nya tider innebär nya krav på våra medlemmar)

§9 Som medlem har man rätt att få information om föreningen, man kan delta och rösta på medlems- och årsmöten och kan väljas till förtroendeuppdrag i föreningen.
(Finns idag inget om vad medlemsskap innebär för rättigheter)

§15 Styrelse och årsmöte kan häva beslut om uteslutning och förbud om att vistas i lokalerna.
(Finns idag ingen information om hur uteslutning/förbud hävs.)

§20 För granskning av styrelsens förvaltning ska närvarande medlemmar på ordinarie årsmöte utse två revisorer samt en suppleant.
Revisionsberättelse ska vara styrelsen tillhanda senast sju dagar före ordinarie årsmöte.
(Förtydligande om val av revisorer samt suppleant. Revisionsberättelse bör vara styrelse tillhanda i god tid inför årsmöte.)

§21 Valberedningen ska bestå av 2 ordinarie samt en suppleant. Dessa väljs under ordinarie årsmöte.
Det är valberedningens uppgift att föreslå ny styrelse samt nya revisorer för föreningens nästa verksamhetsår.
(Förtydligande om val av valberedning samt deras uppdrag)

§34 Extra årsmöte kan utlysas av:
1. Styrelsen
2. Minst hälften av föreningens medlemmar (avrundat nedåt)
3. Föreningens revisorer
(Finns idag ingen info om hur extra årsmöte kan utlysas)

§35 Vid styrelsemöten har enbart närvarande ordinarie styrelsemedlemmar rösträtt.
Närvarande suppleanter som ersätter ordinarie styrelsemedlem har också rösträtt.
(Välbehövligt förtydligande om vad som gäller när det kommer till rösträtt på styrelsemöten)

---------------------------------------------

Vi ses på årsmötet!
#73
Datorspel / SV: MMMCripples II
oktober 07, 2019, 21.06
Finns väl inget att finurla på? Gobbos!
#74
Brädspel / SV: War Room
oktober 06, 2019, 09.03
Jag kan tyvärr inte viga fler vardagskvällar till spel men att köra det på en torsdagskväll skulle kunna funka för min del.
#75
Datorspel / MMMCripples II
oktober 04, 2019, 22.06
--- MMMCripples II ---
NO ONE GETS OUT ALIVE!

MMMCripples är turneringen där enda sättet för dina spelare att lämna laget är via ond bråd död!
Som coach är det alltså ditt jobb att göra så gott du kan med de spelare du har från start.
Inga nyförvärv under turneringens gång. Inget kickande av skadade spelare. Inga apotekare. Inga rerolls.
Bara blod, hjärnskakningar, brutna ben och någon eventuell touchdown.

SEGRARE MMMCripples II: RALLINATOR - COURONNE GENERAL HOSPITAL
SEGRARE MMMCripples I: MAIDENMANIAC - SPITEPEAK SKULKERS


---------------------------
SÄSONG AVSLUTAD
---------------------------


Anmälda lag till MMMC1A


Couronne General Hospital
Coach: Rallinator
Ras: Bretonnian
Team value: 940
Kontaktuppgifter: Discord, 0735416533, rasmus.svensson@live.com


Nosferatu Sports Division
Coachnamn i BB2: Renis
Ras: Vampire
Team value: 1140
Kontaktuppgifter: discord, Facebook, 0736481636


RevCo
Coach: Mainman99
Ras: Norse
Team value: 1140
Kontaktuppgifter: Forum, Discord, telefon


Ruttna Krymplingar
Coach: PierreAberg
Ras: Nurgle
Team value: 920
Kontaktuppgifter: Discord (PierreAberg #2347), sms 0705745483, Facebook (Pierre Åberg)


Slippery when Seth
Coach: Mlkr
Ras: Khemri
Team Value: 950
Kontaktuppgifter: Discord, Forum, Mobil


Spitepeak Skulkers
Coach: MaidenManiac
Ras: Gobbos
Team value: 1020
Kontaktuppgifter: Discord, Forumet


Wurtbads Hurtbads
Coach: Kia Sidhe
Ras: Human
Team value: 1000
Kontaktuppgifter: PM Forum, Discord(Armagedon) Kia Sidhe#0481 , Mobil om ni frågar efter det.


Yellow Fanatic Boys
Coach: Raslurbat
Ras: Kislev
Team value: 980
Kontaktuppgifter: Discord


------------------------------
NO ONE GETS OUT ALIVE!
------------------------------



Varje ras har restriktioner & krav på tillåtna laguppsättningar! Var vänlig att följa dessa vid skapande av lag samt under ligans gång.
Jag litar på att deltagande coacher följer de regler som gäller. Matchbokning sköts direkt mellan coacher. Använd den kontaktinfo varje coach angett i sin laganmälan.

