Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg gjorda i tavlor som du har tillgång till.

Visa inlägg

Ämnen - mlkr

#21
Hej medlemmar :)

För kännedom - Andreas Carlsson, Joakim Sjöstedt samt Tom Hewitt har valt att lämna årets styrelse av personliga skäl. Detta skedde den 24/5. Kvarvarande i styrelsen arbetar för närvarande internt med att se över hur vi går vidare med resterande verksamhetsår.

Vi återkommer med mer utförlig information när vi har den. Tills dess ber vi om medlemmars tålamod då vi arbetar ideellt och även har privatliv och arbetsliv att ta hänsyn till.
#22
Kära medlemmar. Lördag 16/6 från 20:00 är lokalerna stängda för ordinarie verksamhet och jag har av styrelsen fått tillåtelse att nyttja dem för sluten verksamhet. Det går tyvärr inte att vistas i lokalerna samtidigt som detta arrangemang genomförs.

Tack för visad hänsyn och ursäkta eventuella bekymmer detta ställer till.
#23
VIKTIG INFORMATION!

Imorgon tisdag 8/5 är det inte tillåtet att parkera på parkeringsdäcket utanför föreningens lokaler. Hyresvärden skall märka upp nya parkeringsrutor. Därefter är det dessa vi använder oss av. Tack för visad hänsyn :)


Skickat från min iPhone med Tapatalk
#24
Rollspel / Merchandise - tärningar
mars 26, 2018, 22.58
Hej Rollspelare

Vi håller på att kolla av intresset för specialtärningar att erbjuda föreningens medlemmar.
Det visar sig enkelt att hitta producenter för D6 med föreningens logotyp på och få ett bra pris...

Det är svårare att få till D4, D8, D10, D20...
Jag vet att vi är ganska många rollspelare på föreningen men hur många skulle vara intresserade av ett set med specialtärningar?

Hur är intresset för ett set av följande:
1st D4
1st D8
2st D6
2st D10
1st D12
1st D20

Så kan jag checka om det blir ekonomiskt möjligt eller svindyrt att åstadkomma.
hej hej!
#25
Styrelsen informerar / Geddonmerch!
mars 25, 2018, 23.21
Geddonmerch! Nu kommer du äntligen kunna klä dig snyggt. Första intresseanmälan uppe. Den går ned igen 2/4 så skynda dig att svara om du är intresserad av en snygg T-shirt!

https://form.jotformeu.com/80836051932355
#26
Styrelsen informerar / Årsmötet är avklarat
februari 11, 2018, 22.35
Kära medlemmar!

Årsmötet avslutades tidigare idag och föreningen står numera med nytt namn, ny styrelse och nya förutsättningar för en suverän medlemstillväxt och verksamhetsutveckling.

-----------------------

Nya styrelsen ser ut som följer:
Ordförande - Andreas Carlsson
Vice Ordförande - Dina Bilfeldt
Kassör - Carl Tatti
Sekreterare - Marcus Mellqvist
Ledamot - Ida Rylöv
Ledamot - Petrus Johansson
Suppleant - Theodor Düring
Suppleant - Tom Hewitt
Suppleant - Malin Larsson
Suppleant -  Joakim Naeonic Sjöstedt

-----------------------

Valberedningen består av:
Sammankallande - Christopher Josefsson
Ordinarie - Lars Gregorson
Suppleant - Felix Aneer

-----------------------

Våra revisorer för året:
Sammankallande - Patrik Lennartsson
Ordinarie - Patrik Bohlin
Suppleant - Fredrik Ros

-----------------------

Båda propositionerna röstades igenom vilket innebär att det är på sin plats att med unison stämma glädjefullt ropa ut att Spelföreningen Armagedon är död! Länge leve Armagedon!
Ny logotyp är på väg också. Nämnde någon merchandise? :P

Föreningens medlemmar har nu även fått lite mer ansvar än under 2017. Vi kommer nu alla (eller ja, de som blir cirkelledare) hjälpas åt att rapportera in aktivitet till vårt studieförbund Medborgarskolan. Styrelsen återkommer snart om hur detta kommer gå till. Det är lätt som en plätt!

-----------------------

Vi är mycket glada över satsningen på ny verksamhet i form av LAN på föreningen. Lokalerna är förberedda, fibern är indragen och expertisen på plats. Hur har ni det med er APM?

-----------------------

Det ska förstås arrangeras Spelkonvent även i år. Föreningens stolthet sker varje år tack vare våra hjältemedlemmar. Vill du vara en av dem? Håll ögon och öron öppna efter mer information.

