Bra jobbat!

Startat av Xyzar, november 05, 2006, 22.56

Föregående ämne - Nästa ämne

Xyzar

Vill bara säga tack för ett underbart konvent, gick skitbra tycker jag och alla gjorde sitt jobb bra, inga krångel från någon eller liknande.

låt oss hoppas på ett lika bra eller ännu bättre om det går nästa år

//Mvh Lindén
There is no IRL, there is only AFK.

Daniel

Jag kan bara instämma!!!

Det har varit ett nöje att jobba med er!!!

// Daniel
Daniel Johansson

Brädspel är min grej!

http://spel.nsson.nu - Ska du köpa spel?

globetrotter

Jag kan bara instämma med föregående talare.
Även om det är bättre med ett större konvent för föreningen, så var lokalerna väldigt bra och ett mindre konvent blir helt enkelt mysigare.

Jag lärde mig en sak: Att lägga en Puerto Ricoturnering kl 10:00 är på tok för tidigt. Kl 11 alterativt kanske fredag kväll hade varit bättre. Men vi fick i alla fall ett fullt bord och två nya Puerto Rico-fans(?), som aldrig spelar det tidigare.

För de som inte vet det: Puerto Rico kommer ut i svensk upplaga snart. Troligen inför julhandeln!

Keep on!
/Carl

Beorn

Ännu en instämmande röst till ett lyckat konvent. Lokalerna funkade riktigt bra (i alla fall för oss brädspelare) och man hann med att spela en hel del spel. Dessutom verkade de arrangörer vi pratade med mycket nöjda också.
Björn

sebbe

det var kul, hoppas bara det var uppskattat. jag såg ingen som verkade vara missnöjd iallafall.
sen finns det EU-mopar
då får man köra i 45

Ewers

Vill som ordförande tacka alla arrangörer som gjorde ett fantastikt bra konvent efter förutsättningarna!

Jag passade på att prata med både arrangörer och besökare från varje aspekt av hobbyn och ingen var besviken eller missnöjd. Snarare var det en överväldigande majoritet som ansåg att det var ett trevligare och bättre konvent än på många år i Borås.

De nya lokalerna var uppskattade av de flesta och kanske var Bäckängs renovering en lyckoträff för konventet?

Tid för "Efter konventet möte" komer att anslås här på forumet inom kort.
För den som är intresserad av att hjälpa till med att återställa armagedons lokal kommer detta ske på idag kl17.00 och frammåt. Det handlar om att möblera tillbaka så att lokalen kan nyttjas av medlemmarna igen.

Än en gång, tack för ett bra arbete och ett uppskattat konvent!

Mvh /F

Clifford

BRA JOBBAT =D>
Det var ett nöje att se att allt klaffade, jag gled bara runt de alltför få timmar jag spenderade på konventet.

Det som slog mig var att den komprimerade ytan gjorde att konventet kändes väldigt levande, eftersom det var folk över allt. Jag hann aldrig kolla in lokalerna på Plaza, men vad jag förstår var de uppskattade också.

Dessutom fanns det flera fördelar för arrangörerna i de här lokalerna:

Bagaget kunde stänga, för när folk behövde väskor kl 04.00 kunde de be receptionspersonalen hämta fram dem.

På så vis behövde inte bagaget mer personal under småtimmarna tex. Mindre lokaler=mindre yta att städa

Butikerna borde uppskattat att de var mitt i smeten så att säga.
Spelarna borde uppskattat att ha kiosk, reception och bagage intill varann.

Så kanske bör man se om det finns fler lokaler i närheten om man vill expandera i framtiden och Bäckäng inte är tillgängligt/aktuellt?

sebbe

det är en bra och framför allt mysig lokal, synd att det inte finns en schysst idrottshall i närheten bara, lite jobbigt för folk att gå till geddon eller vart de nu sover

Citat från: "Clifford"
Bagaget kunde stänga, för när folk behövde väskor kl 04.00 kunde de be receptionspersonalen hämta fram dem.
ja, det var ju inte direkt nån större efterfrågan. fast om det ska gå till så i framtiden skulle man kunna ha mer personal i receptionen =P
sen finns det EU-mopar
då får man köra i 45

Clifford

När jag tänker efter är ju DUSCHAR det som skulle behövts framför allt annat....

