Organisera mera: Warhammer Fantasy Battles

Startat av emil, augusti 15, 2016, 15.12

Föregående ämne - Nästa ämne

emil

Tjena!

Är det några fler som har lust att lira Warhammer FB på föreningen? Just nu verkar det spreta en aning emellan oss få som fortfarande spelar ibland, bl.a. vilken edition man ska spela. Själv har jag lirat 6/7th edition & 9th Age i år. Det verkar som om vi behöver organisera oss ngt för att få ihop spelare och ha kul igen helt enkelt. 8th edition och tidigare editions, stöds ju inte längre av GW, utan det är Age of Sigmar som gäller för dom. Men det är ju inget som förbjuder oss att spela gamla editions eller 9th Age.

Själv fortsätter jag helst med Oldhammer i någon variant med fyrkantiga baser.

Är det någon annan som har några tankar & funderingar?

Zot

Det skulle vara jättekul om det går att få ihop en liten grupp som kör på ett system hyfsat regelbundet, så att det går att lära sig systemet mer eller mindre flytande (så det blir mindre regelkoll och mer action).

Allra helst skulle jag i så fall spela Fyrkanthammer 8:e eller 9:e utgåvan. Men jag kan tänka mig annat också om det kniper, det viktiga för min del är att det blir lite spel med målade figurer.

(Vill också passa på att tacka för god match igår! Det var jättekul och jag tyckte det såg kanonbra (t.o.m. Helblaster-bra) ut med uppåt 250 målade figurer på bordet! Även kul att träffa er andra som var där!)

emil

#2
Vi får väl köra på själva i värsta fall Zot, tills det blir mer intresse i och kring Warhammer-träsket. Dogs of War-listan från 2002 är tydligen kompatibel in i 8th edition. Ngn gång under våren är det aktuellt med en 9th Age-lista påstår insatta personer. Kan nog skrapa ihop en Dark Elvis-armé och en dvärg-armé någorlunda målat för 2000 poäng. I 9th är standarden tydligen 2500 poäng, så det blir lite tufft för mig.
Har dock ingen 8th edition armébok till Dark Elves, om inte David D hittar sin helt plötsligt. Får börja måla upp lite nytt också, och det skulle underlätta med ett skåp. He he...

6th editions Helblaster-regler kommer du dock inte få köra med. ;)

Zot

För min del är det inte så viktigt att komma upp till en viss poängnivå. Det får anpassas till vad som finns målat. I det perspektivet tror jag också att AoS kan vara bra, för jag har fått för mig att det är mer anpassat till ett lägre antal figurer(?)

Det bästa just nu kanske är att bara fortsätta köra på med de system som är aktiva. Det är nog också bra att i så fall fortsätta annonsera lite här på forumet så det syns (även utåt) att det pågår aktiviteter kring detta.

Hoppas även på input från andra!

emil

Jo, jag hade också önskat lite mer input, men det här forumet verkar lika dött som intresset för Warhammer FB tyvärr eller nåt.

Zot

Det är nog bara att köra på! Meldon skulle ju också annonsera här när det blir dags för spel. Tänker för min del plugga lite 9th age så kan vi testa det nästa gång, kanske? Eller 8th, som jag kanske fortfarande kan hyfsat bra, om du vill testa din DoW-lista i det systemet? Mig kvittar det egentligen.

emil

Vi kan gå från 7:an till 8:an någon gång, så får du vara lekledare. Sedan tar vi 9th ngt senare. Jag har fortfarande inte fattat vad enheterna heter ens i 9th. Daniel var iaf gärna med nästa gång och rulla lite tärning. Han tyckte det var kul, och det var kul att vara på föreningen.

Meldon

Alla mina Skavens har fyrkantiga baser så jag kan nog vara på nångång med :)
There are no friends in the real world, just less hostile enemies

emil

Kul att du kikade förbi, det var några år sedan vi sågs. Tycker det var gott "tjöt" och glad stämning överlag på alla som tittade in och sa "hej". Trots en viss Helblaster. Jag möter gärna dina råttor i någon hat-dust senare. -"Don´t forget Miragliano."

Men vilken edition vill du köra, eller är du bäst påläst på?

Meldon

Den senaste jag spelade var 8:e så det är den jag kan bäst
There are no friends in the real world, just less hostile enemies

emil

Om du & Zot ställer upp som någorlunda pedagogisk lekledare så kan vi köra 2000 poäng 8:an då´rå. För mig är det 6:an/7:an som jag kan bäst, 8:an & 9:an är helt nytt för mig nämligen. Körde ni med/utan Special Characters i 8:an?

-"Don´t forget Miragliano."

Meldon

There are no friends in the real world, just less hostile enemies

Zot

Muppfritt här också!

Får damma av åttan och är gärna lekledare om det behövs.

emil

#13
Vad har mupparna gjort för ngt ont nu då? ;) (Vi har/hade en medlem som gick under smeknamnet Mupp-Marcus vill jag minnas.) Men det låter bra, då är vi 3 iaf till en början som kan lira lite sporadiskt. Så det är väl bara att PMa när man har tid och är sugen. Jag kollar gärna på om ni möts och kör lite 8:an.

Meldon

Jag håller ju på att sälja lägenhet just nu o ska snart flytta så jag kommer nog inte kunna gräva fram en seriös arme förrän nångång i Okt
There are no friends in the real world, just less hostile enemies