Lokaler samt tips från Sten

Startat av Fluff, april 14, 2009, 19.12

Föregående ämne - Nästa ämne

Fluff

Hade ett litet möte med Sten idag. Det var trevligt och givande. Verkade inte vara några problem alls med att få lokalerna.
Ska prata med Cecilia Hallgren och Mikael Hansson i veckan, det är hos Cecilia man bokar in lokalerna, Mikael är chef för vaktmästeriet och där blir det att fixa mer praktiska detaljer. Typ ljuset i sandgärdet, släcks automatiskt. Ni som spelar WFB, vill vi ha det ljust längre?

Sen så klagade även Sten lite på att vår affisch för första året på Högskolan kanske inte var den bästa... Här erbjöd han sig även att informationsavdelningen kunde kolla på vår affisch för att hjälpa till och se till så att infon på affischen blir bra och även så att affischen fångar intresse. Är det något som skulle passa?
Ligger ju i Högskolans intresse också att det är bra reklam för oss och dem så att många kommer.

Han pratade också om att vi kanske ska försöka få med mer studenter för att han på så sätt kan fortsätta hävda att vi ska få hyra lokalerna gratis. Eller göra mer för studenterna.
Exempel på detta är att försöka få med utländska studenter, kineserna är tydligen mest aktiva. Kanske kan få dem att arrangera kinesiska spel? Typ Go och Mahjong eller liknande. Eller skriva ut att vi har sådana arrangemang så att dem kommer.
Vårt provspel från förra året tyckte han också om och sa att vi skulle ha, fast han var mer inne på att erbjuda lite gratis för att få upp intresset och få dit mer folk.
Men det var lite tips och idéer från Sten.
Finns ju även en studentspelförening, kan ju aktivera dem på något sätt säkert.
ät en makaron till!

Ewers

Du och Sten har helt rätt i att studenterna måste aktiveras/bjudas in mer. Studenterna har en spelförening/sektion och det borde inte vara ett problem att aktivera dem i konventet. Dessutom skulle man kunna göra reklam för konventet på högskolans hemsida och samt i nyhetsbrev. En tydlig och fördelaktig deal för studenter gynnar båda parter.

Go och liknande vore toppen.

Det är nog viktigare än vi förstått att vi involverar högskolan i affischen så det vore nog bra att göra det i år.

Bra jobbat Stefan!

/F

dilba

Ang spelföreningen på högskolan så vet jag att den asiatiska tjejen som är på gedon på torsdagar brukar spela med de ganska ofta.

Sedan bor några av de på balder där min tjej bor så jag kan nog snacka med
de.

De spelar mest brädspel typ settlers och talisman fast några har en rollspels
kampanj med.

Fluff

dilba: Japp, känner två av dem som är aktiva också. Kan ju ligga på dem från två olika håll. Skadar aldrig. Och om de inte spelar så avancerade spel är ju BSK ett ypperligt tillfälle att få prova på allt möjligt.

Bra förslag om reklam Ewers. Kan ju vara med i Studentkåren Informerar, bladet som sätts upp på alla toaletter. Får vi vara med på hemsidan skulle ju detta också vara toppen. Men för att synas på hb:s hemsida krävs nog mycket mer studentinvolvering än vad vi hittills har haft.
ät en makaron till!

Beast

Vad gäller Go så brukar ju Magnus Bergqvist arrangera det, och jag vet att Göteborgs Mah Jong-sällskap kan tänka sig att arrangera Mah Jong på konventet.

Så kinesiska studenter bör kunna finna sådana arrangemang intressanta.
War is justice,
death to all kinds of humans

dilba

Det vore bra om ljuset i sandgärdet var på hela tiden.
Fast en sak som vore bra att fixa fast kanske svårare är larmet.

När man går ut eller in så måste man ju trycka på knapparna för
öppnar man manuelt så piper det som fan. Vi sätter upp massor med
lappar varje år men folk brukar klanta sig ändå.

Greger

Om någon av er vill fixa poster med högskolan så har vi ju en bild vi kan använda (balrogbilden), eller om ni vill använda något annat är upp till er i så fall.

Säg till så kan jag mejla över bilden.

Jag har begränsat med tid, så det vore toppen om någon hinner fixa detta. Vore bra att vara ute i god tid i år också, förra året blev lite tajt och därför inte helt bra. (Mest mitt fel, tror jag.)

häls,
Greger