Från det att jag rullar till ny omgång har vi 2 veckor på oss att spela våra matcher. Jag försöker rulla så fort alla matcher i en omgång spelats klart.

Vi börjar med en basic Round Robin. Samt final mellan topp 2!
Poäng enligt följande: +3 per win, +1 per draw, +0 per loss.
Tie-breaker är TD difference > Number of TD > Random bonanza.


---------------------------


MAIN RULES

- NO use of Re-rolls. (Team RR's, Inducements, kickoff-results)

- NO use off Apothecary. (Staff or Inducements)

- NO player ever leaves a team unless it dies on the field.

- NO "Leader" or "Pro" skill on any player. All other skills ok.

- Allowed inducements: Any Star player, Mercenaries, Secret Weapons, Wizards, Bribes and Max 1 Bloodweiser Babe.

- Teams have restrictions on what players are allowed on the roster. See "Team Rules and Restrictions". These restrictions must never be exceeded. Not even with inducements.

- No new players may be bought during a MMMCripples cup. Loners are your new best friends.

- Two minute turns!

- Undead, Necromantic and Nurgle teams cannot buy any zombies/rotters raised from dead players.


---------------------------


ADDITIONAL RULES

- New Teams or teams from earlier MMMC seasons only. Teams must not have been played elsewhere.

- Kick off results are on.

- Aging is off.

- Stadium upgrades allowed.


---------------------------


TEAM RULES AND RESTRICTIONS
When building a new team, or changing the roster between seasons, the following rules and restrictions must be followed.

- MAX 1000TV.
- No RR's or Apothecary.
- No Fan Factor.
- Positional minimums must be followed at team creation.
- Positional maximums must never be exceeded.
- Max number of players must not be exceeded at team creation.

HOW TO GET NEW PLAYERS
New players can only be bought between seasons.

- Maximums can still not be exceeded.
- Minimums can now be disregarded.
- Max 16 players in team.


------------TEAMS-----------

AMAZON
Minimum: 2 Catchers
Max: 2 Blitzers
Max 13 players in new team

BRETONNIAN
Max: 3 Blitzers
Max 14 Players in new team

CHAOS
Minimum: Minotaur
Max: 3 Warriors
Max 13 Players in new team

CHAOS DWARF
Minimum: Minotaur
Max: 4 Chaos Dwarf blockers
Max: 1 Bull Centaur
Max 13 players in new team

DARK ELF
Minimum: 1 Runner + 1 Witch Elf + 1 Assassin
Max: 3 Blitzers
Max 13 players in new team

DWARF
Banned from play!

ELVEN UNION
Minimum: 4 Catchers
Max 13 players in new team

GOBLIN
Minimum: 2 Trolls + 1 Fanatic + 1 Bombardier + 1 Pogoer
Max 16 players in new team

HALFLING
Minimum: 2 Treemen + 12 Halflings
Max 16 players in new team

HIGH ELF
Minimum: 4 catchers
Max 13 Players in new team

HUMANS
Minimum: Ogre + 2 Catchers
Max: 3 Blitzers
Max 14 Players in new team

KHEMRI
Max: 3 Tomb Guardians
Max: 1 Blitz-Ra
Special: 1 extra Tomb Guardian/Blitz-Ra or 1 Thro-Ra
Max 13 players in new team

KISLEV CIRCUS
Minimum: Tame Bear + 2 Catchers
Max 14 players in new team

LIZARDMEN
Minimum: Kroxigor
Max: 4 Saurus
Max 14 Players in new team

NECROMANTIC
Minimum: 2 Ghouls
Max: 1 Werewolf
Max 13 Players in new team

NORSE
Minimum: Yhetee + 2 Throwers
Max: 1 Runner
Max 14 Players in new team

NURGLE
Minimum: Beast of Nurgle, + 4 Pestigors
Max: 2 Nurgle Warriors
Max 13 Players in new team

OGRE
Minimum: 6 Ogres
Max 16 players in new team

ORC
Minimum: Troll + 4 Goblins + 2 Throwers
Max: 5 Blitzers & Black Orcs (Total, in any combination)
Max 13 Players in new team

SKAVEN
Minimum: Rat Ogre, + 1 thrower
Max 14 Players in new team

UNDEAD
Minimum: 4 Ghouls + 4 Skeletons
Max 13 Players in new team

UNDERWORLD DENIZENS
Minimum: Warpstone Troll + 2 Skaven Linemen
Max: 1 Skaven Thrower
Max 14 players in new team

VAMPIRE
Minimum: 5 Vampires
Max 14 players in new team

WOOD ELVES
Minimum: Treeman
Max 13 Players in new team

---------------------------