Hur kan den bli något annat än vad kontrakt sade?
En gissning, vi hyrde av minst tre olika parter. Högskolan i Borås, Studentkåren i Borås samt (Kommunen?), Högskolan var "gratis", kommunen begärde minst 18000:- för Bellona (kan ev. ha reducerats om vi fick bidrag). Studentkårens lokaler kostade mellan 10000:- och 15000:- om jag inte minns helt fel.
Vi hade ca. 310 betalande besökare som i snitt betalade ca. 200:-/person
totalt 62000:-
I sämsta fall: så blir det 29000:- kvar
sedan har vi mat till arrangörer, t-shirts, muggar, bil, priser, reklam, mm. kan säkert dra iväg med 20000:-
Alltså helt logiskt.
Fundering:
Potentialen för att det skulle gå ännu bättre än Bäckäng finns ju. Och nej, jag jämför inte med när vi hade 700 besökare.Några av de sista åren på Bäckäng uppnådde ju bortåt 30-50kkr vinst och då var deltagarantalet cirka 400.
När ni gjorde en vinst på 50K med 400(betalande?) deltagare som jag misstänker betalade i snitt max 200:- så borde ni endast ha haft kvar 30K för hyra samt övriga utgifter, det låter lite?
Jag kan också tillägga att det försvårar arbetet att varje år behöva byta lokaler, i vårt fall för BSK25 så med facit i hand hade vi nog kunnat avvara antingen Bellona eller några lokaler i Studentkåren och då tjänat en hel del pengar.
Om vi nu får behålla lokalerna till nästa år så finns det goda förutsättningar för att BSK26 kommer att bli ett ännu bättre konvent än BSK25.
// Daniel
Edit: Stavfel