Brädspel på torsdagar

Startat av globetrotter, februari 25, 2007, 21.07

Föregående ämne - Nästa ämne

globetrotter

Ni är välkomna till torsdagsspel som vanligt.
Hittills har jag önskemål om att ta med Oracle of Delphi igen, men kom gärna med andra förslag.
/Calr

globetrotter

Ifall PeterW skulle börja tröttna på Terraforming Mars, så finns det snart mer variation:
https://www.boardgamegeek.com/boardgameexpansion/255681/terraforming-mars-colonies
Lär visst komma till Essen, dvs strax före BSK.
/Carl

Usually_Insane

:D den är så bra, har speltestat den med Fryxarna
Suffering from Knight in Shining Armor syndrome and proud of it!

"We put poisons in our water and air to weed out the weak! We detonate fission bombs in our only biosphere! We nailed our god to a stick! Don't fuck with the human race!"
- attributed to General Nikolai Nikolai at a galactic summit

globetrotter

Dags för brädspel på torsdag som vanligt!
/Carl

globetrotter

Brädspel på torsdag som vanligt.
Sedan är jag bortrest två veckor (tillbaka 2 augusti), men PeterW kommer att hålla i det då.
Han kommer i alla fall att låna Magnum Opus och har plats med ett par spel till ifall det finns önskemål.
/Carl

globetrotter

Hoppas ni har haft bra torsdagskvällar medan jag varit bortrest.
Nu är jag i alla fall tillbaka och spelandet fortsätter som vanligt på torsdag!
/Carl

globetrotter

Dags för brädspel på torsdag som vanligt!
/Carl

globetrotter

Brädspel på torsdag!
/Carl

globetrotter

Brädspel på torsdag som vanligt! Några önskemål om spel?
/Carl

globetrotter

Dags för spel på torsdag igen!
Troligtvis kommer jag att NÄSTA vecka ha med ett nytt spel: "Founders of Glooomhaven".
/Carl

Usually_Insane

Founders of GlooooOOOOOooomhaven! alltså, får testa det se hur det är ;)
Suffering from Knight in Shining Armor syndrome and proud of it!

"We put poisons in our water and air to weed out the weak! We detonate fission bombs in our only biosphere! We nailed our god to a stick! Don't fuck with the human race!"
- attributed to General Nikolai Nikolai at a galactic summit

globetrotter

Förutom temat, så finns det ingen koppling till Gloomhaven... det är ett tungt strategiskt eurospel där man skaffar tillgång till resurser och bygger vägar och byggnader för att få poäng :-)
/Carl

globetrotter

Brädspel på torsdag som vanligt!
Jag kör gärna Founders of Gloomhaven igen.
/Carl

mlkr

Jag är gärna med och testar gloomhaven. Men om du tar med det där trevliga tärningsbaseraee speletdär man bygger en by med olika funktioner såspelar jag gärna det med :)


Skickat från min iPhone med Tapatalk
/Veni Vidi Vicious

globetrotter

#1574
Det by-spelet får du beskriva närmare. Jag kopplar inte vilket det kan vara. Något som spelats nyligen och var jag med och spelade det?
/Carl

Edit: Kollade just i appen vad du med spelat med mig i år. Troligen menar du Santa Maria. Det är Jocke som äger det och han kommer nog inte på ett tag, då han ansvarar för en fritidsgård på torsdagskvällar åtminstone fram till december. Det är ett ok spel, men jag planerar inte att köpa det.