Daniel

Vi kan säker fixa ett bra pris på Bellona (hoppas jag i alla fall) till nästa år om vi är ute i gåd tid och sedan funderade jag på om viskastrandsgymnasiet kanske kune ha duschar om inte annat så kanske man kan få till en deal med högskolan, de har ett gym med minst 6 duschar.

Hur som helst, jag hade sk*t kul hela helgen, inkl. slutstädet!   :D

// Daniel
Daniel Johansson

Brädspel är min grej!

http://spel.nsson.nu - Ska du köpa spel?

soulreaper

Även jag vill tacka för ett j-igt fint konvent...Allting flöt på bra anser jag, gick vi runt?
Igenmurade ögon, kärleken är blind, knytnäve med vigselring...

Peaceful protest doesn\'t get the job done
So I wake up for the rally grab my soy milk and my gun

Ewers

"Efter-konvntet-mötet" hålles LÖRDAGEN 18/11 kl 15.00 i ARMAGEDONs LOKALER.

Jag har följande tankar inför BSK 25, som jag skulle vilja vara ordförande för: Hyra de lokaler vi hade nu, hyra Bellona (sovplatser i byggnaden + en stor garderob), fixa mer och bättre rolspel, kolla upp möjlighet till dusch enligt Daniels inlägg, ha en allternativ butik i baren i restaurangen, göra ev deal med Chinatown och/eller annan resauräng i närheten, ge arrangörer mat istället för hårdvara (jag hade fel och alla andra rätt), se till att vara ute i god tid för att se till att allt är planerat i tid, ha hemsidan med engelsk valmöjlighet. Kanske skall man fixa en reklamturne på alla andra konvent?

EFTER-KONVENTSMÖTE  18/11
Tid: 15.00
Plats: Armagedon

Clifford

Citat från: "Ewers""Efter-konvntet-mötet" hålles LÖRDAGEN 18/11 kl 15.00 i ARMAGEDONs LOKALER.

Jag har följande tankar inför BSK 25, som jag skulle vilja vara ordförande för: Hyra de lokaler vi hade nu, hyra Bellona (sovplatser i byggnaden + en stor garderob), fixa mer och bättre rolspel, kolla upp möjlighet till dusch enligt Daniels inlägg, ha en allternativ butik i baren i restaurangen, göra ev deal med Chinatown och/eller annan resauräng i närheten, ge arrangörer mat istället för hårdvara (jag hade fel och alla andra rätt), se till att vara ute i god tid för att se till att allt är planerat i tid, ha hemsidan med engelsk valmöjlighet. Kanske skall man fixa en reklamturne på alla andra konvent?

EFTER-KONVENTSMÖTE  18/11
Tid: 15.00
Plats: Armagedon

Spontan tanke:
Om allt ovanstående går att fixa (och endast då) så kanske detta är ett bättre alternativ än Bäckäng faktiskt?  :?:

Beror naturligtvis på hyran. Kan nån upplysa mig om vad hyran gick på för hela kalaset?

Den Gamle

Runt 16 000 för Folkets Hus och rummen för rollspel på Plaza.

Jag tyckte definitivt att det har var en nytändning för BSK och att vi seriöst ska undersöka om vi inte kan vara kvar även i fortsättningen. På Plaza har vi ytterligare konferenslokaler som totalt nog är minst lika stora som det som erbjuds på Folkets Hus. Det som behöver lösas är som sagt framför allt sov- och duschmöjligheter.

Jag kommer inte kunna vara med på mötet den 18:e eftersom det är möte med Hultsfred samtidigt (detsamma gäller nog även Tobias).
"My center is giving away, my right is pushed back, situation excellent, I am attacking."
Marshal Ferdinand Foch in message to HQ, Marne 1914

sebbe

jag skulle kunna tänka mig att jobba med hemsidan igen och då se om jag kan fixa nån funktion så man kan anmäla arrangemang ganska tidigt, typ runt gothcon.

skulle också kunna slänga ihop en affisch som man kan skicka med någon ifall det inte blir en pr-tour, och isåfall behöver vi logga/grafisk profil lite tidigare. jag föreslår tema: mechbot
engelsk version på sidan är inga problem, med undantag för arrangemangstexter. det kan bli lite jobbigt.
sen finns det EU-mopar
då får man köra i 45