-----------------------

Det kommer ganska snart gå ut information till alla nuvarande medlemmar om hur man betalar sin medlemsavgift samt eventuell skåps- och blippavgift.

-----------------------

Styrelsens första möte sker nu i veckan som kommer och därefter komemr vi vara igång på riktigt. Då kommer det mer information så vänligen ha lite tålamod med oss tills dess.

-----------------------

Styrelsen välkomnar er till Armagedon under verksamhetsåret 2018!
#27
Styrelsen informerar / Proposition: Namnbyte
januari 31, 2018, 19.51
Från styrelsen kommer följande proposition inför årsmötet 13:00 11/2 2018
------------------------------------------

De senaste årens arbete med att förnya och förändra föreningen har inte bara handlat om en uppfräschning av våra lokaler. Flera styrelser har även berört frågor gällande föreningskultur och image, och på den vägen kommit in på frågan om föreningens namn. Idéer på namn som tidigare presenterats för föreningens medlemmar var tänkt skulle förtydliga vad föreningen gör, vart vi har vår huvudsakliga verksamhet, samt framställa oss i mer fördelaktig dager än vad några då ansåg ett felstavat domedagsnamn gjorde. Vi tänkte också att ett namnbyte tydligt skulle markera den förändring i föreningskultur vi arbetar för. Vi lade även stor vikt på hur kommunala/statliga organisationer eventuellt såg på oss. Vi ansåg då att den positiva värdeladdning och starka nostalgiska samt historiska koppling egennamnet "Armagedon" hade inte övervägde de fördelar som skulle komma av att ta bort det.

Efter flera informella och formella samtal med föreningens medlemmar har vi insett just hur viktigt namnet är för föreningen och dess medlemmar. Det har stark nostalgisk samt historisk koppling. Den förändring i föreningskultur vi vill se kommer heller inte ske på grund av något så enkelt som ett namnbyte. Det arbetet sker på annat sätt.

Med detta sagt föreslås det att föreningen byter namn från "Spelföreningen Armagedon" till enbart "Armagedon".

Med Armagedon som föreningsnamn behåller vi det positiva som våra medlemmar värnar om. Föreningshistoria, tradition & nostalgiska känslor är fortfarande enkelt och tydligt kopplade till föreningsnamnet. Samtidigt kan vi enkelt nå de ursprungliga mål styrelsen ville uppnå med vårt ursprungliga förslag. Genom att frigöra oss från "spel" i namnet, så når vi också lättare ut till institutioner där ordet har visat sig ha en negativ laddning.
Andra mindre men inte obetydliga fördelar som framkommit under samtal med våra medlemmar är möjligheten till en tydligare logotyp, att namnet har en "nördig ton" som lockar andra spelintresserade, vi behåller en identitet och blir inte så slätstrukna, med mera.

------------------------------------------

Det var allt :)
/Marcus Mellqvist
#28
Från styrelsen kommer följande proposition inför årsmötet 13:00 11/2 2018
------------------------------------------

Armagedon, som de flesta ideella föreningar, lever och utvecklas med sina medlemmars engagemang, samt med de ekonomiska bidrag som årligen erhålls från stat, kommun eller andra instanser. Dessa bidrag tillsammans med arbetet från medlemmar har gjort att föreningen snart firar 40 år. Trenden de senaste åren har tyvärr varit att dessa ekonomiska medel har minskat. Det har gjort att styrelsen sökt sig till nya samarbetspartners som garanterar föreningens välmående. 2016 ingick vi ett samarbete med studieförbundet Medborgarskolan. Detta har gjort att vi inte bara har kunnat utveckla och renovera föreningslokalen; vidare har en stor del av våra ekonomiska medel letat sig tillbaka till medlemmarna genom icke-fasta utgifter. Dessa intäkter bygger också en hälsosam buffert inför framtida eventuella ökade utgifter.

Baksidan med samarbetet har varit det ökade administrativa arbetet. Detta har blivit övermäktigt, och vi står mycket troligt inför valet att tvingas lämna samarbetet med vårt studieförbund, eller lägga över ansvaret för rapportering på de enskilda medlemmarna det berör. Förslaget gör således gällande att person som tecknar medlemskap i föreningen Armagedon, är 20+ år, och deltar i återkommande aktivitet, i samband med tecknandet går med på..

