Timer till kaffebryggaren

Startat av carlsson, november 29, 2010, 14.00

Föregående ämne - Nästa ämne

carlsson

...är nu inhandlad och placerad på rätt plats!

Den går att sätta upp till en timme innan den slutar leverera ström.

Den kostade 39,- på Eko så jag väljer att bjuda på den.

:)

Andreas Carlsson, Borås
ASL-nörd och gammal Armagedon-uv

http://www.aslsweden.com

Martin Larsson

Mycket bra gjort Andreas. Nu kanske man slipper hitta en kaffebryggare som gått i över 1 dygn på föreningen på ett tag igen :wav:
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Dale

Jag inhandlade en liknande historia runt 2003-2004. Den fick sitta på plats i kanske 2 veckor innan någon (som inte gillade idén) hade tagit bort den. Jag fick senare höra någonting i stil med att "det är för jobbigt att sätta igång timern varje gång, bättre att en gång istället ta bort den".

Bra initiativ Carlsson, men jag är skeptisk till hur väl det faller ut bland medlemmarna som helhet.

carlsson

Citat från: "Dale"Jag inhandlade en liknande historia runt 2003-2004. Den fick sitta på plats i kanske 2 veckor innan någon (som inte gillade idén) hade tagit bort den. Jag fick senare höra någonting i stil med att "det är för jobbigt att sätta igång timern varje gång, bättre att en gång istället ta bort den".

Bra initiativ Carlsson, men jag är skeptisk till hur väl det faller ut bland medlemmarna som helhet.

Initiativet var inte mitt, utan styrelsens. Jag var bara deras viljelösa redskap.

Den gamla timern var dessutom trasig, kan tilläggas.

Förstår dock vad du menar, men nu har vi åtminstone (återigen) möjligheten att använda timer.

Andreas Carlsson, Borås
ASL-nörd och gammal Armagedon-uv

http://www.aslsweden.com

Martin Larsson

Citat från: "Dale""det är för jobbigt att sätta igång timern varje gång, bättre att en gång istället ta bort den"...

Ser också hur nån idiot resonerar så framför mig. Det går fetebort att resonera så.

Faktum är, oavsett hur ovan nämnd idiot vill slingra sig, att folk inte är kapabla att komma ihåg att stänga av kaffekokaren #-o
Det är inte direkt bara 1 gång som man hittat den igång med en gedigen svart kaka i botten av vidbränt f.d. kaffe. Timern förhindrar det, och dessutom att kannan spricker vilket den lär göra nån gång efter att ha stått på i 1+ dygn igen.

Timern är ett nödvändigt ont om föreningen ska ha kvar en fungerande kaffekokare. Det är bara att anpassa sig till det och lära sig använda den, eller att börja dricka kaffe ur kaffebaren.
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Brain

Att vi numera även har 2 pumptermosar från konventet gör att man kan hålla kaffet varmt utan att det står på plattan. [/list]
Tomas Davidsson