Mythosmys (lokalen bokad Lördagen 15/3 kl 12-24)

Startat av Getsen, februari 10, 2014, 19.57

Föregående ämne - Nästa ämne

Getsen

Hej!

Den 15 mars är det 77 år sedan författaren HP Lovecraft gick bort, och för att hedra hans minne och ha en ursäkt att spela tematiska spel har jag och några vänner från Högskolan lånat Armagedons lokaler detta datum. Detaljerna hittills är få, men tanken är att ha en slags öppet hus-dag där Lovecraft-relaterade spel och aktiviteter förekommer. Det blir två rollspelsscenarion (ett till Call of Cthulhu och ett till Trails of Cthulhu) så även rollspelsrummen kommer att vara upptagna detta datum. Eventet gick först under namnet "Lördagon" men döptes senare om till "Mythosmys", och vi hoppas på en trevlig dag av spelintresserade från främst Armagedon, Högskolan och Kulturföreningen Tåget.

Om någon vill vara med och arrangera något, sätta iordning lokalen eller bara vara med och ha trevligt går det jättebra att skriva något fint i den här tråden. Vi jobbar på att få upp ett facebook-event när programpunktstexter blivit skrivna. Då kan jag dubbelposta här för de som inte har facebook.

Med vänliga hälsningar

Fredrik Ros
"I've made characters for games you've never heard of, and I've never played!"
"The road to hell is paved with randomly-generated content."
"Chaotic Neutral means never having to say you're sorry."

Ewers

Trevligt! Låter som en trevlig dag.

Hoppas min kalender tillåter medverkan.

/F 8)

Getsen

Eventet är nu öppet och finns mest på facebook. https://www.facebook.com/events/221047591413546/
Anmälan till olika aktiviteter och en kort beskrivning finns här: http://formogr.am/M7iS7TGMPl

Planen är att ändringar och programpunkter tillkommer kontinuerligt.

Välkommna! :)
"I've made characters for games you've never heard of, and I've never played!"
"The road to hell is paved with randomly-generated content."
"Chaotic Neutral means never having to say you're sorry."

Usually_Insane

Hoppas kunna spela lite eldritch horror, kan fråga CG om man kan få låna hans ex om det skulle behövas :)
om det behövs kan jag hjälpa till vid någon av Arkham light med regler och spelgenomgång

Suffering from Knight in Shining Armor syndrome and proud of it!

"We put poisons in our water and air to weed out the weak! We detonate fission bombs in our only biosphere! We nailed our god to a stick! Don't fuck with the human race!"
- attributed to General Nikolai Nikolai at a galactic summit

Getsen

Hej Peter! Toppen att du vill hjälpa till. Jag har varit i kontakt med CG gällande att låna Eldritch Horror om han inte håller i det själv. Som det ser ut nu så är det ett tjugotal personer som sagt att de kommer men få har anmält sig till spel (baserat på aktiviteten på facebook-eventet). Med det vill jag säga att vi i första hand ser besökare snarare än fler arrangörer, men all hjälp på plats är såklart välkommen. :)
"I've made characters for games you've never heard of, and I've never played!"
"The road to hell is paved with randomly-generated content."
"Chaotic Neutral means never having to say you're sorry."

globetrotter

Hej!
Det finns viss chans att jag dyker upp ändå. Annars kan Peter få låna Eldritch Horror.
OM jag kommer så kan jag ta med (förutom EH), Elder Sign, Witch of Salem och kanske även mitt exemplar av Arkham Horror. Fast det står ju ett AH i hyllan på klubben.
I så fall driver jag gärna ett spel med EH.

För övrigt står det från kl 13 i FB.meddelandet och kl 12 här...

Men jag kan troligen inte meddela deltagande förrän torsdag samma vecka.
/Carl

Getsen

#6
CG: Toppen! Ta gärna med fler spel om du kommer.
Angående tiden så är lokalen bokad 12-24, men eventet räknas pågå 13-23... Bokningen inkluderar lite ställa-iordning-tid före och efter att vi spelat. Spelandet börjar enligt schemat först kl 13. :)

Arkham Horror har vi ett par olika att tillgå, så det behöver du inte ta med. Det AH som finns på geddon är uppblandat med (minst) en av expansionerna på gott och ont.
"I've made characters for games you've never heard of, and I've never played!"
"The road to hell is paved with randomly-generated content."
"Chaotic Neutral means never having to say you're sorry."

Usually_Insane

för mig att Anna och Otto hade en kompis som hade något chtulu-inspirerat spel lite som betrayal in the house on the hill, fast med en ond spelledare. kommer inte ihåg vad det hette dock så det kanske redan finns med
Suffering from Knight in Shining Armor syndrome and proud of it!

"We put poisons in our water and air to weed out the weak! We detonate fission bombs in our only biosphere! We nailed our god to a stick! Don't fuck with the human race!"
- attributed to General Nikolai Nikolai at a galactic summit

bohlin

Jag är gärna på att spela lite arkham horror.