1)   ..att assistera i bildandet av studiecirklar och besluta om vem inom den återkommande aktiviteten som blir cirkelledare.
2)   ..att samarbeta med ansvarig inom styrelse med information kring vilka personer som ingår i cirkeln.
3)   ..att göra en enkel beskrivning (med utgång från mall) om vad cirkeln gör, och vad dess mål är.
4)   ..att direkt före eller efter träff inom cirkeln logga in på studieförbundets digitala plattform för att rapportera aktiviteten.
5)   ..att, om cirkelledare, och vid behov, ge en kortare muntlig redovisning på medlemsmöten, så som årsmötet, vad cirkeln gjort under året.

------------------------------------------

Det var allt :)
/Marcus Mellqvist
#29
Styrelsen informerar / Motion: Borttagen
januari 31, 2018, 19.09
EDIT:

Jag har blivit ombedd att ta bort den inkomna motionen.

----------------------------------------------------
#30
Facebookgruppen: https://www.facebook.com/events/1277758792315198/

Samma information för forumdwellers:

Kära medlemmar,

Redan förra året ville dåvarande styrelse arrangera ett tillfälle för oss och övriga medlemmar att träffas för en chans att umgås och spela spel tillsammans. I år gör vi slag i saken och det är verkligen på tiden. Vi är i skrivande stund 80+ betalande medlemmar och har ca 50+ till som ännu inte ordnat med sin medlemsavgift. Nyfikna bekanta & spelsugna familjemedlemmar är varmt välkomna att vara med.

Planen är som följer:

13:00 Grill & Mingel på parkeringsplanet.
Kom och träffa styrelsen samt övriga föreningsmedlemmar. Käka något gott från grillen och ta en kall dricka.

14:00 Information
Styrelsen passar på att kort informera om framtidsplaner & annat viktigt. Vi vill även ge just dig och din spelgrupp chansen att presentera er. Vad spelar ni? Finns det plats för fler? Letar du rollspelsgrupp? Har du nåt kul projekt på G? Vad kan man hjälpa spelkonventet med i år?

15:00 Spel & pyssel
När grillen vart igång i 2 timmar kan vi mätta och nöjda öppna upp för spel och pyssel i våra gemensamma lokaler. Aktivitet tills ni stupar.

Det är viktigt för oss som arrangerar detta att de som planerar närvara anmäler sig till eventet. Om du dessutom tar med dig personer som inte själva anmäler sig så skriv gärna det i gruppen. Inge vill ju bli ståendes utan mat.

Varmt välkomna!
/Spelföreningen Armagedon's Styrelse
#31
Habla MP-5 / God Jul
december 24, 2016, 15.24
God Jul Geddoniter! Må ni få många brädspel, tärningar & tennfigurer i era paket! /M


Skickat från min iPhone med Tapatalk
#32
Styrelsen informerar / BLIPPDAGS!
juli 11, 2016, 12.13
BLIPPDAGS!

Idag måndag 11/7 2016 installeras nytt låssystem på föreningen. Jag har tyvärr ingen mer specifik info att ge men hoppas att vi ska kunna börja signa ut blippar till medlemmar under eftermiddagen. Installationen påbörjas 13:00 och jag finns på plats från och med då.

Ickemyndiga medlemmar (vanligtvis du under 18 år) kan signa ut men behöver målsmans underskrift (vanligtvis en förälder) samt att målsman är med vid uthämtande av blipp.

Meddelar här när systemet är redo att sättas i bruk. Styrelsen kommer göra allt vi kan för att se till att ordinarie verksamhet kan rulla på. Vi ska även se till att ordna officiella tider då alla kn komma och signa ut blippar!

Mer info kommer när vi har den :)

/MM


/Mlkr
#33
Datorspel / Twilight Struggle
juni 24, 2016, 11.18
Hallååå Steamgamers - Twilight Struggle, brädspelet rankat som "#1 War Game" på BoardGameGeek är på Steamrean och kostar ynka €9!!
Jag har själv aldrig spelat det men hört mycket bra om det och för den summan hamnade det lätt i inkorgen :P
Glad midsommar!
#34
Hej föreningen!

Det händer mycket på föreningen. Vi är mitt uppe i renovering av tak och det börjar bli ganska mycket övrig verksamhet i lokalerna med nya medlemmar. Mycket glädjande. Nu när det börjar bli fint och det är mer rörelse i lokalerna är det dags att ta tag i ordning och reda på föreningen igen. Därför har det skett lite förändringar och styrelsen tar även tag i gamla beslut som fortfarande gäller men som inte längre efterlevs. Läs och begrunda!

