Kioskbizzness

Startat av Spiff Rymdspionen, februari 08, 2017, 09.30

Föregående ämne - Nästa ämne

Spiff Rymdspionen

Om du, som jag, tycker att allt på föreningen utöver snask är relativt oviktigt, och går i taket när geléhallonen du lärt dig att älska inte längre finns i kiosken, så har du hittar till rätt tråd.

Här postar du saker som du vill ha inköpt till föreningens kiosk. Nu när vi lämnat samarbetet med Menigo så är vi lite mer flexibla i vad som kan köpas in.

Precis som mellanmjölk så är vi lite sådär lagom. Det får inte kosta för mycket, och kan inte säljas för billigt (då swish-kostnader gör att vi i sådana fall går med förlust). Det finns också vissa produkter som vi av erfarenhet vet inte säljs. Men med det sagt, var inte blyg. Med lite tur så kanske hockeypulvret du drömt om sedan 80-talet hittar sig tillbaka.
"Det finns tillfällen när inte ens mina turrymdskeppskalsonger hjälper."

emil

Säljer ni läsk fortfarande? Isf kolla in Herrljunga Cider, nästan lokalproducerat, istället för den där kapitalistdrickan Coca Cola Cowboys, Red Bull m.m.
Varför ni gick ifrån ICA som leverantör, eller vad ni har nu, vet jag inte.

Bara ett impopulärt(?) förslag.

Spiff Rymdspionen


Skall undersöka cider-alternativen.

ICA som leverantör var för dyra för oss. Styckpriserna i deras butiker var till exempelvis väsentligt billigare, även om vi beställda från dem i större förpackningar.
"Det finns tillfällen när inte ens mina turrymdskeppskalsonger hjälper."

Nemo

Kaffe (paket) skulle jag vilja se i kiosken  :)

Spiff Rymdspionen


Skall undersöka detta. Som icke kaffedrickare, är det något märke som föredras?
"Det finns tillfällen när inte ens mina turrymdskeppskalsonger hjälper."

Raslurbat

Generellt är det Gevialia som funkar.....Icas märke kan funka ifall det är betydande skillnad i prisnivå

Minst funkar Löfbergs Lila
"När fiskmåsarna följer efter trålaren beror det på att de tror att sardiner kommer att kastas ut i havet" - Eric Cantona -

Apanpapan

¡Oook ook ooook oooook!  (¡Hasta la Victoria Siempre!)

Martin Larsson

Zoegas är det enda sanna kaffet.

Zoegas Forza om man ska va noga ;)
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

emil

Nåja... Kunglig hovleverantör, snygg brud, bra musik, väldigt gott kaffe:
https://www.youtube.com/watch?v=35PW332MPM0

Tyvärr ligger det i kloaken Solna...

Spiff Rymdspionen


Kiosken är påfylld för ett tag framöver. Kunde tyvärr inte ta med allt som föreslogs. I mångt och mycket handlar det om priserna, men i vissa fall så är varorna svåra att finna.

Tar med allt som nämnts till nästa gång.
"Det finns tillfällen när inte ens mina turrymdskeppskalsonger hjälper."