Sigmars ålder

Startat av Zot, maj 28, 2017, 22.16

Föregående ämne - Nästa ämne

Zot

Ja, här är alltså en tråd för att diskutera Sigmars ålder. Hur gammal kan han vara egentligen? 40-nånting?

För övrigt:

Citat från: Minimupp skrivet maj 28, 2017, 08.36
AoS är det nya WFB (betydligt enklare regler och lättare att komma igång med). Det fungerar dock att spela lika stora slag som i det gamla, och de gamla fyrkantiga baserna går alldeles utmärkt att använda sig av. De största skillnaderna är ju att man inte har hela rank and file-delen (alla units har det som kallades skirmish i WFB) samt att man slipper alla tabeller (WS S/T etc).

De har nu (igår) släppt en Skirmish-variant där du har typ 200-poängsarméer istället för 2000. Det gör det lätt att komma igång eftersom du bara behöver typ 5-10 modeller.


Finns det någon dag i veckan som folk tenderar att spela mer? :)

Sen om någon har lust att spela idag är jag ledig.

För egen del är det söndagar som funkar bäst. Dock ej nästa, men 11:e kanske? Jag ses gärna och testar nåt AoS-aktigt.

Minimupp

Låter trevligt! :)

Just den 11:e jobbar jag till 16, så kanske en kortare match på eftermiddagen?

Annars funkar helger bra för min del också. Oftast.

Zot

Låter bra, jag skickade ett PM med lite praktiska frågor!  :)

Minimupp

Om det skulle vara någon som är sugen på att börja, så har jag bland annat en good-to-go-Khorne-armé eller en massiv Bretonnia-armé som jag säljer här:

http://swfbr.ipbhost.com/index.php?showtopic=10508

emil

Ska ni spela på söndag? Isf skulle jag kunna ta mig förbi, säga hej, ge Zot lite fyrkantiga baser och se om mina figurer överlevt golvläggningen.

Zot

Bra idé, men tiden ändrades till på förmiddagen idag. Kan ju uppdatera bättre här nästa gång.

Mina gubbar hade blivit golvade. :) Men de klarade sig ändå. Det nya golvet var verkligen fint.

Tack för goda matcher idag, Minimupp! Ska titta närmare på Hinterlands.

emil

Någon annan gång då. Hoppas ni hade kul.

Minimupp

Jag är ledig nu i helgen om någon vill testa lite AoS/Skirmish. :)

Annars kommer vi även att spela på måndag eftermiddag/kväll.


Zot

Jag siktar på att måla en ny generalgubbe till på måndag!  :)

Minimupp

Nice!

Jag har målat två karaktärer än så länge. Ska försöka måla lite fler vanliga också. :)