You are Here:
Drakar och Demoner - Cimir, vår frälsare

Författare (läst 18342 gånger)

SV: Drakar och Demoner - Cimir, vår frälsare
« Svar #90 skrivet: mars 04, 2014, 23.29 »
 

hake

  • Western - Grupp 1
  • Veteran Kobold
  • ****
  • 357
    Antal inlägg
  • Karma: +2/-0
    • Visa profil
Innebär detta att vi som har gamla karaktärer ska köpa om alla våra färdigheter/grundegenskaper?

Med tanke på de många regeländringarna och värderingsförändringen av de olika grundvärderna mm är det kanske lika bra? Känns mest rättvist för alla inblandade att vi skapar karaktärer på samma vis? Så värst himla jobbigt att köpa nya färdigheter är det ju ändå inte.
 

SV: Drakar och Demoner - Cimir, vår frälsare
« Svar #91 skrivet: mars 05, 2014, 12.31 »
 

Spiff Rymdspionen

  • Styrelsen
  • Captain Armagedon
  • *****
  • 1 915
    Antal inlägg
  • Karma: +5/-0
    • Visa profil

Stämmer, för det mesta. Grundegenskaperna och vapenfärdigheterna behöver definitivt att göras om. Det är också möjligt att differensen i undergrupper kommer att behöva bli smalare än tidigare. Gerf-förmågor och färdigheter kan generellt sett lämnas oförändrade, för att sedan justeras till viss del upp eller ned beroende på karaktär.

För de som vill göra om karaktärerna helt, det vill säga ändra på färdigheter som tidigare definierat henne eller honom i spelvärlden, så skulle jag rekommendera en helt ny karaktär i stället.   
"Det finns tillfällen när inte ens mina turrymdskeppskalsonger hjälper."
 

SV: Drakar och Demoner - Cimir, vår frälsare
« Svar #92 skrivet: mars 06, 2014, 14.31 »
 

hake

  • Western - Grupp 1
  • Veteran Kobold
  • ****
  • 357
    Antal inlägg
  • Karma: +2/-0
    • Visa profil
När är du klar med regeländringarna? Dvs när kan man träffa dig för att korrigera sin karaktär?
 

SV: Drakar och Demoner - Cimir, vår frälsare
« Svar #93 skrivet: mars 06, 2014, 15.01 »
 

Jimp

  • Veteran Kobold
  • ****
  • 265
    Antal inlägg
  • Karma: +0/-0
    • Visa profil
När får vi veta vilka som kommer vara i vilka grupper, vissa grupper kommer ju få mer "nya" än andra.

//Jimmy
Ill dance for Gil!!
 

SV: Drakar och Demoner - Cimir, vår frälsare
« Svar #94 skrivet: mars 06, 2014, 23.57 »
 

Spiff Rymdspionen

  • Styrelsen
  • Captain Armagedon
  • *****
  • 1 915
    Antal inlägg
  • Karma: +5/-0
    • Visa profil

Spikande kring regler som rör karaktärsgörande kommer tidigt nästa vecka. Gruppsammansättningar kommer att dröja lite på sig.
"Det finns tillfällen när inte ens mina turrymdskeppskalsonger hjälper."
 

SV: Drakar och Demoner - Cimir, vår frälsare
« Svar #95 skrivet: mars 08, 2014, 17.34 »
 

deadbolt

  • Cimir 3
  • Ãœberkobold
  • *****
  • 794
    Antal inlägg
  • Karma: +1/-1
    • Visa profil
Spännande :)
“Elvis is that which is. Bigfoot is that which was. Space aliens are that which will be. The Holy Trinity of white-trash religion. "
 

SV: Drakar och Demoner - Cimir, vår frälsare
« Svar #96 skrivet: mars 10, 2014, 15.03 »
 

Spiff Rymdspionen

  • Styrelsen
  • Captain Armagedon
  • *****
  • 1 915
    Antal inlägg
  • Karma: +5/-0
    • Visa profil

Den äldre posten som rörde förändringar har blivit uppdaterad och är nu mer relevant. Efter lite speltest kanske regeln kring negativa modifikationer på relevanta färdigheter likvärdigt med skada på totalt kroppspoäng som överstiger karaktärens MTU-grupp vara lite för hård. Någon sorts gerfförmåga kommer nog minst att tillkomma som kompenserar lite för det.

Som pekats på tidigare så kommer de grupper som ligger i träda att få göra sig bekväma där lite till. Ser ut som ny spelstart blir kring tidiga sommaren.
"Det finns tillfällen när inte ens mina turrymdskeppskalsonger hjälper."
 

