Nordholmiasagan - MUA

Startat av knallpucko, september 01, 2010, 12.55

Föregående ämne - Nästa ämne

nemesiswar

Är tyvärr i Luxemburg den helgen för L5R turnering. Men onsdagen som Ewers nämnde funkar.

snoffaz

Femtonde passar bra för mig och napprix  med.

knallpucko

Angående karaktärsskapande så finns det inga restriktioner - allt handlar om min förmåga att skriva in karaktären i storyn, vilket jag normalt sett är ganska bra på.

Ni kan ju dock göra er själva en tjänst och strunta i att skapa superhjältar redan från början - karaktärerna får tweaks och specialförmågor efter hand i alla fall. Här vet jag att jag lite grand går emot MUA's system, men det är så jag tycker spelvärde skapar.

Jag menar givetvis inte att ni ska skapa släta medelmutanter med tråkiga mutationer och 20% i alla värden, men superkombinationerna (Hög TT och Regenerera eller Extra KP) är bara coola i början, sedan kommer de att bli ganska slätstrukna och då tappar karaktären sin "edge". Det jag säger är att "edge" inte skapas genom spelvärden (mutationer och höga FV) utan genom att ha en genomtänkt personlighet/bakgrund som involverar delar av MUA-världens grupper, områden, kulturer, etc.

Gillar ni inte tankarna ovan så säg gärna ifrån så kan vi nå en bra balans med era tidigare spelupplevelser.

Ajaj, jag har ett födelsedagskalas att gå på den kvällen, så 15:e funkar inte. Det är däremot den enda kvällen (utom måndagen) den veckan som inte fungerar, så kanske 14/9 istället?

Svara och skriv upp era namn på listan nedan:

tis 14/9
tors 16/9
sön 19/9 snoffaz, napprix

lör 9/10 snoffaz, napprix
sön 10/10 snoffaz, napprix

lör 16/10
sön 17/10 snoffaz, napprix
Maltiel: In the name of the Emperor I command thee - no more cans labeled "Food"!
Engine room cannibal/shipmate: Alr\'t, sir. \'Ould you like an arm or a leg?
Maltiel: By the Aquila - pass me the can opener!

nemesiswar

tis 14/9 nemesiswar
tors 16/9
sön 19/9 snoffaz, napprix

lör 9/10 snoffaz, napprix, nemesiswar
sön 10/10 snoffaz, napprix

lör 16/10
sön 17/10 snoffaz, napprix

nemesiswar

BTW skulle du kunna posta lite bakrund så man kan börja klura på personlighet och bakrund för sin PCn?

snoffaz

Citat från: "nemesiswar"tis 14/9 nemesiswar,snoffaz, napprix
tors 16/9
sön 19/9 snoffaz, napprix

lör 9/10 snoffaz, napprix, nemesiswar
sön 10/10 snoffaz, napprix

lör 16/10
sön 17/10 snoffaz, napprix

Ewers

Kan bara tisdagen 14/9 innan resan...

tis 14/9 nemesiswar, Fredrik (Ewers),
tors 16/9
sön 19/9 snoffaz, napprix

lör 9/10 snoffaz, napprix, nemesiswar
sön 10/10 snoffaz, napprix

lör 16/10
sön 17/10 snoffaz, napprix

knallpucko

Det ser ut som att vi träffas kl 17 på Geddon den 14/9 - kul!

Angående bakgrund så kommer det mer info på lördag när jag satt ihop lite mer tankar.

/Magnus
Maltiel: In the name of the Emperor I command thee - no more cans labeled "Food"!
Engine room cannibal/shipmate: Alr\'t, sir. \'Ould you like an arm or a leg?
Maltiel: By the Aquila - pass me the can opener!

Niklas

Ska se till att jag kommer vara med på tisdag också

Ewers

Har tittat lite i reglerna och funderar på att spela en katt (FMD).
Hade tänkt mig att han kommer från en liten bondeby på landsbygden där man inte hör av folket från städerna så ofta.
Har tänkt använda en av mina katter som förlaga till karaktären då detta ger både positiva och negativa karaktärsdrag.  :?

Ses på tisdag!

/F

nemesiswar

Känns ganska passande jag spånar om en Psi-muterad älg från norra ödemarkerna som är Shaman och otroligt lättlurad och naiv (PGA att han aldrig sett något annat än sin egen stam innan och är ny i staden).
Prata med Christopher igår och han sa att Daniel spånade på en katt också (a´la Shrek)

Niklas

:-) Tur att jag slog bort tankarna på en katt då.

Napprix

hehe ja mästerkatten i stövlarna hmm i den senaste filmen liten och lönfet :D hehe nää men jag tror också att jag ska vara en mutant katt antagligen rövare eller sakletare om jag inte mins fel att det hette så :)

snoffaz

Haha mycket djur, själv hade jag faktiskt tankarna på ett Muterat vildsvin en liten kariaktyr på Doug the bountyhunter.

Niklas

Funderade på att vara IMM men nu lutar det åt något muterat också. Blir tufft som IMM