- Förvaring av stuff sker fortsättningsvis i ens eventuellt hyrda skåp. Allt material som står under eller på skåp efter 7/10 kommer att ställas in i förrådet för förvaring fram tills årsmötet. Därefter får styrelsen ta beslut om eventuellt kvarvarande grejjer. Vårt förslag är därför att man redan innan 7/10 tar hand om sina saker och antingen förvarar dem i sitt eventuella hyrda skåp alternativ förvarar det på annan ort. Får man inte plats med allt får man prioritera vad man förvarar på föreningen.


- Vi har flyttat alla spelbord från hörnet i blå rummet till ytan där det tidigare satt en elcentral. Behöver man byta bord är det fortsättningsvis där man hämtar o lämnar.
Det "vardagliga" behovet bedömer vi vara 3 warmachine/Hordes-size:ade samt 3 warhammer-size:ade bord i lokalerna. Resten förvaras i vårt nya förråd i ändan av korridoren förbi vår tryckerigranne.

Nyckel till förråd finns i styrelserummet. Hugg gärna snarast någon av oss med nyckel dit & ordna bort överflödiga bord så vi får bättre ordning i lokalerna :)

- Efter förra årets BSK står det flertalet bord som ska renoveras uppe i lokalerna. Dessa står för tillfället med de andra. Fram tills dess att de faktiskt renoveras bör dessa placeras i vårt nya förråd.
Nyckel till förråd finns i styrelserummet. Hugg gärna snarast någon av oss med nyckel dit & ordna bort överflödiga bord så vi får bättre ordning i lokalerna :)

- Verkstaden har nu fungerande hobbystationer vilket innebär att om man ska klippa/limma/måla plast/trä/frigolit eller sådant så gör man detta här. Man plockar dessutom undan efter sig så vi slipper se verkstaden obrukbar igen ^^

- Skarpsynta medlemmar kommer snabbt märka att de små skåpen inte längre står på sina vanliga platser. De små skåpen kommer att omplaceras då vi vill frigöra yta i föreningens lokaler. Ny placering av småskåpen kommer vara i korridoren utanför tryckeriet.
Detta då vi behöver frigöra yta inne i våra ordinarie lokaler. Hissdörren ska vara fri inför framtida återaktivering av denna och ytan vid entrén ska få en hylla med toffelfack. Vi kommer samtidigt passa på att måla om småskåpen i en och samma kulör. - Vi kommer att låsa upp o haka av dörrarna inför detta. Därefter monteras allt ihop igen o allt innehåll lämnas förstås orört.

Utöver detta - Fortsätt göra ett bra jobb med iordningsställande av stolar, bord och att sköta köket - mycket trevligt att det blivit en tydlig förbättring på denna fronten :)
#35
Tjo! Styrelsen kommer flytta merparten av sitt digitala utbyte från sin FB-grupp till forumet. Har alla nuvarande medlemmar tillgång till den gömda styrelsetråden?

Bohlin - kan jag (bland andra) bli gjord till mod för forumet så jag kan hjälpa till med sånt i framtiden? :)


/Mlkr
#36
Hej föreningen.
Vill förvarna att knappen vid entrén tagits ned för att förbereda för installation av ny elcentral.
När man nu kommer till föreningen får man gå bort till nuvarande elcentral vid köket och trycka på den röda knappen där istället.
Samma sak gäller när man går. Jag hoppas kunna ha ordnat allt detta inom en 2-veckors period! :)

Tack för er förståelse.
#37
Det händer mycket på och för föreningen just nu. Som styrelsens informationsansvarige är jag rädd att en del information drunknar i flödet men det finns inte mycket att göra åt saken är jag rädd. Crosspostar på forum förstås. Vi har även ett par trick kvar upp i skjortärmen som vi kommer nyttja i år.

I vilket fall - Nästa gång man besöker föreningen får man gärna kika in det allra senaste inom Armagedon's föreningsteknologi!: Vår alldeles egna Living Rulebook. Ordningsregler, kort & gott. En levande regelbok då den kommer uppdateras & förändras efter behov. Hänger på anslagstavlan.

Just nu ett väldigt tunnt häfte som mest försöker fånga upp och vidare uppmuntra den positiva stämning som finns på föreningen. Men även en del ordningsregler kring skötsel av lokaler osv. kommer hittas här.

Styrelsen ser detta dokument som ett av många verktyg i att skapa en änu trevligare, välkomnande & fräsch förening. Input & idéer från medlemmar högst välkomna.