SV: Drakar och Demoner - Cimir, vår frälsare
« Svar #97 skrivet: mars 10, 2014, 15.38 »
 

hake

  • Western - Grupp 1
  • Veteran Kobold
  • ****
  • 357
    Antal inlägg
  • Karma: +2/-0
    • Visa profil
Bagatell, men jag antar att du menar undvika och inte vighet. Kan kanske misstolkas av någon som inte spelat med dig tidigare…

13: Vapenfärdigheter och slagsmål kommer att få en ny kostnad. Värde 1-10 ger en kostnad på 1, 11-20 på 2, 21-30 på 3 och så vidare. Vighet, dra vapen och två vapen behåller sin gamla fasta kostnad

:)
 

SV: Drakar och Demoner - Cimir, vår frälsare
« Svar #98 skrivet: mars 10, 2014, 22.53 »
 

Spiff Rymdspionen

  • Styrelsen
  • Captain Armagedon
  • *****
  • 1 915
    Antal inlägg
  • Karma: +5/-0
    • Visa profil
Korrekt Hake, undvika skall det vara.

Grundegenskaper köps efter nedan lista;

9: Kostnad 1
10: Kostnad 2
11: Kostnad 3
12: Kostnad 5 (10 för grundegenskap storlek för dvärgar)
13: Kostnad: 7 (14 för grundegenskap storlek för dvärgar)
14: Kostnad 9 (18 för grundegenskap storlek för dvärgar; likaså max-värde)
15: Kostnad 12
16: Kostnad 15
17: Kostnad 18
18: Kostnad 22
19: Kostnad 26
20: Kostnad 30

En karaktär startar med samtliga grundegenskaper på 8 och har 50 poäng att spendera på grundhöjningar. Ytterligare höjningar kan göras i nästa steg med gerf-poäng. Varje karaktär börjar nästa akt med 100 gerf-poäng att fördela mellan förmågor och grundegenskaper. Rasbonusar eller avdrag läggs på efter grundhöjning, men före eventuell gerf-höjning. Halv-alver börjar med en bonus på 1 i karisma, och en negativ modifikation på 1 i styrka. Dvärgar börjar med en bonus på 4 i styrka, och en negativ modifikation på 4 i storlek.
« Senast ändrad: mars 12, 2014, 02.11 av Spiff Rymdspionen »
"Det finns tillfällen när inte ens mina turrymdskeppskalsonger hjälper."
 

SV: Drakar och Demoner - Cimir, vår frälsare
« Svar #99 skrivet: mars 10, 2014, 23.26 »
 

Martin Larsson

  • Hero System Fantasy - Falling Stars
  • Captain Armagedon
  • *****
  • 2 773
    Antal inlägg
  • Karma: +7/-0
    • Visa profil
    • http://www.marabou.com/vara_produkter/daim.asp?id=1&level1=produkter&level2=produkt
12: Kostnad 5 (10 för dvärgar)
13: Kostnad: 7 (14 för dvärgar)
14: Kostnad 9 (18 för dvärgar; likaså max-värde)

Gissar att detta handlar om storlek, inte generellt för alla grundegenskaper?
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

The first casualty of war is neither innocence nor truth
The first casualty of war is always subtlety
 

SV: Drakar och Demoner - Cimir, vår frälsare
« Svar #100 skrivet: mars 11, 2014, 12.47 »
 

hake

  • Western - Grupp 1
  • Veteran Kobold
  • ****
  • 357
    Antal inlägg
  • Karma: +2/-0
    • Visa profil
Absolut inte Larsson, dricker man de mängder öl som en Dvärg bälgar i sig så kostar det på lite! ;)
 

SV: Drakar och Demoner - Cimir, vår frälsare
« Svar #101 skrivet: mars 12, 2014, 02.09 »
 

Spiff Rymdspionen

  • Styrelsen
  • Captain Armagedon
  • *****
  • 1 915
    Antal inlägg
  • Karma: +5/-0
    • Visa profil

Precis. Du såg väl att dvärgar får +4 i styrka. Styrka är det enda som är relevant!

Fast du får nog rätt ändå, Martin.

"Det finns tillfällen när inte ens mina turrymdskeppskalsonger hjälper."
 

SV: Drakar och Demoner - Cimir, vår frälsare
« Svar #102 skrivet: april 01, 2014, 11.26 »
 

hake

  • Western - Grupp 1
  • Veteran Kobold
  • ****
  • 357
    Antal inlägg
  • Karma: +2/-0
    • Visa profil
Hur går det med planeringen Carlos? När ska vi göra nya karaktärer och när är det dags att börja spela?