Tack för din tid.
/Styrelsen
#38
Styrelsen informerar / Protokoll 2016
mars 28, 2016, 23.14
Nu har jag fått till det så jag kan posta protokollen på forumet också.
Vi börjar med protokollet från första mötet.
/Marcus
#39
27/5 är det Kulturnatta i Borås Kulturhus och temat är SPELKULTUR!

Armagedon kommer finnas på plats med massa olika spel att prova på. Vi kommer passa på att fira vår 35:e födelsedag samt marknadsföra the living hell out of us så att vi kan få fler medlemmar och mer aktiviteter i våra snart väldigt fina lokaler.
Föreningen behöver folk som hjälper till! :D

Ok peeps! Here's the deal! Jag ansvarar över Armagedon's närvaro under årets Kulturnatta. Ett utmärkt och förmodligen aldrig återkommande tillfälle att marknadsföra vår förening inför 2000 Boråsare som typ inte har en aning om att vi existerar.
Det behövs folk! Jag siktar på att vi ska kunna fylla 4-5 bord med lättspelade och lättdemade bordsspel av olika slag. Tänk Carcassone, Roborally och liknande. Jag vill dessutom att vi ska ha 2 figurspelsbord där vi visar upp Warmachine/hordes samt något mindre och mer drop-in vänligt skirmish!
Star Destroyern och/eller Borgen hade vart tufft att ha på plats.
Någon som kan hålla i Maffia? Rollspelsledare kanske kan vara aktuellt?
Vi har en grym chans att synas och göra ett gott intryck så kom med era idéer så diskuterar jag med huvudarrangörerna och plockar ihop ett väl fungerande program!

Om du har idéer vill jag att du MAILAR MIG! Mellqvist@outlook.com
#40
ARMAGEDON RENOVERAS!
Säkrare, fräschare, bredare verksamhet.


Varför renoverar vi Armagedon's lokaler?
Under 2015 diskuterade styrelsen en omfattande renovering och upprustning avSpelföreningen Armagedon's lokaler med målet att göra dem säkrare, fräschare samt öka möjligheterna för en breddad verksamhet. Uppdaterade lokaler sågs som ett viktigt steg för en i framtiden mer aktiv förening med ett större medlemsantal. Förslag att investera 100 000:- för ändamålet lämnades till 2016 års styrelse och detta godtogs under årsmötet av föreningens medlemmar.En arbetsgrupp med ansvar för renoveringen har skapats inom årets styrelse. De största tilltänkta investeringarna är:

* Uppfräschad entré med digitalt nyckelsystem för att öka våra medlemmars möjligheter att bedrivaverksamhet i våra gemensamma lokaler.

* Ny elinstallation då den nuvarande inte håller måttet. Vi har haft överbelastningar & bränt kablage.Dessutom har gamla strömförande installationer suttit kvar och varit direkt livsfarliga.

* Installation av ett undertak i större delen av våra gemensamma lokaler för att skapa en bättre ljudbild.Idag lider våra lokaler av eko och hög ljudvolym även när mindre grupper nyttjar dem.

* Installation av nytt golv då nuvarande uppfattas som kallt, hårt och fult. Våra kriterier för ett nytt golv
är att det ska hjälpa till med att dämpa ljud, vara slitstarkt & mer estetiskt tilltalande än nuvarande.

* Utöver detta kan det bli fler positiva förändringar om ork och ekonomi så tillåter. 

Vad innebär renoveringen för Armagedon's medlemmar?
Större delen av renoveringen sker ideellt av oss medlemmar. Ju fler vi är som hjälper till desto lättare och snabbare kommer arbetet att bli gjort. Men trots allas insatser får vi räkna med följande:

* Arbetet kommer ske stötvis. Diverse utrymmen i föreningen är därför periodvis otillgängliga.

* Under vissa lokalhelger stängs all övrig verksamhet ned och vi fokuserar på att få jobbet gjort.

* Förändringar kommer att ske, alla kommer inte att vara 100% överens eller nöjda med resultatet.

Vad kan jag som medlem göra för att hjälpa till?
Alla medlemmar är varmt välkomna att hjälpa föreningen! Styrelsen uppmuntrar inkommande av tips, förslag och idéer. Vi uppskattar dessutom att du hjälper till under årets lokalhelger. Föreningens lokaler är alla medlemmar till gagn och vi hoppas därför att så många av oss som möjligt kan vara föreningen behjälplig under året.